tsecret

Garderobe til sommerbaby

7 indlæg i dette emne

Hvordan tænker i jeres barns nyfødt garderobe skal se ud? Og hvad går man mon generelt efter i en sommergarderobe? Jeg har jo kun prøvet vinter-barn før, så er lidt spændt på om jeg kan finde ud af sommerbaby. 

 

R var 56 cm ved fødsel, så jeg ved jeg ikke køber ret meget i de små størrelser, selv om det jo godt kan være anderledes denne gang. 

 

Str 50

Synes at kunne huske det meste R havde i 50 var gråt, så det bliver nok bare ved det denne gang, medmindre vi undervejs får at vide vi nok venter en meget lille en ;)

 

Str 56

x antal langærmede bodyer (eller risikerer man de er for varme?)

x antal bløde bukser

x antal kortærmede bodyer (tænker kun til hvis det er for varmt til langærmede, er ikke fan af trøjer til de helt små)

1-2 kjoler hvis pige

Et par tynde bomuldshuer

x antal natdragter

x antal heldragter

Sommerhat

Hvad med overtøj? 

 

Str 62

Hmmm, umiddelbart det samme som str 56, men måske med et par lidt varmere dele. Her skal vi nok i hvert fald også ud i noget overtøj af en slags...

Måske også et par strømpebukser? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går selv og tænker på hvad pokker man skal bruge når det er sommer :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker meget i kortærmede bodyer med bløde bukser/leggins og en evt tynd cardigan!

Jeg har to vennepar, som har juli-børn og de har stort set kun brugt kortærmede bodyer i juli/august og en lille trøje/cardigan til aften/morgen tiderne..

Lidt tynde langærmede bodyer vil nok også være fint!

Ellers ligger de små jo ofte skærmet eller på tæpper og dyner, så tror det vil være fint!

Jeg har lidt i 50 fra Liam, men til denne gang køber jeg kun fra 56 og op..

Skal de små have en sommerhat? Jeg tænker bare at jeg jo ikke 100% kan holde den lille i skyggen, når Liam tonser rundt :)

Jeg har også tænkt i de der bomuldsheldragte med korte ærmer og ben - Nøj hvor læks til sådan nogle små myr :kuller

Nå det blev nok lidt rodet - men det er de tanker jeg har gjort mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker helt sikkert sommerhat :) Men jeg ved det ikke helt faktisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige gjort op hvad vi har i de tre første størrelser - lidt blandet nyt fra svigermor og arvet fra storebror. 

 

Str 50

1 k/æ body i uld...

1 heldragt i uld...

2 heldragte bomuld

1 natdragt

 

Str 56

4 k/æ bodyer

5 l/æ bodyer

4 bukser

4 sparkebukser (i babyfløjl, så lidt varmere)

1 kjole

7 cardigans (hovedsaglig strik, så lidt svært at vurdere størrelsen, men tænker de passer både i 56 og 62)

 

Str 62

1 køredragt

1 natdragt

7 heldragte (3 i uld)

2 sparkebukser

8 bukser

10 k/æ bodyer

9 l/æ bodyer (4 i uld)

2 strikveste

 

Tanker omkring det

Jeg tror ikke vi kommer til at bruge str 50, så der gider jeg ikke købe mere, selvom der stort set intet er som kan bruges (regner med uld er for varmt...). 

Str 56 synes jeg ser lidt tom ud. Tænker at jeg evt. godt må forkæle hende med en let sommerkjole, et par sommer heldragte (altså med korte ærmer og ben) og måske nogle flere k/æ bodyer? Og så en sød sommerhat. 

Str 62 kunne også godt krydres med en enkelt kjole  :kuller

 

Og så generelt mangler vi natdragter, men jeg er i tvivl om hvad man skal gå efter her, for vores soveværelse er så varmt når det er varmt. Med storebror havde vi jo kun "rigtige" natdragter med fødder og det hele det første lange stykke tid, men hvad gør man med sommerbaby? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Lucas havde vi også natdragter med fødder. Og han er født 20 juli 2012 hvor der også var lidt varmt. Og det var fint så havde han bare intet under og vi skulle ikke bekymre os så meget om at han ville få kolde fødder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg foreslå nextdirect.com? Den er super til billigt "vi prøver det lige af" tøj :)

Jeg har f.eks købt en pakke med 5 hvide kortærmet bodier til omkring 90 kr.

Der er også rigtig fine sommerkjoler og generelt pænt tøj til små priser (hvilket jeg synes er fornuftigt nu når de hurtigt vokser ud af det) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER