Betty87

Hvordan skal det staves?

17 indlæg i dette emne

Vi har nu næsten fastlagt at lillebror skal hedde Loui, Louie, Louis! Men jeg er i tvivl om hvordan vi skal stave det!

Hvad synes i er pænest? Og passer bedst til Liam?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spurgte min mand, som ikke havde set stavemåderne, hvordan han ville stave det hvis han bare hørte en dreng der hed det. Og hans umiddelbare svar var Loui. Og det var også den jeg var mest til. Så to stemmer herfra. 

 

Hvis du vælger Louis skal du i hvert fald være klar på at en del vil udtale med s'et, og så er det jo et andet navn. Jeg er faktisk lidt overrasket over der 100 flere der hedder Louie i DK end Loui, men for mig bliver det for mange vokaler i træk og at det kunne ligne man havde forsøgt at skrive Louise men glemt s'et. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok stave det Louie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge Loui

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stemme går til at stave det på den måde der er mest almindeligt, altså hvad er der flest som hedder? Jeg ved man kan slå det op et sted, er ikke lige sikker på hvor. Men det er hvad jeg har valgt til alle mine, mest almindelige stavemåde, i håb om at det så blir stavet korrekt de fleste gange når folk forsøger. (Alexander, Melissa, Mathilde og Lilly)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge Loui

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok stave det Louie :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Louie - jeg synes på en eller anden måde at e'et afrunder og slutter navnet rent visuelt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie synes jeg ser bedst ud.

Og vil tilslutte mig, at hvis jeg så navnet med S så ville jeg udtale det med s'et

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie synes jeg ser bedst ud.

Og vil tilslutte mig, at hvis jeg så navnet med S så ville jeg udtale det med s'et

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stemme går til at stave det på den måde der er mest almindeligt, altså hvad er der flest som hedder? Jeg ved man kan slå det op et sted, er ikke lige sikker på hvor. Men det er hvad jeg har valgt til alle mine, mest almindelige stavemåde, i håb om at det så blir stavet korrekt de fleste gange når folk forsøger. (Alexander, Melissa, Mathilde og Lilly)

 

Louis 1676

Louie 549

Loui 461

 

Umiddelbart er jeg nemlig enig, og ville jeg normalt også gøre. Men i det her tilfælde, så er Louis også bare et lidt andet navn når s'et bliver udtalt, og forskellen i antal på Louie og Loui er relativt lille. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie - jeg synes på en eller anden måde at e'et afrunder og slutter navnet rent visuelt :D

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie ser mest 'rigtigt' og harmonisk ud for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie ser mest 'rigtigt' og harmonisk ud for mig.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes Louie ser pænest ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror BK har talt!! Og det bliver Louie :kuller

Det var også den måde jeg helst ville have det stavet og T var mere på Loui - men han blev enig med sig selv om, at det ikke var en kamp han ville tage med hormonella her :lolhit

Ej hans eneste begrundelse var at det var færrest bogstaver og mere simpelt, men det var ikke vigtigt for ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER