Ihpets-mortilto

Budgetslankekur i februar - hvem er med?

95 indlæg i dette emne

Er det for skørt at lægge den her?

Sagen er den at vores budget har lagt sig ud. Det er blevet for stort, på den ufede måde <_<

Vi bruger ikke over evne, men vi bruger forkert!

Er vi de eneste?

Det tror jeg ikke!

Vi i være med?

Der er ingen regler. Ingen konkurrence. Ingen minimumsforbrug eller noget. Bare noget snak om slanke budgettet ;)

De fleste udgifter kan vi ikke rigtig ændre på. Men der er 3 poster jeg styrer, og som jeg i februar (og helst mere!) vil styre med hård nærig hånd, nemlig: mine lommepenge, drengenes børnepenge og madpengene.

Er i med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er frisk.

I forhold til mine lommepenge og mad pengene er mine største hutler:

1. kantinemad vs. Madpakke

2. Kantine køb af "sukker" til eftermiddagen vs supermarkeds køb.

3. Impulskøb ved indkøb

Edit :haha :lolhit opdagede først nu hvor den lå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede på slankekur i januar, og har sparet over 4000 kroner på en måned :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også startet.

Vedr. Madpakker så har jeg nu en regel der hedder minimum 3 dage om ugen skal være madpakke udstedte for kantinen. Det kan godt mærkes på bundlinjen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg gad godt være med. Synes egentlig vi er rimelig gode, men vi kunne også godt bruge en opstramning.

Jeg ved dog bare ikke, hvordan det lige harmonerer med snart-baby og dermed overskud.

Hvis jeg må, vil jeg gerne være lidt med på sidelinien i det omfang, jeg formår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev noget forvirret over den ligger i slanke forummet :lol men jeg er med - har det ligesom dig. Bruger lidt forkert for tiden - og madpengene er højere end det plejer at være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart med :D

Jeg har i første omgang blæst til kamp mod madspild, genoptaget forholdet til Netto og forsøger hårdt at minimere shopping (:wacko ) - shoppingwise har jeg fx forbudt mig selv indkøb af tøj til efter ammestop - jeg ser jævnligt noget fiiiint, men jeg har mængder i en sæk oven på skabet, og jeg kan knap huske, hvad der er i, så tøjkøb forbudt! Junior mangler ikke noget, men det er urealistisk, at jeg slet ikke skal købe noget til ham, så jeg prøver bare at købe lidt mindre :blush

Jeg forsøger også at undertrykke min trang til luksus lidt. Kvalitet i indkøb osv stadig fint - men man kan godt få chokolade, der smager godt, uden at det behøver at være valrhona :rolleyes

- og så har jeg såmænd opsagt mit kontaktlinseabonnement. Jeg akkumulerede alligevel bare linser lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! Hvor er det fedt at i vil være med :yay

Jeg faldt lige over denne på IG og tænkte at den var lige i ånden :D

33pavbt.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på! :O Er vist kommet til at shoppe lidt....okay meget .... på januarudsalg :rolleyes Mest tøj til S, og hvorfor nøjes med den kommende størrelse, når der også er lækre sager et par numre for store? Vi har efterhånden RET meget tøj i kælderen, fordi der både er ALT det tøj, der er blevet for småt til musen, noget der har været for småt til mig i nogle år (men lige om lidt taber jeg jo nok 25 kg, så jeg kan passe det *host*), og så er der også en hel del i de kommende størrelser til S.

 

Nå, men altså, minus shopping af nyt tøj eller sko til junior fremover med mindre, at det er brugt eller et eller andet, jeg slet ikke har fattet, at der ville blive brug for. Basta. Og så skal jeg i gang med madpakker igen! Max 2 gange kantine om ugen fremover :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er frisk. :super 

 

med 2 gange SU er vi vidst altid på budgetslankekur - eller vi skal i hvert fald altid tænke os om, i forhold til hvad vi bruger penge på. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som første skridt er jeg stoppet med at følge alle de lækre men også dyre børnetøjsbutikker/webshops på Instagram. De frister forfærdelig meget hver dag og jeg falder ofte i fælden med impuls shopping og køber ting som vi ikke har brug for (og aldrig får brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som første skridt er jeg stoppet med at følge alle de lækre men også dyre børnetøjsbutikker/webshops på Instagram. De frister forfærdelig meget hver dag og jeg falder ofte i fælden med impuls shopping og køber ting som vi ikke har brug for (og aldrig får brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahahaha! Den kender jeg alt for godt :lol 1200 kr ved gladerollinger.dk tidligere på ugen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som første skridt er jeg stoppet med at følge alle de lækre men også dyre børnetøjsbutikker/webshops på Instagram. De frister forfærdelig meget hver dag og jeg falder ofte i fælden med impuls shopping og køber ting som vi ikke har brug for (og aldrig får brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fjernede faktisk også dem alle sidste år, men har så tilføjet igen her i januar, fordi jeg gerne ville se tilbudene på de der need-to-have ting til drengene. Dåååååårlig ide! De kroner jeg har sparet på need-to-have på tilbud, har jeg brugt på alt muligt andet :O

Ja det er bare typisk! Vi må lige tage os sammen :P :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt udsalget er ved at være slut :lol Så har vi lige nogle måneder til at sunde os inden sommerudsalget. Eller det vil sige....jeg skal faktisk på tøsetur til London om en måned...der kommer jeg nok alligevel til at shoppe lidt....men ellers INGEN shopping udover ABSOLUT nødvendige ting før sommerudsalget.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har afmeldt nyhedsbreve fra webshops - det er vist nogenlunde parallelt med det med at følge butikkerne, og det pynter på både købetrang og indbakke :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lavet madplan og handlet til kommende uge (jeg mangler dog babypads, sutter og gær). Det blev 400 kr, inkl bleer til W (Nohr har på lager), det er da helt ok! Alt kødet til ugen havde vi i fryseren.

Så kommer aarstiderne med grønt på onsdag (200kr oven i). Og jeg skal handle ind til fødselsdags brunch til på lørdag, men det må være muligt at klare den del for maks 400, når vi kun bliver 10, vi har frugt, grønt, bacon, æg, the og kaffe allerede.

Og så holder jeg den første uge på maks 1000kr, som er målet!

Men jeg kan da tydeligt se nu, at der ikke er plads til en omgang "hov vi mangler rugbrød, så nu handler vi lige for 200kr", som vi ellers er skrækkeligt gode til, flere gange om ugen!

Og så startede jeg forresten ud med en brøler: jeg glemte at tage drikkelse med ned og handle (jeg gik god lang tur med barnevognen), så jeg købte en cola i netto. Det er nogle dumme penge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her startede vi lef madplaner lige efter nytår. Vi fik aftensmad leveret udefra, men nu ville vi så prøve at spare. Det er gået ret godt :super

Hver uge overfører vi 2500 kr til madkontoen, og de dækker så alting. Derfor er det så liiiiidt dumt, når moren starter ugen med at købe en masse Joha til bassen :rolleyes

Anyways, jeg har i dag handlet til hele næste uge: 650 kroner, og det er alt inkl. Vi kommer muligvis til at mangle rugbrød og mælk, men ellers er alt i hus :yay

Vi har besluttet, at vi ikke må snolde i hverdagene mere. Vi var dælme kommet ind i en dårlig vane med snolder hver eneste aften :blush Derudover har jeg i noget tid drukket 3 dåser pepsi max hver dag :O Aftalen er, at man må drikke sodavand, øl, vin osv i ubegrænsede mængder i weekenden, men ellers står den på vand og saft. Slik, Chips, chokolade, kage osv hører også kun til i weekenderne.

Vi kommer nok ikke til at spare store formuer på det, men sgu alligevel nok et par hundreder om ugen :O Det er dog faktisk det sundhedsmæssige perspektiv, der er det vigtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver at klare indkøbene for 400 kr pr dag. I dag fik jeg handlet 4 dage for 465, men det var også med bleer. C køber nogle gange frokost i kantinen, men det er ret billigt, så han prøver at klare det for 100 kr fordelt på de 4 dage han er afsted om ugen. Helst så jeg gerne, at vores husholdningsbudget var 750 kr om ugen med det hele. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte kortet igennem på en barnedåb i dag, men fra i morgen så prøver vi det med det beskedne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gladerollinger.dk har jeg faktisk stadig på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er totalt med på den, shit hvor ryger der mange penge ud af døren :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt udsalget er ved at være slut :lol Så har vi lige nogle måneder til at sunde os inden sommerudsalget. Eller det vil sige....jeg skal faktisk på tøsetur til London om en måned...der kommer jeg nok alligevel til at shoppe lidt....men ellers INGEN shopping udover ABSOLUT nødvendige ting før sommerudsalget.... :rolleyes

Primark i London skal der være plads til :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm, jeg failer godt nok rimelig hårdt. Det her med bare at gå og vente på baby, giver den største shoppingtrang  :oops  Jeg har allerede købt lidt på Etsy  :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER