cellemus

flytte til udlandet (vaccination osv)

5 indlæg i dette emne

Hej piger

Er der nogle af jer der har styr på om man skal give sin bebs vaccination eller lignende hvis man har tænkt sig at bosætte sig i Spanien?

Altså vaccination udover de sædvanlige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man læser på nettet lyder det som om at man bare skal være vacineret mod drifteri og stivkrampe og er da i børnevacinationerne, right? 

 

http://www.rejsedoktor.dk/vaccinations/spanien.37.html#4 

 

Et andet sted nævner de hepatitis A og B, men er vel stadig en del af de "normale" så vidt jeg ved:). 

 

Men altså min mand og hans brødre har været i Spanien siden de er spæde og ingen af dem har fået ekstra. (deres mor er lægesekratær så hun havde nok sørget for det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man læser på nettet lyder det som om at man bare skal være vacineret mod drifteri og stivkrampe og er da i børnevacinationerne, right? 

 

http://www.rejsedoktor.dk/vaccinations/spanien.37.html#4 

 

Et andet sted nævner de hepatitis A og B, men er vel stadig en del af de "normale" så vidt jeg ved:). 

 

Men altså min mand og hans brødre har været i Spanien siden de er spæde og ingen af dem har fået ekstra. (deres mor er lægesekratær så hun havde nok sørget for det)

Jeg ved ikke hvad der er godt at have ekstra. Mit råd er at forhøre sig hos statens serum institut (SSI), der står kontaktoplysninger på nettet :) de kan og bil gerne svare.

Hepatitis A og B er ikke normalt en del af børnevaccinationsprogrammet. hepatitis B har kortvarigt været i 2013/2014 men ellers ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, at det er vigtigt at få det undersøgt ved at snakke med nogle professionelle om det. Jeg synes, at du skal snakke med -

De har gode erfaringer og er godt uddannet. Samtidig tilbyder de vaccination på apoteker rundt omkring i Danmark - smart!

Hvis du kigger på deres hjemmeside, kan du også få et godt overblik over, hvilke vaccinationer der er nødvendige.

MVH

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Italien og her er ikke behov for saerlige vacciner... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER