Barbamama

Udslæt?

15 indlæg i dette emne

Er der nogen, der kan gennemskue hvad dette er?

j91u9j.jpg

Han er rimelig strid til at sutte på fingre og tøj for tiden, så jeg tænker lidt kulde + vådt. Men jeg er i tvivl, om vi egentlig bør forbi en læge? Det er der hele tiden, ikke bare efter mad fx. Han har haft det et par dage, og virker ikke generet, udover at han ikke kan lide den creme vi prøver at smøre det med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker umiddelbart også kulde/vådt.. Klør han i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, det gør han ikke. Han pjevser bare, når man putter creme på. Men muligvis er det bare fordi cremen føles klistret :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo så spørgsmålet.. Det kan jo også være det svier lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh lige når han får det på, gør det nok. Vi prøver lige at droppe tomaterne i madpakken og se om det hjælper...

Ville I gå til lægen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville se tiden an over weekenden.. Der kommer vist plusgrader i weekenden, så hvis det er kulden bliver det nok bedre? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak det lyder som en god plan :) Han skal jo ikke gå og døje, men han er IKKE fan af lægen, så hvis det kunne gå væk af sig selv, ville det være skønnest :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Creme svier på sådan noget, det skal være en fed creme eller en neutral læbepomade tror jeg. Evt spørg på apoteket - jeg syns det ligner kulde+fugt. Ved ikke om det nytter at sige til ham han ikke må slikke sig om munden når det er koldt, jeg siger det altid til mine og på et tidspunkt lærer de det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lanolin? Svider ikke ig beskytter mod fugt og kulde :)

Jeg ville vente EB postgang med lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det også jævnligt, men det virker ikke endnu <_<

Det kan da godt være at lanolin eller læbepomade vil være bedre :chin: Indtil videre har vi brugt det der bepanthen, tror jeg det hedder... Det, vi også bruger til rød bagdel :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger det også jævnligt, men det virker ikke endnu <_<

Det kan da godt være at lanolin eller læbepomade vil være bedre :chin: Indtil videre har vi brugt det der bepanthen, tror jeg det hedder... Det, vi også bruger til rød bagdel :unsure

Bepanthen er sikkert fint - man har jo hver sine favoritter :) Jeg har bare altid lanolin ved hånden, og så bliver det jo gerne det - det skal varmes lidt i hånden, hvis det skal smøres på en flade, men er så dejligt vandafvisende, når det er på. Jeg bruger det selv til fx hudløs forkølelsesnæse/-læbe, hvor jeg synes, at det hjælper bedre og svider mindre end creme :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner meget hvad David døjer med. Han kommer selv og siger at han vil have "salve" på - han får en fedtcreme på. Så længe vi huske cremen kan vi holde det væk, men glemmer vi den en morgen er det der igen om eftermiddagen.

Så jeg vil også tro det er noget fugt/kulde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også, det er sådan noget kulde/fugt noget. Det ligner meget noget Vitus har - jeg fik lige lægen til at kigge på det, da han var deroppe alligevel, fordi jeg troede, det måske var svamp eller sådan noget. Det var sådan helt hårdt og skællet nærmest. Jeg putter sådan noget repair creme på - jeg fik en lille prøve med hjem fra lægen. Vitus har heldigvis ikke noget i mod det, det virker fint, og holder det nede (når jeg husker at putte det på! ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De ligner noget Karla havde over julen/ nytår. Vi smurte med fed creme inden sengetid og læbepromade i løbet af dagen. Det kom efter hun havde været syg og lå med sutten i 2 dage. Det blev ikke rigtigt bedre over de næste dage, så vi besluttede, at det alligevel var på tide hun smed sutten. Det hjalp rigtig meget. Det har uden tvivl været noget med fugten og kulden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læbepomade hjælper rigtig meget :)

Sutten puuuuh... Jeg vil rigtig gerne af med den, men ja :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER