Iben25

Hvor meget har i taget på nu?

83 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Normalt er jeg ikke så fokuseret på min vægt men jeg har bare ingen ide om hvad der er "normalt" at have taget på nu. Jeg er 17 uger henne og har taget omkring 3 kg på. Hvad med jer andre? Hvor meget har i taget på?

Under min sidste graviditet tog jeg næsten 30kg på og det er jo ALT for meget så jeg må hellere passe lidt på denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til :)

Jeg er 18+5 og jeg har indtil videre kun taget 400 g. på. Jeg har i starten tabt min ca. 2 kg. og den sidste måned er der så kommet ca. 3 kg. på igen. Jeg vejede en smule for meget til at starte med så det gjorde egentlig ikke noget at jeg tabte mig lidt i starten.

Jeg ved ikke hvad normalen er men jeg synes ikke 3 kg. lyder af meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca. 2,5 kg på og jeg er 18+0.

Jeg havde enormt meget kvalme og opkast de første 14-15 uger, så der tog jeg slet ikke på. Jeg tabte mig faktisk lidt. Det var svært for mig at spise pga kvalmen.

Men nu er jeg godt i gang med at spise igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er idag 16+3 og har endnu ikke taget på endnu :)

Meeen mon ikke det ser anderledes ud om 5 måneder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge min egen lille tråd, skal jeg veje mig igen på tirsdag, så der kan jeg sige det præcist. Men da jeg var 17+0 havde jeg taget 3,3 kg. på, det er vel ok :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca. 2 kg og da jeg var hos jordemoderen fik jeg at vide at jeg gerne må tage 10-15 kg. på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca. 2 kg og da jeg var hos jordemoderen fik jeg at vide at jeg gerne må tage 10-15 kg. på :)

Jeg tjekkede det i Sundhedsstyrelsens hæfte og jeg må også tage 10-15 kg på :)

Men jeg vil nu bestemt stræbe efter ikke at nå over de 15 kg :13:

Her kan I se oversigten fra Sundhedsstyrelsen:

Undervægtige(BMI under 18,5): 13-18 kg

Normalvægtige (BMI mellem 18,5-24,9): 10-15 kg

Overvægtige (BMI mellem 25-29,9): 8-10 kg

Svært overvægtige (BMI på 30 eller derover): 6-9 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar! Det lyder ikke til at 3 kg er alt for meget. :-) Jeg vejer normalt ikke for meget men det gik bare helt galt med min vægt under min sidste graviditet så derfor er jeg meget obs på det denne gang. Jeg har også læst mig til at jeg må tage 10 - 15 kg på men da jeg stadig mangler og smide 5 kg fra min sidste graviditet sagde jordemoderen at jeg skulle holde mig til 10 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar! Det lyder ikke til at 3 kg er alt for meget. :-) Jeg vejer normalt ikke for meget men det gik bare helt galt med min vægt under min sidste graviditet så derfor er jeg meget obs på det denne gang. Jeg har også læst mig til at jeg må tage 10 - 15 kg på men da jeg stadig mangler og smide 5 kg fra min sidste graviditet sagde jordemoderen at jeg skulle holde mig til 10 kg.

Nej, jeg tror bestemt heller ikke at det er unormalt og slet ikke, hvis du har været gravid før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekkede det i Sundhedsstyrelsens hæfte og jeg må også tage 10-15 kg på :)

Men jeg vil nu bestemt stræbe efter ikke at nå over de 15 kg :13:

Her kan I se oversigten fra Sundhedsstyrelsen:

Undervægtige(BMI under 18,5): 13-18 kg

Normalvægtige (BMI mellem 18,5-24,9): 10-15 kg

Overvægtige (BMI mellem 25-29,9): 8-10 kg

Svært overvægtige (BMI på 30 eller derover): 6-9 kg

De ca. 10 kg man tager på er selve graviditeten, og så skal man jo også have nogen fedt depoter til amning. Jeg håber på at jeg kan få lov at beholde bare 5 kg til efter graviditeten. Det har jeg virkelig brug for hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge min egen lille tråd, skal jeg veje mig igen på tirsdag, så der kan jeg sige det præcist. Men da jeg var 17+0 havde jeg taget 3,3 kg. på, det er vel ok :gravid

Har lige vejet mig her til morgen 3,7 kg. har jeg taget på 19+0, det er vel ok :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig også om tirsdagen :13:

I morges vejede jeg 70,l og har således taget 3,1 kg på

Jeg er i dag 19+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er jeg 20+2 og var på vægten igen. Den viser endnu engang et lille vægtfald, så nu er jeg på 75,6 og har tabt 400 gram siden jeg blev gravid.

Det går jo lidt den forkerte vej, men lægen sagde at det var fint nok endnu, og så længe den lille har det godt er det vel fint nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var jeg 20+0

Jeg vejede 70,2 og har således taget 3,2 kg. på nu :13:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag er jeg 48.8 kg. Før graviditeten var jeg 45.5 kg så det går fremad :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag 21+0 er jeg på +200 gram siden start. Det svinger lidt op og ned, men lægger lige omkring start vægten hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været rigtig dårlig til at få vejet mig, men jeg tror mit udgangspunkt var en 56-57 kg og vejede i morges 62 kg. Jeg er 21+3 så det er vel 5-6 kg jeg efterhånden har taget på :) synes også maven er blevet ret stor efterhånden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været rigtig dårlig til at få vejet mig, men jeg tror mit udgangspunkt var en 56-57 kg og vejede i morges 62 kg. Jeg er 21+3 så det er vel 5-6 kg jeg efterhånden har taget på :) synes også maven er blevet ret stor efterhånden

Din mave er rigtig fin :) jeg synes du ser meget mere gravid ud end mig ;)

Jeg var lige på vægten igen i morges og den viste +100 gram så her vokser maven bare, men ikke vægten <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 18+1 og har ca. taget 4 kilo på, så det er vel okay :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din mave er rigtig fin :) jeg synes du ser meget mere gravid ud end mig ;)

Jeg var lige på vægten igen i morges og den viste +100 gram så her vokser maven bare, men ikke vægten <_<

Hehe tak :) din er da også fin...jeg kom til at tænke på, at min er så rund fordi jeg venter en dreng og du måske venter en pige? Jeg ved godt det er en myte, men jeg synes godt nok tit det alligevel passer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh - jeg bliver helt bekymret! Har taget 5,5 kg på og er lige gået ind i uge 20. Det er noget mere, end hvad jeg havde taget på på nuværende tidspunkt med mine to drenge!! Der endte jeg med +17-18 kg. Er nornalvægtig og har heldigvis formodet at tabe alt igen efter fødslerne, så det satser jeg også på sker denne gang. For må indrømme at jeg nok kommer over de 17-18 kg denne gang. Føler bare mere sult og må have større og hyppigere portioner/måltider. Hmmm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe tak :) din er da også fin...jeg kom til at tænke på, at min er så rund fordi jeg venter en dreng og du måske venter en pige? Jeg ved godt det er en myte, men jeg synes godt nok tit det alligevel passer :)

Hmm ja det kan være det er derfor :) Manden er også rimelig sikker på det bliver en pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var ved jordmor igår og vejede mig på vægten i venterummet.

Den sagde at jeg havde taget 800 gram på siden lægeundersøgelse i januar og det er samme type vægt.

Igår havde jeg dog både sko og strik trøje på, så ligger nok omkring samme vægt.

Men er også overvægtig, så behøver bestemt ikke tage på, selvom køleskabet sommetider åbnes for nemt ggg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vejede jeg mig igen idag. Nu er jeg 20 uger og jeg er oppe på 4 kg. Min maven er faktisk blevet ret stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22+1, vejer 76,3 kg. dvs. jeg i alt har taget 300 gram på. Men det begynder jo nok snart at gå hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER