Krydderpigen

Nervøs.... Men uden grund

12 indlæg i dette emne

..... Jeg kan ikke forklare det - jeg bliver bare ved at være nervøs for at abortere igen.

De fleste symptomer er der, ømme bryster, tissetrang, træthed, ligamentsmerter.... (Lige ligamentsmerterne driller lidt - dem kunne jeg godt undvære).

Det er sikkert helt uden grund, jeg MÅ tage mig sammen :)

På positivsiden synes jeg maven er vokset lidt - ved godt, at det bare er hormonelt fordi baby stadig er meget lille. - Men det er da dejligt alligevel :)

Hvordan har I andre det?

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det! Ville bare gerne have de første 12 uger overstået... Men som du skriver så er det jo uden grund. Du har symptomerne og har været til tjek og ultralydsscanning hvor alt så fint ud!  :)

 

Hos mig er det denne gang meget anderledes end de to andre gange jeg har været gravid. Jeg har siden i fredags haft en ret så voldsom kvalme.. Jeg har ikke lyst til at spise noget, kun nogle få ting kan jeg få ned, men det eneste der gør det bedre er at spise, øv! Når jeg tænker på hvor meget jeg ønskede at jeg havde kvalme de andre gange jeg var gravid...  :wacko

 

Er der andre der har oplevet kvalme? og hvad gør i for at få det bedre?

 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke meget kvalme - men det jeg har, kureres sjovt nok ved at spise... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angsten overtog i øvrigt i dag og jeg tog til en drop-inn-scanning. Alt var så perfekt, at jeg nærmest er flov over, at jeg gjorde det..... :/

Helt korrekt størrelse ift. hvor langt jeg er - så præcist! Og en hjertefrekvens på 171 slag i minuttet <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt!

Det var godt du gjorde det :) Bare det at få ro i sindet!

 

Jeg skal vente helt til den 17. februar før min første scanning... der er LANG tid til synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hysteri når nye højder her :) 

 

Uh ja, der er længe til - eller det er der jo ikke, men jeg kan godt følge dig i, at det føles sådan med de tidligere forløb 

 

Har du en oplevelse af, at maven vokser lidt? - Hvor langt er det nu, du er? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, det er svært at slippe nervøsiteten helt, men det hjalp meget på det at se den lille reje med hjerteblink til scanning. Det må være endnu værre med nervøsiteten, når man har prøvet at abortere :-/

Jeg er helt åndssvagt træt hele tiden og lidt kvalme ind i mellem. Dog ingenting ift. sidst (endnu). Sidste gang var det meget slemt med kvalme og opkast dagligt det meste af graviditeten. Kunne være meget rart at slippe for det denne gang.

Jeg synes også allerede maven buler. Især om aftenen, og de højtaljede jeans er ikke behagelige mere. Og så er mine bryster begyndt at have problemer med at være i BH'en. Med andre ord masser af symptomer, men de første uger er godt nok lange! Havde ellers troet det ville være anderledes 2. gang ;-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da godt forstå du er nervøs, især når du har prøvet tabet. For jeg har ikke prøvet det, og jeg rammer da også frygten en gang imellem. Jeg havde jo også en tidlig scanning, fordi vi er taget på ferie i 3 uger. Vidste godt at jeg var lige tidlig nok på den, så jeg så ikke hjerteblink, og det kan jeg godt mærke nu nager mig lidt nogle dage.

Samtidig i forbindelse med vacciner til ferien, sagde sygeplejerskersken så at hvis jeg fik diaré mens vi er afsted, så skal jeg på hospitalet, og det er ikke noget man har lyst til her hvor jeg er, heldigvis bor vi hos min familie hvor der er rent og fint, men er du gal der bliver kørt noget håndsprit igennem.

Oven i det, så er det selvfølgelig et af de lande med sikavirus, så jeg skal også hele tiden tænke på myggespray.

Sorry det blev lidt langt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Joh, maven ser ud til at vokse lidt, mest om aftenen ;) Det er vel også et godt tegn :)

 

Jeg er ikke så langt endnu, har regnet min termin ud til d. 27/09, så jeg burde være omkring 6 uger og lidt henne... Men jeg har følt min graviditet længe synes jeg, nok fordi jeg er ekstra opmærksom på min krop pga et stort ønske om at blive gravid. Tror nærmest jeg var klar over det en uge efter det skete, er det mærkeligt??

 

Annemb: Har du nogle gode råd til hvordan jeg kan mindske min kvalme? Håber også du får en kvalmefri graviditet denne gang, det må være hårdt at have det under hele graviditeten...

 

Nadeje: Håber du har en fantastisk ferie! 

Ikke så fedt med myggene med sikavirus :( Er det eneste man kan gøre for at beskytte sig at bruge myggespray?

Jeg tænker også over det her hvor jeg bor. Det er ikke så langt fra den mexicanske grænse, og hvad skulle stoppe myggene fra at komme hertil..? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fy for .... De myg, der!! Der er også en del i pressen her i DK. De stakkel børn og familier!!

Har myndighederne ikke nogle vurderinger ift risikospredning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kvinder,

Jeg melder mig li ind i den nervøse gruppe. Graviditeten var slet ikke planlagt og vi har først i går besluttet at gennemføre. Så NU er jeg nervøs! Har kun taget én test og den var voldsomt positiv, men alligevel kan jeg nu tænke "Ah, den kan jo snyde"...

Må til en scanning hurtigst muligt, så jeg kan få ro på. Er jo også liiiidt nervøs for om der er mere end én...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det! Ville bare gerne have de første 12 uger overstået... Men som du skriver så er det jo uden grund. Du har symptomerne og har været til tjek og ultralydsscanning hvor alt så fint ud! :)

Hos mig er det denne gang meget anderledes end de to andre gange jeg har været gravid. Jeg har siden i fredags haft en ret så voldsom kvalme.. Jeg har ikke lyst til at spise noget, kun nogle få ting kan jeg få ned, men det eneste der gør det bedre er at spise, øv! Når jeg tænker på hvor meget jeg ønskede at jeg havde kvalme de andre gange jeg var gravid... :wacko

Er der andre der har oplevet kvalme? og hvad gør i for at få det bedre?

Knus

Jeg havde meget kvalme inden jeg opdagede graviditeten. Jeg har læst mange steder at det hjælper at snacke. Og det er jeg faktisk enig i. En banan eller noget brød er godt til at tage toppen.

Derudover giver jeg bare efter for mine lyster. De er heldigvis ikke super usunde, men det er få madvarer jeg kan forene mig med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER