Aeye

Det der babyshower

10 indlæg i dette emne

Det der babyshower. Hvad syntes i om det?

Jeg er inviteret til to forskellige babyshowers i feb. måned. Og må indrømme jeg har det lidt mærkeligt ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til et enkelt babyshower. Jeg er ikke så god til sådan noget tam tam, men det var faktisk rigtig hyggeligt. Det var min svigerinde, så derfor har vi jo også været på barselsbesøg. Dog havde hun alt til baby, så jeg lavede i stedet en kurv med mad, lækkert slik, te, hjemmebagt franskbrød osv.

Til babyshoweret fik hun både små og store gaver, jeg havde strikket noget babytøj som hun alligevel ville have fået ;) dem der gav lidt større ting (fx sengeslange) var gået sammen. Jeg tænker ikke at man behøver komme med dyre gaver, bare en hyggelig eller nuttet ting. Det kan også være en nusseklud med navn fx (hvis det er fastlagt), en blelagkage eller andet i den dur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg holdt babyshower for min søster, betalte alle 150 kroner (eller var det 200 :chin:) og så var der betalt for brunch og fælles gave. Hun blev så vanvittigt glad for arrangementet, at jeg til hver en tid ville gøre det igen.

Da hun havde født, gav jeg dem en kurv med snacks til forældrene i stedet for en gave til baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været til et, og der er heller ikke blevet holdt for mig.. umiddelbart tænker jeg også at det er meget amerikansk, men sikkert meget hyggeligt :)

Hvis jeg var dig ville jeg måske beslutte mig for et beløb, du ville have givet for ved barselsbesøget og så dele det op i to, så du giver en lille ting til babyshower og en lille ting til barselsbesøg :)

Og ellers synes jeg da, at det kan være helt ok at melde fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været til et, og der er heller ikke blevet holdt for mig.. umiddelbart tænker jeg også at det er meget amerikansk, men sikkert meget hyggeligt :)

Hvis jeg var dig ville jeg måske beslutte mig for et beløb, du ville have givet for ved barselsbesøget og så dele det op i to, så du giver en lille ting til babyshower og en lille ting til barselsbesøg :)

Og ellers synes jeg da, at det kan være helt ok at melde fra :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg blev overrasket med babyshower ved Liam og det var bare det bedste! Gaverne var mere kreative end dyre, men de var fantastiske :wub Men det bedste var fokus på baby, de hyggelige konkurrencer og tøsehyggen :loveshower

Har selv arrangeret det for min bedste veninde og hun blev også bare SÅ glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamen kan sagtens se hyggen i det Hygger jo om nogle dejlige veninder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et, sidst jeg var gravid, og har selv været med til at stå for 2. 

 

Jeg synes det har været super hyggeligt alle 3 gange. Der har været købt en fælles gave alle 3 gange, men det har virkelig ikke været det, der har været fokus. Det handler mest af alt om at få en sjov og hyggelig dag med veninderne inden det hele kommer til at foregå på det lille menneskes præmisser. Lidt ligesom en polterabend er "den sidste aften i byen", så var babyshoweret en sidste hyggelig eftermiddag, hvor den vordende mor skifter venindetiden ud med fedtet hår, uens sokker og gylpplettede bluser. 

 

Vi lavede alle 3 gange nogle sjove lege såsom blindsmagning af babymos, "gæt hvilken chokolade, der er smeltet i bleen", tip en 13'er, gæt et maveomfang, "sæt babyen på maven" etc. 

 

Alle 3 gange har vi aldrig været flere end vi kunne sidde rundt om et spisebord. 

 

Men en gavefest med mange mennesker ville jeg ikke kunne se ideen i. Så kan man holde en barnedåb ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er vildt hyggeligt ^_^

Der blev holdt et surprise for mig, da jeg ventede den første. Jeg har været til min kusines. Og jeg ville elske at arrangere et for en veninde en dag :)

(Hvis de ellers snart får sig nogle børn :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER