Tinakp

Mad til ca. 6 mdr baby?

18 indlæg i dette emne

Jeg har et helt specifikt spørgsmål, men tænker at tråden efterfølgende sagtens ku bruges som inspiration, så folk smider ind hvad de har prøvet med - haft succes med og knap så meget succes med.

Mit spørgsmål går på (som stillet i smalltalk )

Må de få parmesan ost allerede? Og andet ost for den sags skyld når de er 6 mdr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J er tosset med agurk og peberfrugt. Jeg har prøvet at stikke ham et lille stykke ost. Han tygger jo kun på det pt - tænker ikke der sker der store ved det, det er meget minimalt hvad der ryger ned? :unsure

Hvordan er det egentlig.. Han er 5,5 mdr. Hvordan er der med maden der er angivet til 6 mdr? Det er altså væsentlig mere spændende end det fra 4 mdr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, jeg tænker 2 ting i forhold til ost:

1) det (meste) kommer fra en ko, en del holder tilbage med mad fra ko. Men A for da MME ikke? Er det med komælk? For så er der jo ingen grund til at spekulerer i det.

2) ost indeholder en del protein, som de små ikke skal have for meget af. Så der kan du tænke i, at osten er I STEDET FOR noget kød du ellers ville have givet.

Desuden er meget ost jo ret fed, men det ville jeg nu ikke bekymre mig om :)

Parmesanost indeholder (så vidt jeg lige mener med ammehjerne ;) ) mindre laktose, hvilket appelerer til nogle. Men er ret saltet, hvilket måske betyde at det ikke er så smart at overdrive.

Min konklusion:

Ost er fint. Ikke overdrive. Spis varieret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak piger! Det er smaddergodt det i skriver - og Maria tak for linket - jeg har lige læst det relevante igennem og det er virkelig brugbart Så tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger! Det er smaddergodt det i skriver - og Maria tak for linket - jeg har lige læst det relevante igennem og det er virkelig brugbart Så tak :loveshower

Så lidt. Var selv ved at læse lidt, nu hvor eigil starter på grød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også anbefale Sempers app. Den hedder Klar, parat, spis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J er tosset med agurk og peberfrugt. Jeg har prøvet at stikke ham et lille stykke ost. Han tygger jo kun på det pt - tænker ikke der sker der store ved det, det er meget minimalt hvad der ryger ned? :unsure

Hvordan er det egentlig.. Han er 5,5 mdr. Hvordan er der med maden der er angivet til 6 mdr? Det er altså væsentlig mere spændende end det fra 4 mdr..

Jeg må lige sige at der er kommet nye anbefalinger, som betyder at de små må få mere som 4 mdr end før. Faktisk må de få alle grøntsager, frugter. Dog ikke kød, men det ved man jo godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må endda få havregrød når de er 4 mdr.

Det ville jeg dog ikke give selv. Det er lidt for groft syntes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må endda få havregrød når de er 4 mdr.

Det ville jeg dog ikke give selv. Det er lidt for groft syntes jeg.

Ellers ku du måske blende det med stavblenderen ligesom man fx kan gøre ved hirseflager. For jeg synes nemlig også at det er lidt for groft endnu, men jeg har overvejet at prøve med stavblenderen inden jeg koger det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine yndlings frugtmos - som jeg kan huske jeg lavede til Elin dengang, som jeg lige har lavet i dag, er skovbærmos med vanille stang og banan til at søde det med... Det er helt fantastisk. Og hvis man laver rigeligt, kan man bruge det til en smoothie til sig selv bagefter med skyr, vanille, juice og lidt sirup.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers ku du måske blende det med stavblenderen ligesom man fx kan gøre ved hirseflager. For jeg synes nemlig også at det er lidt for groft endnu, men jeg har overvejet at prøve med stavblenderen inden jeg koger det.

Ja det var en god idé

Jeg har prøvet at give C en lille bid af min havregrød med frysetørret hindbær i (kan anbefales) den kunne han godt nok ikke li ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var en god idé

Jeg har prøvet at give C en lille bid af min havregrød med frysetørret hindbær i (kan anbefales) den kunne han godt nok ikke li ;-)

Øj det lyder lækkert med frysetørret hindbær! Men ja, prøv at blend det og så se - for det ku jo godt være at det er konsistensen han ik lige bryder sig om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj det lyder lækkert med frysetørret hindbær! Men ja, prøv at blend det og så se - for det ku jo godt være at det er konsistensen han ik lige bryder sig om...

Ja jeg er også helt sikker på at det er konsistens der er et problem.

Men det er jo også forståeligt nok når drengen kun har fået helt flydende grød/mos og pludselig får man nogle mærkelige stykker i munden.

Men udover havregrød, er jeg heldig at han er glad for stort set alt han er fået, indtil nu.

Han rynker lige næse ved første bid, og så er det ellers accepteret ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det ok jeg lige spørg her da det passer til emnet. Hvorfor laver Semper deres grød med mælk og fløde?? Det anbefales jo de små ikke får det før de er noget større. men i grøden til 4 mdr. er der skummetmælk og fløde i... Jeg har selv laktose allergi så jeg vil undgå Storm får det så han ikke risikerer at få allergien os... Mon det er behandlet sådan det ikke er et problem eller hvad tænker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er da rigtigt.

Det står der også på den grød jeg har til C

Mærkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her Majken.

Håber du kan finde svar heri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER