Mette1987

Søvn

9 indlæg i dette emne

Vi har lige været på besøg i den vuggestue som Henry skal starte i, og det var egentlig ok, tror bare jeg har det stramt med andre får lov at have ham så mange timer om dagen.. Nå men jeg spurgte til hvordan med lurer, da Henrys formiddagslur ligger ret tidligt altså sådan starter ca 8.15, kan godt trække den lidt men han ender bare med at være lidt pylret. De anbefalede mig at begynde at lave om i hans rytme, men hvordan gør jeg lige det? Altså de tænkte så vidt jeg forstod at han først skulle sove sådan 11.30, men så langt kan jeg da ikke trække den med ham, eller kan jeg??

Det ville altså være meget lettere hvis jeg ikke skulle starte arbejde igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm ja den kan vidst godt være lidt svær.. hvornår kommer han i seng om aftenen? Fordi så tænker jeg det måske kan hjælpe at begynde at trække den om aftenen så han kommer senere i seng og så han står senere op.. Men det hjælper jo nok ikke noget når du skal på arbejde og tidligt op jo... Hmm... nej... det kan godt være du bare må prøve at trække den lidt om formiddagen stille og roligt og så prøve at udvide efterhånden. . Hvornår skal du starte?

Har vidst ikke nogle ordentlige gode råd.. øv at vuggestuen så ikke kan være lidt mere large og så lægge ham lidt før og hjælpe med at ændre rytmen...

Jeg er også spændt på hvordan det skal gå med Freya... lige nu kommer hun i seng til lur omkring kl 11.30. Men så er vi også først stået op kl 8. Når jeg starter igen skal vi jo op kl 6, så har hun sikkert også brug for søvn før....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kommer i seng mellem 19 og 19.30. Jeg skal starte 15. Februar så der skal han tidligt op.

Gad godt at vuggestuen var mere large omkring det, men forstår heller ikke helt om tanken så kun er 1 lur om dagen. Når Freya at få to lurer om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun får stadig to lure.. nogle gange ligger nr to lige lidt sent men så kommer hun bare lidt senere i seng..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og apropos mere large vuggestue.. hvad gør de hvis de får yngre babyer? Altså måske 6-8 måneder? De har da klart brug for mere end 1 lur.. det ses da alligevel også ret tit at nogle starter så tidligt.. og synes da heller ikke det er fair overfor din baby hvis han pludselig tvinges til at sove senere end han vil og så kun 1 lur, hvis han ikke er klar til at skære ned.. det skal de vel selv have lov til at regulere. Ellers får du vel total udmattet barn når du henter fra vuggestuen igen.. det er jo heller ikke sjovt for nogle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg har bestemt ikke lyst til at skulle have en total udmatte dreng hver dag, jeg må prøve og rykke luren lidt og så snakke med dem når han starter og sige at det er hvad han har behov for lige nu, altså sine to lurer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia får 2 lure om dagen i dagplejen. Hun begyndte da hun var 5,5 mdr og der sov hun vist 3 lure og genneralt har dagplejen været helt fantastisk til at tilpasse sig efter hendes behov. I går sov hun til formiddag men da hun havde sovet i 2 timer så gik dp altså ud og vækkede hende. Så hun kunne få noget frokost og komme ud lidt senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu hvor der ikke er lang tid til han skal starte gad jeg virkelig godt at han skulle gå i dp i stedet for vuggestue. Jeg håber også de kommer til at være lidt mere large når han starter så han stadig har sine to lure, ellers så skal jeg have et andet arbejde hvor jeg kan møde så han når han tage en lut hjemmefra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg....

Det er lettere for personalet i vuggestuen hvis alle børn sover på samme tidspunkt. Det er måske derfor de er hurtige til at få børnene ned på en lur.

Da min dreng blev kørt ind i vuggestue sov han 2-3 lure om dagen og i den første tid gik han faktisk op på en 3-4 gange (han har altid sovet meget). Vi har snakket om hans søvn mange gange med personalet, men vi har skulle holde dem i ørerne med det. Nu er min dreng næsten 16 måneder og det er først nu, at han de fleste dage sover 1 lur. Har han en lang dag i vuggestuen, kan de dog godt finde på at lægge ham 2 gange, og hvis han hentes tidligt og kun har sovet 1,5 time til middag lægger jeg ham til eftermiddagslur hjemme.

En lang smøre kort. Måske kommer det til at gå fint, hvis ikke må I hive fat i personalet sådan at hverdagen fungerer for jer. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER