Mistel

Hvilken slags hjemmesko? - Nu med lortemor!

22 indlæg i dette emne

Jeg skal have et par nye hjemmesko til Vitus, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad det skal være.

Skal de være mere sådan "skoagtige" eller skal det bare være sådan nogle læder-futter? 

Jeg tænker, at man måske bliver træt af at have de sko-agtige hjemmesko på, netop fordi de føles som sko? Lige nu har han sådan nogle tynde læder-nogen med en en velkrolukning. De er jo helt bløde, men støtter heller ikke op om foden.

Man kan også få sådan nogle i noget "uld"-filt, men mon ikke de bliver for varme - vi er jo trods alt på vej mod forår.

 

Herhjemme har vi gulvvarme, så der har han aldrig hjemmesko på, så det er til VS, og når vi er på besøg. Han blev 2 i oktober, og har ikke problemer med sine fødder på nogen måder. 

Er der nogen, der har nogen holdning til, hvad er fornuftigt ift. hjemmesko?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke noget om hvad der er fornuftigt :)

 

Men vi har de her: http://www.boozt.com/dk/da/living-kitzbuhel/baby-shoe-with-velcro-uni_8691931/8691938?navId=62645&group=listing til Aksel på 2,5 og de er virkelig lækre. Vi er rigtig glade for dem. Vi plejer at have Melton fløjsfutter, men jeg ville gerne prøve noget andet, og det har vi ikke fortrudt. Aksel elsker at have dem på og efterspørger dem, hvis vi glemmer det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke noget om hvad der er fornuftigt :)

 

Men vi har de her: http://www.boozt.com/dk/da/living-kitzbuhel/baby-shoe-with-velcro-uni_8691931/8691938?navId=62645&group=listing til Aksel på 2,5 og de er virkelig lækre. Vi er rigtig glade for dem. Vi plejer at have Melton fløjsfutter, men jeg ville gerne prøve noget andet, og det har vi ikke fortrudt. Aksel elsker at have dem på og efterspørger dem, hvis vi glemmer det :D

Super godt tip! Tak! :) Jeg har googlet lidt, og de ser virkelig gode ud.

(Stå nu op, unge, så jeg kan få målt dine fødder! NÅ NEJ!! SOV!!!! SOV FOR POKKER!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super godt tip! Tak! :) Jeg har googlet lidt, og de ser virkelig gode ud.

(Stå nu op, unge, så jeg kan få målt dine fødder! NÅ NEJ!! SOV!!!! SOV FOR POKKER!!)

:lol

 

Der findes helt sikkert også andre gode, men vi er ihvertfald glade for dem. Og måske du kan finde dem på tilbud et sted? Jeg købte dem til halv pris black friday - det fik dem ned i et lidt mere spiseligt leje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også Living Kizbuhl til Noah og de er så lækre. Jeg tænker at sutsko faktisk er nogle af de sko de har på allermest om vinteren, så det er vigtigt at de er rare at have på.

Vi har også et par Bisgaard og de er også lækre, men det er læder-sutsko og lyder lidt som det I allerede har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol

 

Der findes helt sikkert også andre gode, men vi er ihvertfald glade for dem. Og måske du kan finde dem på tilbud et sted? Jeg købte dem til halv pris black friday - det fik dem ned i et lidt mere spiseligt leje :)

Jeg har set dem flere steder til under 300, og det er ok, synes jeg - selvom de selvfølgelig godt må være billigere! ;) Men et eller andet sted er det vel nærmest de sko han bruger allermest, og så er det i orden at smide lidt penge efter noget ordentligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også Living Kizbuhl til Noah og de er så lækre. Jeg tænker at sutsko faktisk er nogle af de sko de har på allermest om vinteren, så det er vigtigt at de er rare at have på.

Vi har også et par Bisgaard og de er også lækre, men det er læder-sutsko og lyder lidt som det I allerede har?

Ja, lige præcis, det der med, at de bliver brugt virkelig meget.

 

Ja, dem vi har lige nu er bare sådan nogle læder-futter. Og de har været helt fine, men har tænkt lidt, at de måske godt måtte støtte lidt bedre. Det eneste er om uldskoene bliver for varme. Men altså, dem han har nu varer i hvert fald ikke helt til sommer. De er for små lige om lidt. Så under alle omstændigheder kommer vi til at købe nu og så igen til efteråret - men sådan er det jo! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, lige præcis, det der med, at de bliver brugt virkelig meget.

Ja, dem vi har lige nu er bare sådan nogle læder-futter. Og de har været helt fine, men har tænkt lidt, at de måske godt måtte støtte lidt bedre. Det eneste er om uldskoene bliver for varme. Men altså, dem han har nu varer i hvert fald ikke helt til sommer. De er for små lige om lidt. Så under alle omstændigheder kommer vi til at købe nu og så igen til efteråret - men sådan er det jo! :)

Noahs læderfutter virker faktisk til at støtte mere end den i uld. Hælkappen er i hvert fald helt blød på dem i uld. Men det er heller ikke helt samme model som der er linket til.

Men efter Noah fik LK-sutsko bestilte jeg faktisk et par til mig selv. De passede ikke, så byttede dem til nogle andre (Glerups) i uld, og nøj de er lækre! De bedste sutsko jeg nogen sinde har haft. Så Fra nu af skal Noah altid have lækre sutsko. Så må vi spare nogle andre steder ;)

Men jeg er faktisk overrasket over, hvor mange penge man bruger på sutsko... Det havde jeg egentlig ikke haft i tankerne før jeg fik barn. Vinterstøvler, sko og sandaler ja, men sutsko? Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner absolut intet om hvad der er bedst! men har denne gang valgt nogle sutsko med en gummisål, af den simple grund at det er min erfaring af børnehave gulv tit er vådt. Derfor ville jeg gerne have at William fik nogle sutsko der kunne holde bare lidt tørre.

Det blev et par skindsko med gummisål, i et mærke jeg lige har glemt - mest af alt fordi de var på virkelig meget tilbud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld for at hijacke tråden men nu har jeg undret mig virkelig længe!

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor en sutsko skal støtte foden så godt som muligt, når man samtidig siger at børn faktisk helst skal gå i bare fødder / strømpesokker for at udvikle deres muskler og fødder mest rigtigt?

:chin: :chin:

Jeg kan forstå det med sko med hård sål, fordi de i forvejen forstyrrer foden ift underlag osv, men ellers tænker jeg at logisk set burde det optimale vel være noget som er så blødt som muligt og netop ikke 'gør' noget???

Du hijacker bare løs! ;)

Kan overhovedet ikke svare dig. Men jeg kan konstatere, at da vi købte de allerførste prewalkers til Vitus - sådan helt efter reglerne - han kunne gå de der 3-5 meter sikkert uden at falde eller hvad det nu er man siger - det gjorde en KÆMPE forskel for ham at få de sko på. Han blev meget mere sikker på benene - og var virkelig glad for sine sko! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner absolut intet om hvad der er bedst! men har denne gang valgt nogle sutsko med en gummisål, af den simple grund at det er min erfaring af børnehave gulv tit er vådt. Derfor ville jeg gerne have at William fik nogle sutsko der kunne holde bare lidt tørre.

Det blev et par skindsko med gummisål, i et mærke jeg lige har glemt - mest af alt fordi de var på virkelig meget tilbud ;)

Åh, et godt tilbud er bare skøøønt! :D Hvor meget synes du, de støtter foden, dem du har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, et godt tilbud er bare skøøønt! :D Hvor meget synes du, de støtter foden, dem du har?

Næsten intet, hvis noget overhovedet. De er helt lave, altså under de der knogler på siden af foden. Og de er kun så "stramme" at de sidder på uden at falde af.

Det er disse:

http://www.houseofkids.dk/morkegra-hjemmesko-274154.html

Men jeg fornemmer nu heller ikke at han har brug for støtte. Han går (og løber, hopper osv) jo helt stabilt og har heldigvis ingen udfordringer med at hælder fødderne indad/udad.

Herhjemme har han aldrig sutsko. Vi har det fint lunt på gulvene og det må være rarere at kunne bevæge sig helt frit, sidde oven på fødderne, mærke underlaget osv. Så herhjemme har han endda strømpefødder eller bare fødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sådan nogle uldfutter fra Sport24 oulet til CE, som hun bruger i børnehaven. Tænker at det tit er fodkoldt på gangen i bh og de var så billige, at det ikke sker noget ved at de går i stykker eller forsvinder, som ting har det med at gøre i bh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior har bare fødder herhjemme - men i vuggeren er der ret fodkoldt ( :blink i øvrigt ), så vi er på Living Kitzbühel-holdet (anden model end det i linket dog). Jeg har traditionelt syntes, at det virkede som viiiildt overkill - men da jeg havde brugt en formue på varierende halvmislykkede futsko og da min superøkonomiske veninde røg i og erklærede dem pengene værd, så prøvede vi.

De ér varme og har en ret solid sål, så det skyldes altså vuggestuens forhold, at vi har behov for dem, men de sidder super på ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bom - så er der bestilt hjemmesko! :) Det blev dem her - tak for hjælpen, piger! .)

 

247234_1_3_20.jpg?width=480&height=600&q

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt. Håber I bliver glade for dem :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, skoene kom. De er SÅ fine. Faktisk så fine at moren her overvejer et par til sig selv!

Vi gjorde meget ud af at pakke dem ud af æsken, og at det var en gave, for det går Vitus meget op i for tiden, det med gaver. Og de er jo blå - absolut yndlingsfarven og har været det længe. Han prøvede dem på - de passer perfekt og sidder virkelig godt på foden. Han gad så ikke have dem på mere en 2 minutter, hvilket er fair nok, for han plejer ikke at have sutter på hjemme.

 

Så tog vi dem med ned i VS jakke, hue og støvler af og hjemmesko på. ER DU SÅ FÆRDIG et drama!!! SKRIIIIIIG, SPAAAAARK, HYYYYL. NEEEEEEEEEEEEEEJ!!! Og mor i forbavsende roligt tonefald ud ad til - jo Vitus, det skal du altså, der står ikke til diskussion. (Og indadtil - nu tar du fandme de skide sko på, din lille møgunge, de har kostet fucking 300 kr!!!) Resultat - der kom tre voksne ud fra stuen og spurgte hvad i himlens navn der dog var los, og jeg afleverede en fuldstændig rasende unge, der søgte trøst hos YndlingsDitte. Åh ja, bare så I ved det - Vitus har bare jordens tarveligste mor. EVER! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, men fnis :lol

De børn altså. Det kunne så meget have været Aksel det der. Bortset fra lige for tiden hvor han laver samme nummer, hvis dumme mor her glemmer at give ham skoene på!?! Det skal altså ikke være let :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Håber forholdet til de nye sutsko blev bedre i løbet af dagen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en periode hvor alt nyt tøj/sko var mega trælst de første par gange, derefter var der ingen problemer med at få det på... Håber det går ligesådan hos jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER