ChristinaGL

Fortælle alle den store nyhed :-)

5 indlæg i dette emne

Hej piger, 

 

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan besvare...

 

Hvordan fortalte i jeres arbejdsplads i ventede barn, og hvordan reagerede jeres chef og kollegaer? 

 

Mange hilsen Christina, :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fortalt det til mine kollegaer sådan lidt løbende, når det lige har passet ind. Først til min kontormakker, som blev ved med at spørge om ikke jeg vil med på kursus i udlandet til efteråret...

Mine kvindelige kollegaer er blevet ellevilde og går lidt amok.

Min chef (som er en mand) var jeg mest spændt på, men han sagde "Tillykke, ja det må vi jo organisere os ud af så". Han har tidligere været meget utilfreds når folk skulle på barsel, men har nu vænnet sig til at "sådan er livet" og at det ift. den måde vi arbejder med projekter på faktisk ofte er en større fordel end ulempe at tage sig en barsel undervejs.

Men jeg synes det er virkelig svært at få sagt det til alle mulige andre... På arbejdet er der jo en masse praktisk der kan føre til en anledning til at fortælle det. Med de nære venner er det også fint, for jeg ved at de generelt interesserer sig for mig og mit liv. Men så er der alle de lidt mere perifere bekendte hvor jeg gerne vil have at de ved det men jeg ringer eller skriver ikke lige til dem for at fortælle det. Overvejer at lægge et fjollet billede på Facebook for at det ligesom kan komme ud til offentligheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ind på min chefs kontor og fortalte det hvor vi var alene. Han var ikke begejstret lige med det samme, men tog sig hurtigt sammen til at være meget positiv :) Det første jeg sagde var så også at jeg regner med at fuldføre det kommende semester, så det er mindre bøvl for dem sådan vikar-mæssigt osv. 

 

Min chef sendte så en mail ud til alle mine kolleger, så de fik det at vide på den måde. Det passede mig meget fint. Der gik et par dage med en masse tillykke'r, og jeg har kun hørt positivt tilbage fra dem. 

 

Ellers har jeg ikke tænkt at gøre så meget mere. Det bliver ingen update på facebook fra min side af før jeg har født. Og ellers får folk det bare at vide efterhånden som vi ser eller snakker med dem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På arbejdet sagde jeg det i uge 8. Fortalte først chefen og skrev derefter rundt at jeg gav kage pga familieforøgelse :)

På facebook har jeg lagt denne op:

FPQAA5Z.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe hvor er det godt Mette :)

Min kære mand hygger sig meget med diverse spil og lavede dette billede til Facebook

post-6165-0-50136300-1452948683_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER