MaleneB

1 års fødselsdag

10 indlæg i dette emne

Nu er der mindre end en måned til at Freya bliver 1 år! :blink det går så stærkt!

Og jeg er begyndt at overveje hvor meget vi skal gøre ud af fejringen af den.. man kan sige hun vil jo ikke kunne huske den eller forstå hvad der foregår, så det er vel mest for os at vi holder den. Samtidig elsker jeg det hyggelige ved sammenkomster og at holde dem. Og kan godt lide at gøre lidt ud af det. :) så har lyst til nærmest at invitere alle vores nære venner og familie. :)

Nå men.. hvad gjorde I? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt begge fri på hendes fødselsdag (onsdag), så da hun vågnede (kl 8) gik vi ind med flag og fødselsdags sang, som hun blev meget begejstret for. Så fik hun lidt grød og en gave hun pakkede (flåede op).

Kl 10:30 kom mormor, bedstefar, oldemor, oldefar, farmor, farfar (pensionister og efterlønnere), moster L (selvstændig), moster T (på barsel), fætter M og kusine S til brunch. Hun fik lækker mad. (Mie elsker brunch mad ;) ), kom ud og sov en god lang lur. Kom op og vi andre fik kagemanden, hun fik en bolle (hun opdagede ikke kagen så det kunne vi udskyde at hun skulle smage). Hun fik løbende pakker og legede med hele familien. Kl 15:30 tog bedste og oldeforældre hjem og onkel T kom. Han blev sammen med mostrene og fætter og kusine. Vi så nissebanden (2/12) og fik pizza fra pizzamanden (jeg hun elsker også pizza). Efter maden tog de sidste gæster afsted. Mie fik sit bad og legede og kom i seng kl 19:30 glad og træt.

Hele huset var fyldt med flag, som hun var meget begejstret for, pegede på og spurgte det? :p

Så en dag fuld af glæde og kærlighed. Vi har ingen venner som jeg ville synes passede ind til hendes fødselsdag, men mest af alt har vi absolut heller ikke plads til flere end vi var i vores lille lejlighed.

Selvom hun ikke husker dagen, har vi fine billeder og ved hun på dagen var glad og godt vidste den dag var anderledes og speciel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der mindre end en måned til at Freya bliver 1 år! :blink det går så stærkt!

Og jeg er begyndt at overveje hvor meget vi skal gøre ud af fejringen af den.. man kan sige hun vil jo ikke kunne huske den eller forstå hvad der foregår, så det er vel mest for os at vi holder den. Samtidig elsker jeg det hyggelige ved sammenkomster og at holde dem. Og kan godt lide at gøre lidt ud af det. :) så har lyst til nærmest at invitere alle vores nære venner og familie. :)

Nå men.. hvad gjorde I? :)

Selve dagen var ret rolig med lidt sang og flag og gaver - men lørdagen efter havde vi masser af gæster til frokost, kage og hotdogs og i det hele taget hygge og fest i haven :) Han kan jo ikke huske det, men det var en skøn dag og forhåbentlig starten på en dejlig tradition :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde temmelig meget ud af det, fordi det var vigtigt for mig! :)

 

På selve dagen, som var en hverdag, havde vi begge taget fri og tog til fotografen til sådan et cake smash photo shoot.

 

Den flg. lørdag kom hele familien til frokost og kage og kaffe, hvor det allermeste var hjemmelavet. Jeg havde pyntet hele huset med flagguirlander, jeg havde lavet, og balloner. 

For mig personligt var det kæmpestort, da han blev 1 år, men man skal jo gøre det, man føler er rigtigt og passer med ens temperament :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var begge hjemme (det var en hverdag), hyggede, legede lidt med nogle flag. Han fik IKEA køkkenet i gave, så det hyggede vi med at samle. Sen eftermiddag kom bedsteforældrene til spisning. Det var sådan set det.

I efterfølgende weekend holdte vi så fødselsdag (også for mig), hvor mine søskende kom :)

Begge dele ret stille og roligt, som mor og søn foretrækker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sang og flagede, fik rundstykker og grød med flag til morgenmad, så pakkede vi gave ud (en politiscooter), legede med den, tog aftryk af hånd og fod, lur, lagkage med lys, tog i legeland og så på Bones om aftenen. Det lyder tæt pakket, men det var en fab dag - regner med tilsvarende, når Elisabeth bliver et år :)

Vi fejrede med familien i weekenden efter. Vi var vistnok ca 20 (?) og holdt det i min svigerinde og svogers have med kagemand om eftermiddagen og grill om aftenen. Det var ret afslappet men den fik fuld skrue med balloner og dug og servietter og bannere med "1st birthday" :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det som nogle vildt hyggelige fødselsdage I har holdt..

Nu har vi også besluttet at invitere venner og familie til fødselsdag weekenden efter og så mangler vi lige at se hvad visualisering finde på på selve dagen.. :)

Tak for jeres svar og gode ideer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt du har lavet dette opslag, jeg er ved at planlægge klaudias fest. Skærtorsdag kommer min familie samt vores nære venner som er en del af hendes liv og påske søndag kommer mandens familie. Vi bliver omkring 17 personer begge dage.

Men jeg er meget i tvivl om hvad viskal have at spise. De er inviteret til kl 12. Om søndagen har jeg bestilt en fondant lagkage i bondegårds tema men desværre kunne hun ikke lave en til om torsdagen os. Så skal hun os have sin egen kage som hun kan smadre. Derudover er jeg helt blank.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt du har lavet dette opslag, jeg er ved at planlægge klaudias fest. Skærtorsdag kommer min familie samt vores nære venner som er en del af hendes liv og påske søndag kommer mandens familie. Vi bliver omkring 17 personer begge dage.

Men jeg er meget i tvivl om hvad viskal have at spise. De er inviteret til kl 12. Om søndagen har jeg bestilt en fondant lagkage i bondegårds tema men desværre kunne hun ikke lave en til om torsdagen os. Så skal hun os have sin egen kage som hun kan smadre. Derudover er jeg helt blank.

Vi gik/går efter børnevenlig servering med en andel af ting, der kan spises med fingrene (og helst laves i rigtig god tid): frikadeller, pizzasnegle, pølsehorn etc. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Aksel blev et år, var vi afsted på ferie - bare os tre. Vi har nemlig bryllupsdag to dage inden, og der har vi en lille tradition med at tage på ferie. Så hans dag blev fejret i Lemvig med flag, rundstykker, chokoladeboller, gaver fra os og hygge og leg. Sådan helt stille og roligt og lige hvad vi trængte til.

 

Om lørdagen holdt vi så fødselsdag for ham med den nærmeste familie. Det var vildt hyggeligt. Vi fik boller, rugbrød, pålæg, cupcakes og lagkage. Aksel fik sin egen mini-lagkage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER