Guest

Klar til baby

84 indlæg i dette emne

Jeg mangler lidt et sted at holde styr på tanker, lister, hvad jeg mangler og hvad jeg har fået ordnet. Og når nu jeg ikke har en gravid-tråd, så er det oplagt at gøre det herinde, tænker jeg :)

 

I må meget gerne deltage med jeres egne tanker, lister, planer og så videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Charlottes to do-liste:

 

Mangler:

Grundig rengøring - er i fuld gang

Reparere sengerand - kan sagtens vente indtil lillebror vokser ud af liften

Pakke til Aksel - er igang men bliver ikke færdigt før i aller sidste øjeblik

Pakke til mor og far - er igang men bliver ikke færdigt før i aller sidste øjeblik

 

Er ordnet:

 

Montere autostol i bil

Rengøre barnevogn

Rengøre autostol 

Rengøre lift

Vaske babylegetøj

Lave baby legehjørne i stuen - tingene er vasket, men jeg venter med at lægge det ud til efter fødslen

Vaske voksi

Købe basismadvarer til lager til nem aftensmad

Finde det første sæt tøj  :kuller

Tømme kontoret/lillebrors værelse

Strikke uld ammeindlæg

Vaske babydynerne

Lave kontor i soveværelset

Pakke lillebrors taske

Fylde ammepude op

Finde autostol

Vaske ammepude

Finde lift

Skrive pakkeliste til sygehus

Ordne puslebord og gøre plads til lillebrors ting

Gør plads til lillebrors tøj i skab på badeværelset

Flytte bord i soveværelset ind i syrummet

Vaske babytøj

Købe Lansinoh

lufte voksi ulddynen

Lave ammehjørne i soveværelset

Redigeret af lollerberg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé! :)

Jeg bidrager helt sikkert med min egen to-do senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé! :)

Jeg bidrager helt sikkert med min egen to-do senere.

Ja, jeg tænkte det var rart lige at kunne skrive ned og så videre. Og måske blive inspireret af jer andres ting. Min forvirrede hjerne kan sagtens have glemt en masse :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da op, lollerberg! :D

Måske dumt spørgsmål, men er der en grund til at du ikke tumbler det tørt? :)

Jeg må lige komme på banen med min to-do. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To-do inden ninjababy ankommer:

Rydde helt ud i det indbyggede skab
Tur i IKEA efter de sidste ting, bl.a skuffer til tøj i skabet og gennemsigtige bokse til legetøj
Vaske alt tøj og sengetøj
Lægge stofbleer i blød i eddike og vaske dem
Lægge tøj på plads i puslebord og skab

Organisere puslebord
Organisere hvor diverse udstyr skal være
Købe strækvikle

Købe vaseline og kam
Finde endelig plads til puslebord og tremmeseng på babyværelset - derefter montere wallsticker, lamper og uro
Bore hylde op over puslebordet
Hente babypakke i Lidl, hvis de nogen sinde får dem på lager, og Rema1000
Bede svigermor om at fryse og støvsuge ulddyne i voksi - hun har købt en brugt til os :)
Pakke taske til hospitalet - en til os og en til baby :wub (babys pakker jeg, når jeg har sovet med dynen og nussekluden nogle nætter, så de kommer til at lugte af mig :D)


Af udstyr har jeg anskaffet følgende, og I må meget gerne sige til hvis I mener noget mangler:
Termometer med bøjelig spids
Sutteflasker og et par mme - råd fra min læge at have det hjemme hvis baby pludselig ikke kan ammes
Sutter
Skumklude
Salve til rød numse og ømme brystvorter
Ammeindlæg - engangs
D-dråber
Babybadekar
Bleer str newborn
Puslepude med betræk
Spand til bleer
Håndsprit til puslebordet
Vaskefad (jeg har kun tænkt mig at have et og så altid starte med at vaske hoved - lyder det helt forrykt?)
Kombivogn med lift, autostol og kørepose
Bæresele, som jeg godt ved at man ikke må bruge mange minutter i starten
Pusletaske x 2 - den fra vognen og en ekstra
Sengerand til tremmeseng og til barnevognen
Legetæppe

Det var vist det. Vi når det nok. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes ingen dumme spørgsmål :) Vi bruger kun tørretumbler til kogevask. Og så er der bare noget virkelig hyggeligt ved at kigge på babytøj på tørrestativet :loveshower

Fin liste. Rart at jeg ikke er den eneste med gøremål :D

Tror umiddelbart du har fint med udstyr. Det eneste jeg lige tænkte over var babyalarm? Og jeg kan anbefale vaseline til termometret. Og en lusekam og babyolie til at fjerne arp med. Men altså du kan jo altid anskaffe ting efter fødslen. Du har ihvertfald helt sikkert de mest nødvendige ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi ved at rydde op/ud på kontoret så det kan blive til Clara's værelse istedet. Det og så få ryddet op og gjort klar i soveværelset er vist det sidste vi mangler. Men med kun 2 uger ril evt. hindeløsning og under 3 uger til termin er det vist også ved at bære på tide... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw I er gode tøser... Jeg får lige lavet en liste her en af dagene og får skrevet ind også.

Vil dog indrømme der er mange ting vi ikke har købt endnu, fx D-dråber, flaske osv. Det køber vi efter behov/efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw I er gode tøser... Jeg får lige lavet en liste her en af dagene og får skrevet ind også.

Vil dog indrømme der er mange ting vi ikke har købt endnu, fx D-dråber, flaske osv. Det køber vi efter behov/efter fødslen :)

D-dråber har jeg heller ikke købt endnu. Det gør jeg i Kiwi, når vi alligevel skal ud at handle. Flasker køber jeg heller ikke. Det gjorde jeg heller ikke sidst. Satser på jeg igen kan amme, og ellers må manden afsted :)

 

Synes faktisk det er virkelig rart med en liste, jeg kan strege ud på. Den begyndende ammehjerne kan ikke rigtig rumme tingene mere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udstyr vi har købt/fået:

Barnevogn + madras

Lift + madras

Vugge + madras (mangler dog inderstoffet som et eller andet familiemedlem forhåbentligt har liggende)

Autostol og base (base er installeret i bilen i tilfælde af vi skal på sygehuset)

Sengerand (skal vaskes, men haster ikke da vi skal bruge vugge)

Tremmeseng og madras

Tøj (absolut intet overblik, men vi har MEGET)

Sutter (fra babypakker)

Forskellige plejedimser (zinksalve, babyolie, vatpinde, vådservietter osv)

Vaskefad og babyindsats til badekar

Pusletaske (har købt en brugt Enmaljunga til 100 kr, så må vi se om der er behov for en større)

Lidt forskellige bleer

Puslebord og puslepude (mangler kurve/opbevaring til fx bleer)

Strækvikle (som er virkelig svær at binde korrekt når man er så tyk!!!)

Stofbleer x virkelig mange

Ammepude

Hvad vi mangler at købe:

Lagener til lift x 2

Ekstra nr plade, så jeg kan cruise rundt med vovser og bebs

Blespand

Forskellige dimsedutter til puslekrog/værelse: opbevaringsdimser til bleer osv

Regnslag til barnevogn (fordi jeg er en klovn og køber to myggenet i stedet for)

Lansinoh creme

Chiliplaster (hjemmefødsel)

Hvad vi mangler at gøre:

Hente babypakke i Rema

Finde gammel dyne frem samt gamle lagner (hjemmefødsel)

Vente på postmanden kommer med babydyner

Sy rullemadrassen om så den passer til vuggen

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om, der bliver sikkert fyldt på og slettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, lollerberg, jeg skriver lige vaseline og kam på listen. :)

Babyalarm venter vi med til det evt bliver nødvendigt. Vi bor i lejlighed, og han kommer ikke til at stå udenfor og sove, da vi ikke har nogen lukkede områder, og så tør jeg ærligt talt ikke stille en baby alene ned i barnevognen. Derfor kommer han til at sove inde, med åbne vinduer, og så tror jeg nok vi vil høre, hvis han skriger. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, lollerberg, jeg skriver lige vaseline og kam på listen. :)

Babyalarm venter vi med til det evt bliver nødvendigt. Vi bor i lejlighed, og han kommer ikke til at stå udenfor og sove, da vi ikke har nogen lukkede områder, og så tør jeg ærligt talt ikke stille en baby alene ned i barnevognen. Derfor kommer han til at sove inde, med åbne vinduer, og så tror jeg nok vi vil høre, hvis han skriger. :D

Ha ha, ja I burde nok kunne høre ham så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jo, tykke her begynder sgu at rykke :D

For at gøre plads til lillebrors tøj, var første skridt at flytte storebrors tøj ind på hans værelse. Tjek.

 

Og det gav så plads til lillebrors tøj på badeværelset i sorteret orden med 56 yderst og 62 inderst. Og med bleer, vådservietter og andet på lager på nederste hylde. Nu er der endelig lidt overblik over det hele.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har jeg lige ryddet op på puslebordet, så der kunne blive plads til lillebrors ting.

Først og fremmest har jeg udskiftet lidt dekoration. Jeg har haft Miffy billeder hængende, men Aksel havde hevet to af dem ned og så trængte der bare til at ske noget nyt. Så nu hænger der fine gamle memory-kort, som Aksel er dybt fascineret af.

 

Og så blev der ryddet op, ryddet ud, fundet flere kurve, så nu er der også plads til lillebrors bleer.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine memory kort lollerberg, de er da alt for fede  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine memory kort lollerberg, de er da alt for fede :biglove

Ja, er de ikke bare fine? Jeg elsker dem. Bruger dem også som til og fra kort. Elsker det gamle lidt absurde i dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er der også købt Lansinoh. Tjek

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til frisør - så er jeg klar til at føde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til frisør - så er jeg klar til at føde :D

Årh pis, er det kriteriet? Så må jeg hellere få bestilt tid :D

Lækkert med lidt luksus og selvforkælelse :yay Kræver det ikke et billede? :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh pis, er det kriteriet? Så må jeg hellere få bestilt tid :D

Lækkert med lidt luksus og selvforkælelse :yay Kræver det ikke et billede? :glad

Når det er 1,5 år siden sidst, så var det i hvert fald tiltrængt :D

Jeg kan prøve at tage et. Det er "bare" blevet klippet, men jeg føler mig som et nyt menneske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er 1,5 år siden sidst, så var det i hvert fald tiltrængt :D

Jeg kan prøve at tage et. Det er "bare" blevet klippet, men jeg føler mig som et nyt menneske ;)

Altså jeg tager jo billeder af alt det jeg får gjort klar, så det er vel fair nok også med din klipning :D

Ha ha, jeg har ikke været ved frisør siden lige efter min 1-års bryllupsdag. Til august har vi været gift i 8 år :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tager jo billeder af alt det jeg får gjort klar, så det er vel fair nok også med din klipning :D

Ha ha, jeg har ikke været ved frisør siden lige efter min 1-års bryllupsdag. Til august har vi været gift i 8 år :D

Ups, jeg tænker du fortjener en frisørtid snarest muligt! Det er altså lækkert at forkæle sig selv lidt ;) jeg er virkelig for nærig til at give 400 kr for en klipning, men fordi jeg klipper min fars hår har han tilbudt at betale for min frisør. Mega god deal for mig, mega dårlig for ham :LOL

Her er et billede, det viser ikke lige så meget, og jeg ved altså ikke hvorfor det ligner jeg har gråt hår med udgroninger :D

20160120_171803_zpst9cdhtqb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, det ser fint ud! Lækker mommy-to-be :glad

Jeg plejer selv at klippe mit hår og bliver altså bare virkelig meget nærig, når det kun drejer sig om spidser. Hmm, måske det var en oplagt forkælelsesting til efter fødslen. Den må jeg lige huske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER