Kristina1989

Hvor længe inden hjælp?

11 indlæg i dette emne

Jeg har PCO og har prøvet at blive gravid i næsten to år. Jeg er ved at miste håbet på at det sker på naturligvis, så jeg vil lige høre om nogen herinde ved hvornår man kan få hjælp til projekt baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ret sikker på at man kan få hjælp efter at have prøvet selv i et års tid så det er bare med at komme til lægen hvis i er klar til at gå videre :)

Held og lykke med PB :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bare til lægen med det samme.

 

Med PCO havde du formentlig kunnet få hjælp mere eller mindre med det samme, fordi ingen ægløsning=ingen graviditetschance...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik henvisning og igang allerede efter halvt år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har Pco-diagnosen kan man få hjælp med det samme, vi aftalte dog med min Pco-læge at vi selv prøvede i 3-4 måneder og 2 uger før vores opstartsmøde stod jeg med en positiv test

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jere feedback. Hvilken type hjælp fik du Karin S.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jere feedback. Hvilken type hjælp fik du Karin S.

Først iui med pergotime og derefter ivf hos Svend Lindenberg, som har en pco klinik. Fik også henvisningen med det samme da vi kontaktede egen efter 3 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også PCOSpige og vi søgte hjælp efter et år. Vi har været igennem 3 IUIforsøg og skal igang med IVF til februar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal bare få henvisningen til gyn lige så snart vi starter helt op. Gyn sagde vi ikke skulle vente det obligatiske år. Fordi jeg har pcos med ingen cyklus ifølge hende. Blev også henvist til gyn allerede 3 måneder eftwr p-pille stop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med p-piller feb 2015. Fik ingen mens... kom til lægen i august 2015 og fik direkte henvisning til Fertilitetsklinikken Trianglen i København, og havde første tid 25 sept. 2015. Jeg har også PCOS og skulle i behandling for mit stofskifte som var for lavt (TSH for høj) og det kom i niveau 29 dec. Så har lige været igennem første iui i sidste weekend og skal teste for graviditet i næste weekend :)

Med din PCO diagnose kan du blive henvist til hjælp med det samme... Så hvis i er klar så bare se at komme afsted :) Husk at både du og din mand/kæreste skal have en henvisning :)

Held og lykke :)

 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres fine svar. Af praktiske årsager venter vi nok et par måneder endnu, men så vil jeg da prøve at høre min læge ad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER