Maustique

Hvordan har I det?

9 indlæg i dette emne

Nåh tøser - skal vi ikke se, at få sparket gang i denne gruppe? Der var rigtig meget "liv" i min sidste terminsgruppe, og der skriver vi faktisk stadig på vores facebookgruppe her 2,5 år senere...

 

Så vidt jeg lige kan se, burde vi være 11 medlemmer - så der er da noget at arbejde med :loveshower

 

Sådan lige kort: Hvordan har I det?

 

Tråds-starter udviser pli og lægger ud :bunny:

 

Jeg er idag 10+1 og synes det har været et halv-hårdt første trimester indtil videre. Jeg er træt som et helt alderdomshjem - og humøret lider under at jeg generelt bare er uoplagt. Jeg sover tit fra en kl. 19-20 stykker på sofaen om aftenen, spiser kort inden jeg går i seng kl 22 og vågner så igen ved 3 tiden, hvor maven igen skriger på mad. Jeg er sådan lidt tvunget til at adlyde og stå op - for ellers tager kvalmen over :klap I weekenden sover jeg ofte middagslur.

 

Derudover så synes jeg dog at graviditeten har være sådan nogenlunde "mild" kvalme og opkastningsmæssigt i forhold til sidste graviditet, hvor jeg kastede op en 2-3 gange dagligt fra uge 6 til uge 15 hvor graviditeten sluttede. Jeg tror jeg har kastet op en 5-6 gange samlet og alle gangene har det været mig selv, der ikke har reageret på min sult hurtigt nok. Måske har det også noget at gøre med, at jeg denne gang har taget tilskud af B6 vitamin, der rimelig brat stoppede kvalmen ved juletid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan hvertfald godt nikke genkende til trætheden  :zzz men til gengæld synes jeg, at jeg for tiden har svært ved at falde i søvn når jeg går i seng og generelt sover uroligt, hvilket bare gør mig endnu mere træt.. Jeg er i dag 9+6 :). Har fået tid til nakkefoldsscanning d.28/1 og jeg både glæder mig og er en smule nervøs. Jeg døjer også med kvalme, men har heldigvis ikke kastet op. Nogle dage føler jeg at min mavesæk er blevet på størrelse med en ært, fordi jeg har svært ved at spise særlig meget af gangen. I dag er første dag, hvor jeg har været meget sulten  :mam . 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været så ekstremt træt, har haft mega kvalme og har så meget manglet overskud de sidste mange uger! Men jeg synes det begynder at vende nu! Så skønt :)

Så der er bare nedtælling til NF d. 28., hvor alt forhåbentlig ser godt ud, og vi for alvor kan tro på, at vi bliver 4 til august :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk haft det rigtig godt indtil videre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 11+6 og er endelig begyndt at have det godt igen. Jeg har haft enormt meget kvalme, madlede og været så træt at jeg har sovet stort set konstant. Jeg har været sygemeldt i knap 4 mdr (fra september) med en grim arbejdsskade i skulderen og startede på arbejde d. 5 januar - Gaaaaab det var hårdt. Men som sagt så begynder det at lysne nu og jeg kan begynde at nyde det hele lidt igen. Denne graviditet er bare stik modsat min første, hvor jeg på intet tidspunkt havde nogen former for gener, så havde håbet lidt på at denne gang blev ligeså, men nej :) 

 

Denne måned har bare generel gjort at det har været svært for mig at nyde min graviditet. Opstart på arbejde på trods af kvalme er en ting. Desværre har det vist sig at armen slet ikke var klar til at komme igang igen, hvilket har resulteret i enormt mange smerter igen hvilket giver søvnløse nætter, da jeg ikke kan tage smertestillende mere. Jeg skal have møde i næste uge med min sagsbehandler fra jobcenteret og min chef og der bliver jeg sygemeldt igen, så går og frygter en fyreseddel oven i hatten. Derudover mistede jeg en meget god ven i en frygtelig bilulykke den 12. januar, han blev begravet i tirsdags  :boo Alt dette sammen med hormoner har sendt mig ned i et stort sort hul, som synes næsten umuligt at komme op af  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 11+6 og er endelig begyndt at have det godt igen. Jeg har haft enormt meget kvalme, madlede og været så træt at jeg har sovet stort set konstant. Jeg har været sygemeldt i knap 4 mdr (fra september) med en grim arbejdsskade i skulderen og startede på arbejde d. 5 januar - Gaaaaab det var hårdt. Men som sagt så begynder det at lysne nu og jeg kan begynde at nyde det hele lidt igen. Denne graviditet er bare stik modsat min første, hvor jeg på intet tidspunkt havde nogen former for gener, så havde håbet lidt på at denne gang blev ligeså, men nej :)

 

Denne måned har bare generel gjort at det har været svært for mig at nyde min graviditet. Opstart på arbejde på trods af kvalme er en ting. Desværre har det vist sig at armen slet ikke var klar til at komme igang igen, hvilket har resulteret i enormt mange smerter igen hvilket giver søvnløse nætter, da jeg ikke kan tage smertestillende mere. Jeg skal have møde i næste uge med min sagsbehandler fra jobcenteret og min chef og der bliver jeg sygemeldt igen, så går og frygter en fyreseddel oven i hatten. Derudover mistede jeg en meget god ven i en frygtelig bilulykke den 12. januar, han blev begravet i tirsdags  :boo Alt dette sammen med hormoner har sendt mig ned i et stort sort hul, som synes næsten umuligt at komme op af  :(

Pyha, det lyder da godt nok også til at du er hårdt ramt for tiden :(. Men du kan vel ikke blive fyret når du er gravid?

Kan virkelig godt forstå, at det føles som om det hele ramler for tiden, men husk på at det altid "klarer op igen". Der kommer jo heldigvis en fantastisk baby ud af de slemme graviditetssymptomer :). Håber at du har noget familie og en mand at støtte dig op af for tiden  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan desværre godt fyre mig da min sygdom ikke skyldes graviditeten. Jeg har den bedste mand og den skønneste familie så skal nok klare mig igennem :) Og positivt er at jeg har fået overtalt manden til en kønsscanning så NF næste fredag 13+0 og så kønsscanning engang i uge 6.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg godt forstå du er ked af.. Men jeg tænker altid at der må være en mening med at ting sker for os. Selvom du ikke kan se det lige nu, åbner der sig helt sikkert nye muligheder for dig hvis de skulle gå hen og fyre dig. det hele skal nok gå alligevel og vi har heldigvis et godt sikkerhedsnet i dk så man ikke er helt på røven. Hvad angår dødsfald så er det noget du skal give dig selv tid til at sørge over. Selvfølgelig er det ok at være nede, det ville være mærkeligt andet. husk at mærke efter hvorfor du er ked af det.. Og tænk over det. Og vælg så at fokusere på glæden ved dit barn og familieforøgelsen.. Selvom den er en bandit og giver dig kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan desværre godt fyre mig da min sygdom ikke skyldes graviditeten. Jeg har den bedste mand og den skønneste familie så skal nok klare mig igennem :) Og positivt er at jeg har fået overtalt manden til en kønsscanning så NF næste fredag 13+0 og så kønsscanning engang i uge 6.

Nå det var da træls, men mon ikke du finder en løsning uanset hvad, i forhold til jobsituationen :). Dejligt at du har den bedste mand og familie til at støtte dig, det er virkelig vigtigt i sådanne situationer. Jubii for kønsscanning, det kan sikkert hjælpe lidt på humøret at finde ud af, hvad der gemmer sig inde i hulen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER