Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Hej hej :)

 

Tænkte vi kunne have en tråd til smalltalk?

 

:)

 

Knus

Mette

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er førstegangs gravid, og jeg er godt nok overrasket over hvor sulten jeg er :sandie

Jeg er også lidt træt, men det er intet i forhold til sulten, jeg får helt ondt inde i maven og kan slet ikke tænke. Jeg har også fået rimelig ømme bryster, men det er jo egentlig meget rart at have det anderledes som gravid, når nu man ikke kan se eller mærke den lille endnu.

Er der nogle af jer andre der er overraskede over nogle af jeres symptomer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også temmelig ømme bryster - og genkender også det med sult.

 

Jeg står over for en eksamen i morgen og må ignore al træthed...

 

På samme måde som dig har jeg det med, at man gerne vil mærke et eller andet. - Sidst da mit hcg ikke udviklede sig som det skulle, kunne jeg faktisk godt mærke, at jeg ikke mærkede så meget. - Det føles mere i orden denne gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også temmelig ømme bryster - og genkender også det med sult.

 

Jeg står over for en eksamen i morgen og må ignore al træthed...

 

På samme måde som dig har jeg det med, at man gerne vil mærke et eller andet. - Sidst da mit hcg ikke udviklede sig som det skulle, kunne jeg faktisk godt mærke, at jeg ikke mærkede så meget. - Det føles mere i orden denne gang. :)

:goodluck med eksamen imorgen, håber du lige får et ordentlig skud energi inden :yay

Det er da dejligt du kan mærke forskel så, det må da være noget mere beroligende. Hvornår skal du have første scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første scanning er allerede den 25/1 - selvom det er snart, føles det langt væk.

 

HVER nat drømmer jeg, at jeg aborterer - altid på forskellige måder. - Min mor siger altid, at det man drømmer, sker ikke. - Skal vi ikke satse på, at mor-Jytte har ret? :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver da dejligt at se den lille,det glæder jeg mig ihvertfald helt vildt til! Håber da snart dine mareridt stopper lidt så, sådan noget kan bare være så virkeligt.

Jo de kloge mødre har jo som regel ret, har min ihvertfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TRÆT! Hele tiden træt.... Kan I også mærke en sådan ændring??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TRÆT! Hele tiden træt.... Kan I også mærke en sådan ændring??

Hehe er også konstant træt, sover hele tiden :) og så har jeg en syg træng til hvidløg :O

 

Har lidt en fornemmelse af at det er en dreng, har nemlig ingen kvalme, som jeg havde med pigerne og der var jeg heller ikke træt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg også klar til at være herinde. Jeg har fundet en terminsgruppe på facebook, gennem anden lignende sige som dette. Og det har sgu taget lidt overhånd. Vi er 116 medlemmer lige nu, og jeg synes faktisk det er for mange. Men altså. Det er jo sådan det er :)

Her døjer jeg virkelig meget med kvalme. Er i dag 7+5, og havde i starten af ugen faktisk et par gode dage uden al for meget kvalme, med har i stedet været plaget af ondt i maven om natten. Nu er dét gået over, og kvalmen er tilbage.

Lige nu duer mariekiks, vand/saft, ostehapser og capri sonne/sunlolly. Og så længes jeg virkelig efter de helt grønne granny schmidt-æbler der er så syrlige de bider i kinderne. Alt det andet kan være lige meget.

Det bliver et par lange syv måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også UTROLIG træt, og så er mine bryster blevet meget store, til stor glæde for min kæreste ;) men også ret så ømme, til ulempe for mig...

 

Mette, jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det. Har haft to aborter og har virkelig svært ved ikke at fokusere på det og være nervøs. Det her er jo helst en tid hvor man skal være glad og bare nyde det :)

 

/Pernille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at vi nok skal en del ind i graviditeten før angsten slipper sit tag.

 

I morgen skal jeg til scanning på klinikken, og ser alt fint ud, bliver vi "løsladt" og skal så bare følge et almindeligt forløb - Ser MEGET frem til scanningen, men det undrer vil ikke nogen :)

 

Hvordan kommer forløbet til at være for jer i LA, Pernille?

 

God søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, er blevet ramt af influenza... :( Synes det hele er lidt hårdt, når jeg samtidig har meget madlede stadig...

Synes også bare det er så anstrengende at skulle ud blandt andre mennesker, når det stadig er hemmeligt og jeg fortsat er utilpas det meste af tiden... Har fødselsdag hos svigerfamilien på lørdag og kan egentlig slet ikke overskue det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, er blevet ramt af influenza... :( Synes det hele er lidt hårdt, når jeg samtidig har meget madlede stadig...

Synes også bare det er så anstrengende at skulle ud blandt andre mennesker, når det stadig er hemmeligt og jeg fortsat er utilpas det meste af tiden... Har fødselsdag hos svigerfamilien på lørdag og kan egentlig slet ikke overskue det!

Åh, det kan jeg godt forstå! Det er mega hårdt med madlede og kvalme, jeg er endda så heldig at jeg arbejder hjemmefra og kun har få ting jeg skal ud til hver dag... Håber snart det er overstået for dig !!

Hvornår vil I fortælle om graviditeten?

Vi har fortalt det til familien og de nærmeste, men det er nok også fordi jeg ved, at jeg vil få brug for deres støtte, hvis det nu går galt som før....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor ved det, men min mand vil ikke fortælle det til nogen på hans side, fordi de simpelthen ikke kan holde det hemmeligt... :D

Vi vil jo gerne vente med den helt offentlige udmelding til nakkefoldsscanningen er overstået...

Alt i alt er det hele jo lykkeligt, men fanme jo også hårdt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA, det er en lykkelig tid  :)  Det er vigtigt at huske på! 

 

Og snart er det hele afsløret og forhåbentlig er madlede osv også forsvundet...  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en baby doppler da jeg fandt ud af graviditeten, havde taget den med på ferie, for det kunne jo være man var heldig at fange det lille hjerte, selvom jeg godt vidste det var lige tidligt nok. Nå men jeg prøvede den et par gange uden held, og så glemte jeg den lidt. Men så i forgårs kom min mand ind i stuen med den, og begyndte at scanne min mave, og lynhurtig fandt han den mest fantastiske lyd jeg nogensinde har hørt. Hvor er det vildt at høre sit lille barns hjerte.

Og igår var jeg til læge for første gang, alt så fint ud, så nu venter jeg bare på indkaldelse til nf, så jeg også kan få lov til at se den lille trold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en baby doppler da jeg fandt ud af graviditeten, havde taget den med på ferie, for det kunne jo være man var heldig at fange det lille hjerte, selvom jeg godt vidste det var lige tidligt nok. Nå men jeg prøvede den et par gange uden held, og så glemte jeg den lidt. Men så i forgårs kom min mand ind i stuen med den, og begyndte at scanne min mave, og lynhurtig fandt han den mest fantastiske lyd jeg nogensinde har hørt. Hvor er det vildt at høre sit lille barns hjerte.

Og igår var jeg til læge for første gang, alt så fint ud, så nu venter jeg bare på indkaldelse til nf, så jeg også kan få lov til at se den lille trold.

Eeej hvor fedt  :)  Anede ikke man kunne købe sådan en. Kan godt forestille mig man kan blive lidt afhængig af at høre den lyd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig stille ind her :)

Jeg har i dag været til en vellykket nf-scanning. Så det er jo fantastisk.

Jeg har haft meget svært ved at tro på det hele og har blødt et par gange, men den er god nok.

Jeg har i forvejen 2 piger en på 4 og en på 2 år :D

Glæder mig til at følge jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig stille ind her :)

Jeg har i dag været til en vellykket nf-scanning. Så det er jo fantastisk.

Jeg har haft meget svært ved at tro på det hele og har blødt et par gange, men den er god nok.

Jeg har i forvejen 2 piger en på 4 og en på 2 år :D

Glæder mig til at følge jer.

Og så turde I godt prøve igen... :D

Min mand har altid sagt; "hvis vi får to piger, så stopper vi!!" Haha

Han tør ikke risikerer at stå med tre hysteriske piger... Haha... Som om de bliver hysteriske, hvor skulle de dog få det fra... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så turde I godt prøve igen... :D

Min mand har altid sagt; "hvis vi får to piger, så stopper vi!!" Haha

Han tør ikke risikerer at stå med tre hysteriske piger... Haha... Som om de bliver hysteriske, hvor skulle de dog få det fra... :D

Jeg tror også at min mand nok håber mest på en dreng denne gang ;)

Ha ha ja sådan nogle piger bliver hurtigt lidt bestemte. Trodsalderen med min ældste var ikke en fest ;)

Men trods det ville jeg elske at få en pige mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor min mave vokser... For bare en uges tid var den mest stor om aftenen men nu er den rund allerede fra morgenstunden :/

Jeg har endnu ikke fortalt det til mine kollegaer (min chef ved det), håber lige jeg kan skjule det 1.5 uge mere til vi har personalemøde, men med den fart ved jeg da ikke hvordan det går :D

Min mave ender også med at blive kæmpe, så jeg ved jo hvilken vej det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten mærket liv to gange. I starten er det svært at kende forskel på tarmbevægelser og baby, men i går var jeg ikke i tvivl... De andre gange har jeg også mærket liv tidligt, det er så hyggeligt. Glæder mig til at det bliver mere tydeligt. Mener at kunne huske at jeg kunne mærke det uden på maven sidst da jeg var Ca 16-17 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt at du allerede har mærket liv..?! :) Er det ikke tidligt..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt at du allerede har mærket liv..?! :) Er det ikke tidligt..?

Jo det er det. Men sidst var jeg 12+6 og med min den store var jeg vidst 13-14 uger henne... Det kommer meget an på hvordan moderkagen ligger, hvor stor man er og især at man ved hvad man skal mærke efter.

Det er jo slet ikke meget nu, bare som en der kildrer lidt på indersiden af maveskindet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sindssygt... :D Glæder mig til det sker, meeen er også lidt angst over det... Haha... Har stadig meget alien feeling omkring det her graviditet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER