Barbamama

10 mdr gammel baby i autostol - hvor længe?

18 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger næsten det hele: hvor længe kan man forsvare at en baby på 10 mdr sidder i autostol?

Vi er inviteret til konfirmation til maj, hvor E vil være 10 mdr og der er lige knap 4 timers kørsel. Jeg forestiller mig, at vi tager afsted dagen før, så vi ikke skal have transport to gange på samme dag, men jeg synes stadig det er en lang tur :unsure

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad anbefalingerne er? (Har ikke kunnet google mig frem til noget konkret) Og/eller har erfaringer?

Jeg ville rigtig gerne indlægge maaaasser af pauser men med konfirmation på en søndag, og et mål om også at være hjemme i nooooogenlunde tid til (Vs) sengetid, så kan vi jo heller ikke bruge hele dagen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er faktisk generelt i krise over den konfirmation og har slet ikke lyst :boo Jeg kan slet ikke gennemskue hvordan sådan et døgn/to døgn i den anden ende af landet skal fungere med baby :(

Jeg har meget lyst til at flyve begge veje, men det koster alligevel noget mere, og bliver noget mere omfangsrigt hvis vi skal have barnevogn med...

Og hun skal jo kunne sove lur et sted :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna var med hos farmor og farfar, da hun var 8 mdr. Det er 4,5 time og det var intet problem. Når de kan sidde selv, kan de jo også sagtens holde til at sidde i autostol.

Som JustMe siger, så få det timet med en lur, så skal det nok gå fint :)

At du generelt ikke kan overskue det og faktisk ikke har lyst til at tage afsted, er i min verden en legitim grund til at blive hjemme! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog på sommerferie kbh læsø da Vitus var ca 9 mdr. Vi havde 2 naturlige pauser på færgen, og op gennem Jylland endte han med at sove hele vejen. Hele rejsen varer vel 8-9 timer.

Så jeg vil sige, når hun sover så kør kør kør så I kommer så langt som muligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fysisk kan hun sagtens holde til det - og times det med en lur, så opdager hun det måske endda i øvrigt knap nok. Noget helt andet er, at jeg er helt enig med Susanne i, at hvis man bare ikke orker tanken, så kan der være god grund til bare at blive hjemme...

Hvis konfirmation er det? Er det strengt nødvendigt, at I møder op allesammen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv piger! :tak :lovebk

Det er dejligt at høre, at det fysisk er ok og dejligt at få at vide, at det er legitimt ikke at tage med :blush

Men vi skal sgu med. Andet kan jeg ikke se for mig.

Det er min storebrors datter, og selvom vi aldrig har været sådan mega tætte (han er 13 år ældre end mig og har altid boet i den anden ende af landet end mig), så er de begge nogle søde og dejlige mennesker, og tæt familie + de kommer ALTID, når vi inviterer herover. Også til Tulles dåb, som var på den søndag, hvor det gik amok med sne nogle steder i landet. Og hvor de i øvrigt (igen) gav en mega flot gave. Og så har jeg også sådan en "ting" med, at vi helst skal holde sammen, når vi kan, når han nu blev "snydt" for at dele barndom med os to "små", og i øvrigt også med sine to ældre søskende (som jeg ikke er i familie med - sådan noget halvsøskende rod). Jeg ved ikke, om det hele giver mening... Men jeg synes det er vigtigt, at jeg kommer, og jeg kan ikke forestille mig at undvære Tulle i så lang tid til den tid. Man kunne godt argumentere for at B og V kunne blive hjemme, men det føles heller ikke helt rigtigt...

Jeg vil i øvrigt også gerne se min bror og niece og med til festen. Det er "bare" transporten og det praktiske med mad/ble/søvn/kravle, der tager pusten fra mig. Og så alle de gæster jeg ikke kender :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det på Sjælland, for så kunne I jo evt vælge at sejle Århus-Sjællands Odden og spare nogle kørsels timer og hygge den 1 færge turen tager. Billetter er relativt billige ifht benzin og broen. Skal vi til Sjælland vil jeg hellere sejle over, fremfor den lange køretur nedenom Fyn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det på Sjælland, for så kunne I jo evt vælge at sejle Århus-Sjællands Odden og spare nogle kørsels timer og hygge den 1 færge turen tager. Billetter er relativt billige ifht benzin og broen. Skal vi til Sjælland vil jeg hellere sejle over, fremfor den lange køretur nedenom Fyn.

Det lyder som en rigtig god idé! :) Det kunne faktisk også gøre turen til noget, jeg kunne glæde mig lidt til - jeg elsker at sejle :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god idé! :) Det kunne faktisk også gøre turen til noget, jeg kunne glæde mig lidt til - jeg elsker at sejle :7himmel

Er glad for hvis jeg kunne bidrage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for hvis jeg kunne bidrage :)

Min far har snakket om at lege en minibus, så vi kan køre alle nordjyder (10 stk) sammen, så jeg ved ikke om det lige lader sig gøre med færge. Men hvis vi kører selv, tror jeg bestemt, jeg vil foreslå det til B :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også foreslå, at I tager turen over Aarhus-Odden, hvis det er på Sjælland :) En fra min mødregruppe (vi er fra Aarhus) var hjemme ved sin familie på Nordsjælland da hendes pige var et par måneder gammel, og pga. færgeture skar det rigtig meget køretid med baby i autostol væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan også sejle med bus (linje 888 sejlede i hvert fald), men hvad det koster ved jeg ikke.

Der er legerum på færgen - Camille har prøvet at sejle og hun ELSKEDE DET! Kæmpe oplevelse.

Jeg har tit taget turen, og det er et perfekt afbræk, og giver en dejlig hyggelig pause. Der er altid masser af plads, så man kan nemt finde et bord at sidde ved :)

Det ville jeg til enhver tid vælge. Det koster vist omkring små 500kr, men man kan så få billetter billigere hvis man køber i god tid. Men man sparer en del i benzin, plus bro på 235kr. :) så økonomisk tror jeg det er det samme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi af og til kørt den længde tur med vigga da hun havde den alder. Fravalgte altid færgen fordi det passede dårligt med hendes lur dog, så hellere sove hele vejen i bilen. Men nu er færgen også lidt en omvej for os. Vi holdte nogle gange en enkelt pause på vejen hvor vi lige havde hende ude og skifte ble osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog fra nordsjælland til sønderjylland med Karla, da hun var 11 måneder gammel, og igen fra sønderjylland til nordjylland et par dage efter. Gennerelt havde vi en del dage med lange køreture, da hun havde den alder. 

Vi kørte, så det passede med middagsluren. Hun har altid sovet godt i bilen, og da vi skulle til sønderjylland sov hun lige indtil vi var uden for byen. Det var helt perfekt. 

 

Jeg tænker, at en del af grunden til at det er så skidt for de små med længere ture er, at de ikke er fysisk klar til at sidde så meget oprejst, og så også, at de ikke lige kan rykke sig lidt i sædet, hvis de sidder dårligt. De større børn kan jo godt lige rykke en cm, så de sidder bedre. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke have nogen skrupler ved køreturen. Vi kørte langt længere med Alexander af flere omgange..

 

Jeg ville dog, for min egen skyld, lige smide et "vi følger med så godt vi kan på babys principper"... Det forstår folk helt sikker godt - og bare det at man har sagt det, gjorde ihvertfald for mig, at jeg bedre syntes jeg kunne tillade mig at trille en tur med barnevognen eller lægge mig ind i et soveværelse med barnet, hvis jeg vurderede, at vi havde brug for en pause.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke have nogen skrupler ved køreturen. Vi kørte langt længere med Alexander af flere omgange..

Jeg ville dog, for min egen skyld, lige smide et "vi følger med så godt vi kan på babys principper"... Det forstår folk helt sikker godt - og bare det at man har sagt det, gjorde ihvertfald for mig, at jeg bedre syntes jeg kunne tillade mig at trille en tur med barnevognen eller lægge mig ind i et soveværelse med barnet, hvis jeg vurderede, at vi havde brug for en pause.

Tak, det er faktisk en rigtig god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte til italien da amilia var 8 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg vil sige omkring masser af plads på færgen er, at det kan variere meget. Hvis det er en stor rejsedage feks op til en konfirmationsweekend eller i sommerferien, så vælter man sig ikke i ledige borde. Vi har en fast arbejdsfordeling, at manden skynder sig af sted og finder et sted vi kan sidde. Så kommer jeg med Vitus, evt madpakke og andet udstyr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER