Krydderpigen

Lydbøger

18 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har brug for anbefalinger!!

Hvad læser I? Og hvad kan I anbefale af skønlitterere bøger? (Jeg går efter noget andet end krimi) Evt. gerne noget tøset.

Jeg har været igennem alle 50 shades og alle Jussi.

Kom med jeres gode bud!!

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sophie Kinsella - Jeg har dit nummer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvinden i toget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvinden der forsvandt. Hvis du ikke har set filmen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Water for Elephants er fantastisk som bog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg hverken til 50 shades (kunne ikke falde mig ind at læse) eller Jussi (har læst, ikke yderligere interesseret), så måske betyder det blot, at du skal være forbeholden overfor anbefalinger fra mig, da vi muligvis ikke har samme smag indenfor litteratur.

 

Kom dog alligevel til at tænke på nogle af de første lydbøger jeg hørte. Det var Anne B. Ragdes trilogi bestående af "Berlinerpoplerne", "Eremitkrebsene" og "Ligge i grønne enge". Dem syntes jeg rigtig godt om dengang. Har sidenhen hørt en del af hendes andre bøger også, men syntes dog ikke at de var på samme niveau.

 

Og ellers er "Borte med blæsten" jo altid en klassiker :biglove Eller "Anna Karenina" måske :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Water for Elephants er fantastisk som bog.

 

Puhh, har ikke læst bogen, men manden og jeg så filmen for et par år siden. Sindssygt god (hvis man kan abstrahere fra, at den ene hovedrolle er ham fra Twillight), men magen til sørgelig film skal man da lede længe efter. Nøj hvor jeg tudede. Den kommer jeg aldrig til at gense :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En mand der hedder Ove, en af de mest fantastiske bøger jeg nogensinde har læst/hørt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhh, har ikke læst bogen, men manden og jeg så filmen for et par år siden. Sindssygt god (hvis man kan abstrahere fra, at den ene hovedrolle er ham fra Twillight), men magen til sørgelig film skal man da lede længe efter. Nøj hvor jeg tudede. Den kommer jeg aldrig til at gense :D

Filmen er slet slet ikke så god som bogen, som jeg husker som meget smuk på sin egen måde.

Der er jo også Ken Follett bøgerne. Jordens søjler og ... (hva er det nu den anden hedder?). De er ret episke.

Krimi-Wise er Jo nesbø suveræn IMO.

Men jeg er også langt fra 50 shades, så jeg er ikke skarp på den genre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Catalaneren (realisme)

Wheel of time (fantasy)

Eksemplariske idioter (virkelige hændelser - meget korte historier)

 

Okay, måske ikke ligefrem pigede men nogle af de bedste bøger jeg har læst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode!! Vil straks sætte gang i undersøgelserne!!! :) :) - Enkelte af dem har jeg læst eller hørt, men der var mange imellem, som var nye titler for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filmen er slet slet ikke så god som bogen, som jeg husker som meget smuk på sin egen måde.

Der er jo også Ken Follett bøgerne. Jordens søjler og ... (hva er det nu den anden hedder?). De er ret episke.

Krimi-Wise er Jo nesbø suveræn IMO.

Men jeg er også langt fra 50 shades, så jeg er ikke skarp på den genre.

 

Filmen er aldrig så god som bogen ;) 

 

Ja, "Jordens Søjler", og "Uendelige Verden", synes jeg bestemt også kan anbefales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte også "Jordens søjler" og "Uendelige verden" - synes de er fantastiske!

Hvis man er til dem, så kan jeg også anbefale Edward Rutherfords romaner ("Sarum", "Russka", "London", "Dublin", "Ireland: Awakening" (har læst den på engelsk, så ved ikke hvad den danske titel er), "The Forest" ("Skoven" ;) ), "Paris", "New York"). Ved ikke om de findes på lydbog, men hvis de gør er de et lyt værd :)

De kan læses (høres) i hvilken som helst rækkefølge - undtagen "Dublin" og "Ireland: Awakening" som skal læses i den rækkefølge.

Ellers kan jeg også anbefale "Outlander"-serien af Diana Cabalderon (mener hendes navn staves sådan), som er helt fantastisk! Både som bog og som tv-serie!

Indtil videre er der udgivet otte (mener jeg!) bøger i serien og hun er godt i gang med nummer ni :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh altså hulebjørnens klan er jeg selv ret glad for, og det samme med Dan Browns bøger. Ellers er "den hundrede årige der kravlede ud ad vinduet og forsvandt" mægtig sjov og finurlig. Skal det være chik lit er jeg selv glad for Sophia kinsella - både shopaholic bøgerne, men i særdeleshed de andre. Udover Hobbitten og ringenes herre sybes jeg J.R.R Tolkien har skrevet mange andre spændende bøger.

Og hvis Du nu skulle få lyst til krimi, vil jeg anbefale Camilla Läckberg - jeg elsker hendes bøger og sluger dem råt.

Jeg ved mine søstre og mor er glad for Raija serien, den har jeg dog selv til gode endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På chick lit fronten kan jeg også anbefale Marian Keyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER