MaleneB

krokodille tårer

11 indlæg i dette emne

Ja, er der nogle der ved hvornår børn er gamle nok til bevidst at bruge gråd for at opnå noget bestemt?

Freya er 11 måneder og min mand mener hun om aftenen er begyndt at græde bare for at jeg skal komme ind og tage hende op. Og at hun derfor skal have lov at være qalene til hun falder i søvn...

Men åh det synes jeg er svært. Jeg går ikke ind for "cry it out" metoden så vil ikke have hun græder sig ulykkelig i søvn.. Men samtidig hvis hun bare græder for at få mig (og i øvrigt derfor holder sig vågen når jeg så er der ) så er det jo bare en dårlig rutine at være i...

Åh synes det her putning er så svært...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uanset om tårerne er presset ud, eller kommer naturligt - betyder de vel det samme: 'mor/far jeg vil have dig'.

Uanset hvad, er det da på sin plads at reagere på gråden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke helt om det kan sammenlignes da Astrid jo kun er 4 mdr. Vi oplevede at hun græd ved putning hver gang vi lagde hende fra os og stoppede ligeså snart vi tog hende op. Vores sp sagde at vi skulle undgå at tage hende op og i stedet trøste hende med nus, en hånd på brystet og rolig stemme. Og så kan du jo gå ligeså snart hun ikke græder mere. Så vil hun jo stadig opleve at blive hørt. Jeg vil til enhver tid reagere på gråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, en baby er ikke udspekuleret eller manipulerende... Det har den ikke kapacitet til :) Hun græder meget muligt for at få dig til at komme (kalde-refleksen er nærmest den vigtigste evne menneskeunger har til overlevelse som de svæklinge de er ;) ), men det er jo ikke for at køre rundt med dig, men bare fordi hun vil have dig :)

Jeg måtte opgive den med st tage op og trøste, for junior blev så i stigende grad rasende, når man lagde ham igen - så jeg trøstede i sengen. Min holdning kan vel koges ned til, at jeg til enhver tid vil reagere på gråd, men at baby ikke nødvendigvis skal bestemme, hvad reaktionen skal være. Min baby kan ikke nødvendigvis bestemme, hvordan man skal falde i søvn, men han/hun skal ikke græde alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, en baby er ikke udspekuleret eller manipulerende... Det har den ikke kapacitet til :) Hun græder meget muligt for at få dig til at komme (kalde-refleksen er nærmest den vigtigste evne menneskeunger har til overlevelse som de svæklinge de er ;) ), men det er jo ikke for at køre rundt med dig, men bare fordi hun vil have dig :)

Jeg måtte opgive den med st tage op og trøste, for junior blev så i stigende grad rasende, når man lagde ham igen - så jeg trøstede i sengen. Min holdning kan vel koges ned til, at jeg til enhver tid vil reagere på gråd, men at baby ikke nødvendigvis skal bestemme, hvad reaktionen skal være. Min baby kan ikke nødvendigvis bestemme, hvordan man skal falde i søvn, men han/hun skal ikke græde alene.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre.. som sagt går jeg heller ikke ind for at lade hende være når hun græder men ville da lige høre nogle meninger herinde fra...

Er dog utrolig træt af at hun er så svær at putte. Jeg må ikke gå fra værelset så begynder hun at græde.. hun gør alt for at holde sig vågen så hun vil hele tiden prøve at rejse sig op eller skifte stilling. Så jeg har mange gange siddet i en time eller mere med hånden på hende og nogle gange holdt hende lidt nede for at få hende til at blive liggende.. frustrerende...

Og det mest mærkelige er at på trods af jeg intet har ændret i aften så tog det under 10 minutter i aften før hun slappede af og jeg kunne gå ud og så er hun faldet helt i søvn selv kort efter! De små der altså.. de er ikke til at regne ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, en baby er ikke udspekuleret eller manipulerende... Det har den ikke kapacitet til :) Hun græder meget muligt for at få dig til at komme (kalde-refleksen er nærmest den vigtigste evne menneskeunger har til overlevelse som de svæklinge de er ;) ), men det er jo ikke for at køre rundt med dig, men bare fordi hun vil have dig :)

Jeg måtte opgive den med st tage op og trøste, for junior blev så i stigende grad rasende, når man lagde ham igen - så jeg trøstede i sengen. Min holdning kan vel koges ned til, at jeg til enhver tid vil reagere på gråd, men at baby ikke nødvendigvis skal bestemme, hvad reaktionen skal være. Min baby kan ikke nødvendigvis bestemme, hvordan man skal falde i søvn, men han/hun skal ikke græde alene.

:ditto

Og i forhold til babyer og tryghed/være sammen, har jeg nok langt henad vejen den holdning, at hvis det stopper gråden, så er det rigtigt :D

Selv hsr jeg tilbragt meget tid med min Valdemar, hvor jeg gjorde mit bedste for at være keeeeeeedelig, men trods alt var sammen med ham indtil han sov. Og jeg regner med at være endnu "blødere" overfor Elisabeth. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt synes jeg, det er vigtigt at lære børn, at de får en reaktion, når de græder. Ikke nødvendigvis, at man får sin vilje, men at man i hvert fald høres :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt synes jeg, det er vigtigt at lære børn, at de får en reaktion, når de græder. Ikke nødvendigvis, at man får sin vilje, men at man i hvert fald høres :)

Sådan nogle gode pointer du har. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan nogle gode pointer du har. :)

Tak :) (Men helt enig i at de små kan være svære at regne ud :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være tigerspring ind over ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER