Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Så havde jeg sidste dag på job i går, det var slet ikke så vemodigt som sidste gang jeg gik på barsel. Denne gang er jeg nemlig fastansat, så jeg ved at jeg kommer tilbage og at det stadig er mine kollegaer.

I dag har der ikke været meget fridag over den. Først var jeg til forsamtale hos en læge til kejsersnit og derefter hos narkosen. Så kunne jeg lige nå hjem og få frokost og ordne lidt småt og nu har jeg været til 3. Lægebesøg...

I aften kører vi til Frankrig (heldigvis ikke en storby) og så står den på 2 ugers ferie dernede og så en uge derhjemme bagefter... Nej hvor jeg glæder mig og nøj hvor er det tiltrængt med god tid med min skønne familie :-)

Ihh Tillykke med barsel.

Lyder til du har haft en dag med gang i den. Har du egentlig fået dato for kejsersnit nu?

Du må have en virkelig skøn tur til frankrig, stadig slet ikke den mindste smule misundelig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig god ferie Sinning... :) Hvis det går galt med fødderne, så har jeg nu erfaret at pool er et mirakelmiddel...

Og ja, vi er da nysgerrige på om I har fået en dato..?! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kommende september mødre  :stork

- Hvor langt er i nået med indkøb, tøjvask, indretning osv? Kan mærke det kribler i fingrene for snart at begynde at vaske babytøj, sengetøj osv.
indretningen må jeg vente med til vi har fået malet lejligheden øvøv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kommende september mødre  :stork

- Hvor langt er i nået med indkøb, tøjvask, indretning osv? Kan mærke det kribler i fingrene for snart at begynde at vaske babytøj, sengetøj osv.

indretningen må jeg vente med til vi har fået malet lejligheden øvøv.

Hej med dig :)

Jeg synes jeg er nået ret langt. Har faktisk kun en ting tilbage på listen over ting der skal købes, og det er autostol. Og dog så skal vi altså også lige have fundet en anden bil, for vi kører rundt på papegøjeplader, så det skal vi lige have fundet ud af. Men ellers så har jeg lidt krea ting der skal laves færdig. Tøj og alt andet tekstil, har jeg vasket og sorteret i størrelser, og nu er jeg i fuld gang med at lægge det i orden. Har det rigtig godt med at der er lidt der skal ordnes hver dag, indtil jeg har termin, så føles tiden kortere. Er næsten klar med indretning osv, der er dog nogle ting som skal stå andre steder i huset end på hans værelse, men det virker måske lidt sjovt allerede at stille det frem nu, selvom jeg har meget lyst til det, fordi det ser så rodet ud på hans værelse, så jeg kan godt forstå hvis det kribler lidt efter at komme igang med at indrette :)

Ved du hvad du skal have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også først ha malet hele lejligheden... Gider ikke vaske tøjet før værelset er klar, så der er opbevaringsplads... Men kan da godt mærke at vi nærmer os nu, så skal da også til at ha afsluttet tjek-listen over ting der skal købes... :) Vi mangler bl.a også autostol...

Men alt i alt tager jeg det egentlig ret roligt... Vi skal nok nå det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så havde jeg sidste dag på job i går, det var slet ikke så vemodigt som sidste gang jeg gik på barsel. Denne gang er jeg nemlig fastansat, så jeg ved at jeg kommer tilbage og at det stadig er mine kollegaer.

I dag har der ikke været meget fridag over den. Først var jeg til forsamtale hos en læge til kejsersnit og derefter hos narkosen. Så kunne jeg lige nå hjem og få frokost og ordne lidt småt og nu har jeg været til 3. Lægebesøg...

I aften kører vi til Frankrig (heldigvis ikke en storby) og så står den på 2 ugers ferie dernede og så en uge derhjemme bagefter... Nej hvor jeg glæder mig og nøj hvor er det tiltrængt med god tid med min skønne familie :-)

Rigtig god ferie :yay :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kommende september mødre :stork

- Hvor langt er i nået med indkøb, tøjvask, indretning osv? Kan mærke det kribler i fingrene for snart at begynde at vaske babytøj, sengetøj osv.

indretningen må jeg vente med til vi har fået malet lejligheden øvøv.

Nu venter jeg nr 2, så vi har den del. Men i dag påbegynder vi faktisk indretningen til babyens ankomst - nyt puslebord mv. Og så vil jeg begynde at vaske tøj i august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31+6, var hos lægen i går. Babyen blev vurderet til 2400, så jeg får nok en stor baby igen :) (min første var 56 og 3900)

Dog har babyen vendt sig og ligger på tværs. Dog er da plads og tid til at hun vender sig, så kryds fingre for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31+6, var hos lægen i går. Babyen blev vurderet til 2400, så jeg får nok en stor baby igen :) (min første var 56 og 3900)

Dog har babyen vendt sig og ligger på tværs. Dog er da plads og tid til at hun vender sig, så kryds fingre for det :)

Vi er li blevet scannet i dag 30+5 (på Riget) og hun var kun 1600 g... Så der er da godt nok stor forskel på vores... :D

Lægen sagde også at der stod i min vandrejournal at hun lå på tværs til min sidste undersøgelse hos egen læge, men det gør hun så ikke mere... Jeg vidste det slet ikke, men ville nok heller ikke ha bekymret mig om det så tidligt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*****ck hvor er jeg træt!! Det er helt sindssygt som trætheden er kommet stormende tilbage... Jeg sover dog også dårligt om natten, så nu er jeg tilbage til en daglig lur om eftermiddagen... Er bare lykkelig for at jeg har tiden til det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*****ck hvor er jeg træt!! Det er helt sindssygt som trætheden er kommet stormende tilbage... Jeg sover dog også dårligt om natten, så nu er jeg tilbage til en daglig lur om eftermiddagen... Er bare lykkelig for at jeg har tiden til det!

Ja det kender jeg godt. Sover også bare elendigt. Især i den her varme.

Og så er min ryg bare ikke særlig tilfreds med det ekstra den skal bære rundt på, så når jeg vågner om natten og skal tisse så kan jeg næsten ikke holde ud at ligge ned mere. Og om aftenen har jeg så ondt i den igen, så det er lidt svært at vide hvad man skal undgå at gøre.

Hvordan har din ryg det egentlig centenary?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kender jeg godt. Sover også bare elendigt. Især i den her varme.

Og så er min ryg bare ikke særlig tilfreds med det ekstra den skal bære rundt på, så når jeg vågner om natten og skal tisse så kan jeg næsten ikke holde ud at ligge ned mere. Og om aftenen har jeg så ondt i den igen, så det er lidt svært at vide hvad man skal undgå at gøre.

Hvordan har din ryg det egentlig centenary?

Ja varmen har virkelig også været en dræber for mig... Puha... Glæder mig helt over den dårligere vejrudsigt... :D

Min ryg har det faktisk stadig okay, men kan godt mærke at vægten tynger fremover nu og det trækker mere i ryggen når jeg står og går... Kan nu mærke dag for dag at det bliver hårdere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kommende september mødre :stork

- Hvor langt er i nået med indkøb, tøjvask, indretning osv? Kan mærke det kribler i fingrene for snart at begynde at vaske babytøj, sengetøj osv.

indretningen må jeg vente med til vi har fået malet lejligheden øvøv.

Hej med dig.. Jeg er faktisk ret godt med. Har vasket alt tøjet i den mindste størrelse når der alligevel var plads i maskinen. Har købt bleer, sutter og diverse ting. Mangler at få vasket og klargjort barnevogn og samlet babyseng samt købt nogle lagner. Ellers skal jeg bare nyde tiden til han kommer med mine piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31+6, var hos lægen i går. Babyen blev vurderet til 2400, så jeg får nok en stor baby igen :) (min første var 56 og 3900)

Dog har babyen vendt sig og ligger på tværs. Dog er da plads og tid til at hun vender sig, så kryds fingre for det :)

Mon ikke hun når det, mine har bevæget sig rundt lige til det sidste trods de var store børn. Olivia præsterede at lægge sig i tværleje da jeg var 41+2, men da hun kom ud vendte hun igen rigtigt. Hun vejede 4590 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer

Rart at se at der er gang i tråden.

Vi er lige kommet hjem efter 14 dage i Frankrig. Det har bare været helt fantastisk. God tid med hinanden og masser af dasen og leg. Det gik heldigvis godt med at køre begge veje men holdt også hyppige pauser og havde støttestrømper på. Varmen har jeg slet ikke været generet af og har ingen væske i kroppen. Vi boede i 500 meters højde så blev til tider forpustet når jeg gik for stærkt op af bakke, men det var det jeg mærkede til det.... Nåh ja og folk gloede til tider meget når jeg kom med min kæmpe mave :D

Er i dag 33+4, der er pludselig ikke længe til. Jeg har fået en dato for kejsersnit, den ligger meget tæt på termin, men jeg er jo også gået langt over tid de andre gange

Det næste der skal ske er blodprøve d 8/8 da min læge synes at mit jernniveau er for lavt (jeg er også en skovl til at huske pillerne) og så jordemoder d 9/8. Er lidt spændt på at høre hvor stor hun skønner ham lillebror til at være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke hun når det, mine har bevæget sig rundt lige til det sidste trods de var store børn. Olivia præsterede at lægge sig i tværleje da jeg var 41+2, men da hun kom ud vendte hun igen rigtigt. Hun vejede 4590 :)

Tak for din besked! Har nu ikke været bekymret som sådan, men det er nu rart med en positiv historie :)

Dejligt I har haft en god ferie! Og spændende med dato for kejsersnit! Det er jo lige pludselig vores tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre fra dig Sinning... :)

Jeg har ikke væske i kroppen mere, men kan sagtens genkende det med at blive forpustet - selv i flade DK... :D

Vi må altså snart li se nogle mave billeder! Alle er stadig overraskede over hvor "lille" jeg er, selvom jeg selv synes at min mave fylder godt efterhånden...

Puha hvor jeg glæder mig til hun kommer... Synes tiden begynder at gå hurtigt nu... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre fra dig Sinning... :)

Jeg har ikke væske i kroppen mere, men kan sagtens genkende det med at blive forpustet - selv i flade DK... :D

Vi må altså snart li se nogle mave billeder! Alle er stadig overraskede over hvor "lille" jeg er, selvom jeg selv synes at min mave fylder godt efterhånden...

Puha hvor jeg glæder mig til hun kommer... Synes tiden begynder at gå hurtigt nu... :)

Må prøve at komme til en computer i dag og se om jeg kan få uploade et billede. Trælst jeg ikke kan få imgur til at virke, brugte jeg altid tidligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik SMS fra min svigermor igår, ikke noget med velkommen hjem eller andet smalltalk kun "har i fået tid fra sygehuset"... Hader at vi kender datoen og at folk dermed spørger til det på forhånd. De andre gange sagde jeg ikke engang hvornår vi havde fået tid til igangsættelse fordi jeg ikke kan lidt tanken om folk der står og tripper nærmest før barnet er ude.

Der går der altså lidt hormoner i den. Normalt elsker jeg min svigermor, men hun går min af en eller anden grund på nerverne når jeg er højgravid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Og så er jeg begyndt at døje en del med kramper i fødderne, det sidder som regel i svangen eller i min storetå.. Mega træls måde at vågne på om natten :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi jo ikke afklarede endnu, og derfor har jeg lidt svært ved at folk kender datoen for kejsersnit...

Men kan godt følge det med at føle lidt pres over det... Så står bedstemødrene nærmest på hospitalet før snittet overhoved er lagt... Ligesom efter en alm fødsel vil man jo gerne selv være herre over hvornår man er klar til besøg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi jo ikke afklarede endnu, og derfor har jeg lidt svært ved at folk kender datoen for kejsersnit...

Men kan godt følge det med at føle lidt pres over det... Så står bedstemødrene nærmest på hospitalet før snittet overhoved er lagt... Ligesom efter en alm fødsel vil man jo gerne selv være herre over hvornår man er klar til besøg...

Ja lige præcist... Frygter at de nærmest sætter sig i bilen fra morgenstunden og forventer at de kan komme den dag...

Ved godt at en stor del af det er hormoner :D

Gad godt bare at kunne prøve at overraske med at ringe og sige at nu er han her, men sandsynligheden for at det sker er meget lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med vægten. Jeg var noget spændt på at komme på vægten efter 3 ugers ferie, men jeg havde heldigvis kun taget 700 g på. Så nu er jeg på +10,7 kg. Det er jeg tilfreds med.

Er jeres babyer blevet vægtskønnet, det er lillebror endnu ikke, hvilket undrer mig... Men jeg glemte lige at spørge da jeg var til 3. Lægeundersøgelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vist på +11,7 kg i dag... Det er fint... Falder i lidt mange sukker-fælder for tiden, men det gør jeg jo også når jeg ikke er gravid... :D

Jeg blev scannet ved 30+5... Der var hun 1600g, 5,6 % under gennemsnit... Så lidt lille, men ikke noget bekymrende... 8 dage senere var vi til Jordemoder og hun skønnede til 1800g, så der ramte hun nok nogenlunde rigtigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ramt de +15 kg, så jeg kommer nok op på de 20. Men sådan er det, jeg gider ikke være i dårligt humør over det :)

Da jeg var til jordemor for en måned siden skønnede hun ham til 1700 g, skal til jordemor igen på tirsdag, så er spændt på hvor meget der er sket dér. Var til lægen i tirsdags, han skønnede ikke vægten, så ved ikke om lægerne måske ikke rigtig gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER