My-Moren

Overvejelser omkring....

28 indlæg i dette emne

at skulle starte på flaske fremfor amning..

Martha Elvira er nu snart 6 mdr. Hun har altid været ret småtspisende efter hendes meget urolige periode da hun blev 14 dage gammel. Men altså hun vejer hvad hun skal, hun tog et godt dyk dengang, men det skulle have udlignet sig.

Vi er startet på grøden, da hun var lidt over 4 mdr. Ville egentlig gerne have udsat det til 6 mdr. hvor hun så kunne have kørt BLW, men fordi hun bare så lille et fnug, virkede MAX klar så gik vi i gang. Det har egentlig gået fint, hun er stødt og roligt gået op i mængde - indtil for 14 dage siden. Nu vil hun nærmest ikke spise noget, kun ca.25-30 ML ad gangen, hun spiser heller ikke mere ved brystet. Jeg synes det er så mega usikkert det og er mere end bange for, at hun ikke får nok. I en lang periode sov kun mellem 12-13 timer pr. døgn og det er altså ikke meget for sådan en lille størrelse. Jeg søger ikke efter at hun skal sove igennem, men at hun skal sove mere pr. døgn.

Vi har nu gjort det at vi giver hende grød efter HVER lur. Men jeg synes jeg kan mærke at hun ikke er helt fan af det og jeg synes ikke at vejen frem er at få hende til at afsky at få skemad.

Bl.a derfor overvejer jeg kraftigt at starte på flaske.

Jeg er bare mega bange for forstoppelse osv. Hun har én gang ville tage flasken, men efterfølgende vil hun bare ikke. Så hvis vælger flaske fremadrettet tror jeg, at vi får noget at se til og en skrige baby, grundet sult.

Nogen gode råd til, at komme i gang?

Gode råd i forhold til at komme på forkant med den hårde mave?

Er der nogen der er gået fra bryst til flaske så "sent" i forløbet og som har nogle fifs?

Jeg tænker vi skal have fat i bio gaia og så vil jeg have Arlas MME, da jeg hørt den skulle være mildere for maven.

Tanken er lidt at vi nok starter i aften, Jakob har nemlig fri i morgen - og så kan vi bruge de næste par dage på, at få kørt hende i stilling.

Hun vil iøvrigt også kunne ammes ved venstre bryst. Lige gyldigt hvad jeg gør. Højre bryst bliver kun brugt om natten, hvilket også gør at produktionen er meget dalende. Og generelt har jeg en følelse af meget dalende produktion på begge bryster.

På forhånd tak. Og jeg har ikke brug for, at høre at amning er bedre og videre i den dur. Ingen fordømmende indlæg, det er svært nok i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har I prøvet med mælk på kop?

Jeg ved godt, flaske og amning ikke er det samme, men A gad absolut ikke flasken om dagen fra omkring de seks mdr. Der er en del i min facebookterminsgruppe, der har oplevet det samme.

Jeg tænker, hun kan få mælk på kop til måltiderne, og så kan du amme om natten, og når hun ellers vil?

Og så vil jeg bare sige, at vi har været vildt glade for Arlas MME :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet med mælk på kop?

Jeg ved godt, flaske og amning ikke er det samme, men A gad absolut ikke flasken om dagen fra omkring de seks mdr. Der er en del i min facebookterminsgruppe, der har oplevet det samme.

Jeg tænker, hun kan få mælk på kop til måltiderne, og så kan du amme om natten, og når hun ellers vil?

Og så vil jeg bare sige, at vi har været vildt glade for Arlas MME :)

Mælk, tænker du her på MME mælk, rigtig mælk eller modermælk?

Vi har prøvet MME i en kop, det ville hun ikke drikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede sent da jeg ikke kunne følge med tvillingernes efterspørgsel.

Vi har ind i mellem brugt grøn allomin som også er mildere mod maven og så gav jeg bio Gaia dråber.

Har du mon mulighed for at malke lidt ud så hun kan starte med din mælk på flaske og så langsomt skifte over til først blanding af mm og mme?

Vores erfaring var at det var nemmest at får gav flaske i starten så mælkebaren ikke var i nærheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i øvrigt forskel på smagen og lugten af mme. Nan lugter grimt i forhold til Arlas. Så prøv evt med færdige brikker og prøv nogle forskellige af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede sent da jeg ikke kunne følge med tvillingernes efterspørgsel.

Vi har ind i mellem brugt grøn allomin som også er mildere mod maven og så gav jeg bio Gaia dråber.

Har du mon mulighed for at malke lidt ud så hun kan starte med din mælk på flaske og så langsomt skifte over til først blanding af mm og mme?

Vores erfaring var at det var nemmest at får gav flaske i starten så mælkebaren ikke var i nærheden.

Vi har prøvet at give mm i flaske, det er den endte flaske hun har taget. MEN efterfølgende har det været lige gyldigt hvad der var i, så vil hun ikke tage den og det er primært far der har givet flasken. En aften var jeg ude med en veninde og der ville hun heller ikke tage..

Hun er en stædig rad!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i øvrigt forskel på smagen og lugten af mme. Nan lugter grimt i forhold til Arlas. Så prøv evt med færdige brikker og prøv nogle forskellige af.

Tjek! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælk, tænker du her på MME mælk, rigtig mælk eller modermælk?

Vi har prøvet MME i en kop, det ville hun ikke drikke..

Jeg tænkte på MME eller MM :) Her tog det også lidt tilvænningstid.

Hun lyder dælme meget bestemt, den unge dame :D

Har I prøvet de der Medela-flasker? De skulle jo minde meget om brystet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på MME eller MM :) Her tog det også lidt tilvænningstid.

Hun lyder dælme meget bestemt, den unge dame :D

Har I prøvet de der Medela-flasker? De skulle jo minde meget om brystet.

Nej det har vi ikke. Vil egentlig helst ikke ud i at skulle afprøve alt for meget, tænker at det forvirre mere end gavner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en som måtte give MME af en kop fordi drengen nægtede flaske, da hun ville stoppe med amningen... Men det kan jeg se længer oppe at hun heller ikke vil:) stædig frøken:) hmm så ja jeg har nok ikke nogen råd, har heller ikke prøvet det.. Men så ved jeg hvor jeg kan få erfaringer fra hvis jeg skulle havde samme sted:) håber du finder en brugbar løsning for dig og Martha:) klem:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, junior ville kun drikke mme kold/stuetemperatur? Han fik hipp fra brik af kop sammen med maden i lang tid ved siden af, at jeg ammede. Han ville heller ikke røre flasker - indtil han en dag pludselig godt ville, når bare det ikke varmt :rolleyes

Vil hun drikke vand? For så ville jeg måske prøve at øge hendes næringsindtag ved at røre lidt rigeligt mme-pulver i grøden og så give vand ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en som måtte give MME af en kop fordi drengen nægtede flaske, da hun ville stoppe med amningen... Men det kan jeg se længer oppe at hun heller ikke vil:) stædig frøken:) hmm så ja jeg har nok ikke nogen råd, har heller ikke prøvet det.. Men så ved jeg hvor jeg kan få erfaringer fra hvis jeg skulle havde samme sted:) håber du finder en brugbar løsning for dig og Martha:) klem:)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke sutter bruger hun? J bruger mam og vi bruger mamflasker=suttehovedet var ikke helt nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, junior ville kun drikke mme kold/stuetemperatur? Han fik hipp fra brik af kop sammen med maden i lang tid ved siden af, at jeg ammede. Han ville heller ikke røre flasker - indtil han en dag pludselig godt ville, når bare det ikke varmt :rolleyes

Vil hun drikke vand? For så ville jeg måske prøve at øge hendes næringsindtag ved at røre lidt rigeligt mme-pulver i grøden og så give vand ved siden af :)

Hun har fået den kold, altså mme i koppen.. Må man egentlig gerne røre mme op i koldt vand og servere eller skal den have være kogt først? Vi kogte det nemlig da vi prøvede med mme og kop, kølede det ned til stuetemperatur...

Har lige prøvet med rigelig mme pulver i hendes grød og hun spiste ret godt af det - kunne være fedt hvis man kunne vænne hende til smagen via det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke sutter bruger hun? J bruger mam og vi bruger mamflasker=suttehovedet var ikke helt nyt :)

Vi bruger hevea og natursutter... Men har også tænkte om måske sutte hoved pp flasken så skulle være naturgummi.. Men det var bare ikke noget problem hos storebror. Og hun har ko taget flasken engang og spiste 120ml, eller lign. Derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener kun vandet skal være kogt de første 4 mdr af babys liv. Derefter må det godt være koldt fra hanen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener kun vandet skal være kogt de første 4 mdr af babys liv. Derefter må det godt være koldt fra hanen:)

Ja det er rigtig. Men det var mere i forhold til mme jeg tænkte på, om det skal have været oppe koge inden det må serveres :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener kun vandet skal være kogt de første 4 mdr af babys liv. Derefter må det godt være koldt fra hanen:)

det er helt rigtigt :)

Og ifht kogt vand, har jeg altid kogt om morgenen, så man ku varme op i mikro. Ellers kan det tage lang tid med sulten baby :p

J får forresten Nan Sensilac. Hans mave har fungeret upåklageligt fra dag 1 vi skiftede ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager koldt vand direkte fra hanen :) Og A gider bestemt kun at have MME koldt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er helt rigtigt :)

Og ifht kogt vand, har jeg altid kogt om morgenen, så man ku varme op i mikro. Ellers kan det tage lang tid med sulten baby :P

J får forresten Nan Sensilac. Hans mave har fungeret upåklageligt fra dag 1 vi skiftede ☺️

Har også Nan Sensilac i baghovedet faktisk ;)

Tjek - gjorde det samme med flaskerne dengang med Charlie. Det var mest om MME pulver skulle varmes op førend man måtte bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager koldt vand direkte fra hanen :) Og A gider bestemt kun at have MME koldt :rolleyes

Ok - så MME skal ikke varmes op før det bruges !? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - så MME skal ikke varmes op før det bruges !? :)

Det har vi i hvert fald ikke gjort i fire mdr, og han virker da bestemt til at få, hvad han skal alligevel. Der var noget diskussion om næringen optages med koldt vand i min facebookterminsgruppe, men jeg har absolut ikke kunnet finde noget evidens for det, og A har altid taget rigtig godt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi i hvert fald ikke gjort i fire mdr, og han virker da bestemt til at få, hvad han skal alligevel. Der var noget diskussion om næringen optages med koldt vand i min facebookterminsgruppe, men jeg har absolut ikke kunnet finde noget evidens for det, og A har altid taget rigtig godt på.

Super! Det var slet ikke sådan tanker jeg havde.. Men altså - super! Så vil jeg prøve det ved næste måltid :D TAK!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Det var slet ikke sådan tanker jeg havde.. Men altså - super! Så vil jeg prøve det ved næste måltid :D TAK!

Velbekomme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige indskyde at flasken sagtens kan have betydning! Med Aron var vi igennem 5 forskellige flasker før vi fandt en han kunne finde ud af. Han gad sådan set godt de andre, men fik ikke suttet ret meget ud, og blev så bare hidsig. Hos ham var det mam som fungerede.

Men i kunne da prøve at købe en billig NUK-flaske og en natur-gummi sut dertil (dvs de billige standard), for det er jo en helt anden følelse i munden end silikone :-)

Jep, det har jeg også i tankerne. Men vi har prøvet andre flasker og den eneste hun faktisk har taget er avent flasken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER