Kams

Rygning.

20 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Her er en lille udfordring.

Min kæreste og jeg vil rigtig gerne have en lille. Men jeg er ryger. Prøver selvfølgelig at starte med at skære ned. Også vil jeg prøve og lade holde helt op med rygning når jeg bliver gravid. Selvom det bliver ret svært :D

Er der nogen af jer som var/er ryger ? Og under gravidetet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer.

Her er en lille udfordring.

Min kæreste og jeg vil rigtig gerne have en lille. Men jeg er ryger. Prøver selvfølgelig at starte med at skære ned. Også vil jeg prøve og lade holde helt op med rygning når jeg bliver gravid. Selvom det bliver ret svært :D

Er der nogen af jer som var/er ryger ? Og under gravidetet?

 

Jeg har begge gange røget helt op til den positive test. Ligeså snart jeg har set de to streger er jeg stoppet og har ikke røget under nogle af graviditeterne. Denne gang satser jeg også på at lade være når jeg er færdig med at amme! :) Jeg synes faktisk ikke det har været svært at stoppe pga graviditet. Det er som om det kommer ret naturligt. I hvert fald for mig. Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du startede igen ? :)

Og jo tak. Håber også det kommer helt af sig selv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har begge gange røget helt op til den positive test. Ligeså snart jeg har set de to streger er jeg stoppet og har ikke røget under nogle af graviditeterne. Denne gang satser jeg også på at lade være når jeg er færdig med at amme! :) Jeg synes faktisk ikke det har været svært at stoppe pga graviditet. Det er som om det kommer ret naturligt. I hvert fald for mig. Held og lykke med det!

Det er altså mega sejt at du bare BUM er kvittet, når du har set de to streger :respekt

TS, Jeg har aldrig røget selv men har haft en medstuderende, der gjorde ligesom Pada to gange, så jeg kunne godt tro på, at de to streger gør det lidt nemmere. :) At det kommer helt af sig selv ville jeg dog ikke turde satse på :D

Held og lykke med både rygestop og at blive gravid :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har røget i rigtig mange år og var dybt afhængig af nikotinen. Jeg stoppede ca halvandet år inden jeg blev gravid. Det havde ikke noget med babyplaner at gøre, men bare fordi vi mente at nu var det altså tid.

Jeg er personligt virkelig glad for at jeg var fuldstændig røgfri, inden jeg testede positiv. Jeg ville ikke have den kamp oveni. Og jeg tror ikke, det ville have været så let for mig, som det har været for Pada.

Jeg kan kun anbefale at du forsøger at stoppe nu baseret helt og aldeles udfra min personlige erfaring. For mig virkede det med en helt kold tyrker (nedtrapning har aldrig fungeret for mig i længden), masser af slik - specielt tyrkisk peber var godt fordi smagen ikke harmonerer med en smøg - og så spiste jeg et halvt nikotintyggegummi når trangen blev så slem, at jeg var på vej ud for at købe en pakke smøger.

Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mega sejt af hende ! :D

Jamen tror gerne på at det er noget helt andet når jeg en dag ser der er to streger. Tror også det vil gøre det nemmere og holde op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej lollerberg :)

Hvor er det sejt du kunne holde op.

Tak for svar, jeg skal gøre mit bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej lollerberg :)

Hvor er det sejt du kunne holde op.

Tak for svar, jeg skal gøre mit bedste :)

Det var faktisk ikke så svært. Det handler nok lidt om at være motiveret for det.

 

Eventuelt kunne du jo stoppe nu og så lægge de penge, du normalt ville bruge til smøger, til side og gemme dem som babyopsparing. Hvis I alligevel vil igang med at lave baby, så kan du vel ligeså godt forsøge at stoppe nu, tænker jeg? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god idé. :)

Men jeg er slet ikke motiveret til at holde op nu og her :(

Selvom jeg egentlig ikke ryger "ret meget" jeg står i tøjbutik og vi er i gang med at renovere hus. Så gennemsnit ryger jeg 6 cigaretter om dagen. Men jeg er motiveret til at tappe længere ned til at starte med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har røget siden han var 9 (!) og han stoppede 2 uger før Lilly blev født og har ikke røget siden. Han havde glæde af bog og video fra Alen Carr. "Easy way to stop smoking" /"Endelig ikkeryger"

 

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg røg ligesom Pada op til de to streger og kvittede også den dag uden problemer. Har forsøgt rygestop mange gange før, men denne gang kom det helt naturligt. Så man kan jo håbe for dig, at det samme gør sig gældende hos dig :)

Held og lykke med at udvide familien :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har røget siden han var 9 (!) og han stoppede 2 uger før Lilly blev født og har ikke røget siden. Han havde glæde af bog og video fra Alen Carr. "Easy way to stop smoking" /"Endelig ikkeryger"

Held og lykke

9 år? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været gravid 3 gange, 1. Gang stoppede jeg da vi startede PB, 2. Gang da jeg så de 2 streger, og 3. Gang 14 dage før jeg blev gravid.

Efter de 2 første graviditeter startede jeg (dumt!) op med rygning efter 3-6 måneder, men denne gang har jeg ammet, og så har jeg også været fast besluttet på at det er slut med rygning for altid!

Jeg har ikke rigtig gjort noget for det.... Det er kommet helt af sig selv, jeg KAN simpelthen ikke få mig selv til at ryge med en baby i maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar! :)

Rart at i vil dele med en ryger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så du startede igen ? :)

Og jo tak. Håber også det kommer helt af sig selv :D

 

Ja.. Det var ikke skide klogt :D Men jeg var ligesom ikke helt færdig med at ryge.. Det er jeg denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand stoppede da vi skulle i gang med IUI, da rygning ville have nedsat vores chancer med 43%. Han prøvede at læse bogen Endelig ikkeryger, som han var begejstret for i starten, men jo længere han kom ind i bogen jo mere selvhøjtidelig (i mangel på bedre ord) synes han Allan Carr blev. Derefter købte han en lydfil med Malte Lange, som er en blanding imellem coahing, hypnose og et ord jeg ikke kender, og det gav pote! På trods af at han havde virkelig svært ved at finde motivationen og troen på at det ville lykkedes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 år? :unsure

Ja det påstår han. Selv om han først røg dagligt fra han var 13 så har han hængt ud med nogle bad-boys dengang. Men under alle omstændigheder en meget lang vane der sku brydes, og det lykkedes da han sku være far. Han var super motiveret fordi røg er jo noget rigtig skidt for små børn og svært bare at vaske af, det hænger i tøj og hud osv, alle de der usunde partikler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var ryger til der kom to streger, så røg jeg en og har ikke røget siden. Tror altså ikke det er ligeså hårdt når du også skal gøre det for barnets skyld, det kom naturligt for mig ligesom at der blev skåret ned på slik og skruet op for grøntsager..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg røg op til jeg blev gravid, og røg mange om dagen... Da jeg så to streger, stoppede jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte at stoppe med rygningen allerede da vi begyndte at snakke om det at skulle opstarte projekt baby.

Jeg tænkte at crazy hormoner og rygetrang ville være en tosset kombi.

 

Jeg har været røgfri siden 7. Okt. 15 nu og vi begyndte vores projekt baby i jan 16.

Derfor - når vi er så heldige at jeg bliver gravid, er jeg ikke længere afhængig.

 

Jeg tror for vores vedkommende, er ønsket om en baby bare større end trangen til at ryge :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER