MaleneB

hvornår gik jeres fra 2 til 1 lur om dagen?

23 indlæg i dette emne

Hej jeg er lige på besøg.

Freya bliver 11 måneder i morgen og sover mildest talt elendigt om natten. Ved ikke om det er fordi hun sover for meget om dagen.. hun virker dog til stadig at have brug for to lure.. nå men er stadig nysgerrig på hvornår jeres fik til at sove 1 lur om dagen i stedet for 2? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine tvillinger er 13 mdr og Mads har lige droppet den tidlige lur mens Tobias stadig har brug for den. Så jeg tænker at i måske bare skal prøve at droppe den og se hvad der sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske præcist, men det var før han blev 1 år. Her er alt blevet nemmere efter han kom ned på 1 lur - både den ene lur om dagen og søvnen om natten. Så kan kun anbefale at prøve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener han var 14-15 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det var kort efter han startede i vuggestue. Så omkring 10-11 måneder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var i julen sidste år, så der må han have været omkring 1,4 cirka

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omkring 13-14 måneder så vidt jeg husker med Liv. Ronja var vist lidt senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener Elliot har været 15 mdr eller sådan noget.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam var knap 1 år. Den sidste måned op til at vi fjernede den helt, sov han 1 lur i weekenderne, men 2 i vuggestuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna var 9mdr.. Hun har aldrig haft et særlig stort søvnbehov.

Liff er 14mdr og har stadig brug for to lure :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie droppede den ved 11 måneder ca. Ifbm dagpleje. Det var hårdt i starten men nu har hun reguleret så hun sover mere om natten og kan godt klare sig på 45 minutters lur en hel dag (hun er 13 måneder nu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var Frederik 16 mdr. Vi prøvede et par gange tidligere, men først ved 16 mdrs alderen slap han den helt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias sover kun 1 lur i dp men herhjemme sover han stadig to gange...

Hvad gør i andre for at undgå den første lur ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skete automatisk da hun startede i dagpleje. Der var hun 9-10 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura er 15 måneder og sover 2 lure i vuggestuen og 1 herhjemme, hun har dog et ret stort søvnbehov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milan har stadig brug for morgenlur (mellem 8-9) hvis han er hevet ud af fjerne kl. 6. Ellers er det ikke nødvendigt, men så går han også kold kl. 11, hvis han ikke har fået den og er stået op kl. 7/8. Han skal nok selv sige fra, når den ikke er nødvendig mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter er 14 mdr og er i øvrigt hjemmepasset. De fleste dage har hun stadig brug for 2 lure, de dage hun kun får 1 er det fordi hun første står op 9-10. Hun står de fleste dage op 8-9. Jeg tror det er vigtigt at fornemme barnet, søvn avler søvn, så det bliver ikke nødvendigvis bedre af at droppe en lur. Amilia sover 21-9 ca og så 2,5-3,5 timers lur ialt i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var lidt over 10 måneder og vi kæmpede også med at putte hende, både til lure og nat.

Det vendte fuldstændigt da vi droppede den ene lur. Ville ønske vi havde droppet den en måned tidligere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de mange svar. Kan se det er meget forskelligt fra barn til barn. :) hun fik kun en lur i går, da vi var ude og hun ikke ville sove. Så hun kom lidt tidligere i seng. Det gjorde absolut ingen forskel på nattesøvnen. Den er stadig lige skidt. Eneste forskel var bare at hun var lidt lettere at putte til nat fordi hun var så udmattet. Så vi fortsætter med 2 lure lidt endnu.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det var kort efter han startede i vuggestue. Så omkring 10-11 måneder?

Samme her - 11,5 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja prøv jer frem, en overgang kan væsner være nødt til st prøve det. Mine her været henholdsvist 14 og 18 mdr, og de har haft et meget forskelligt søvnbehov.

Jeg har med dem begge oplevet at de alt i alt har sovet lige så mange timer i døgnet med én lur, bare fordelt anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var han vist ca. 16 mdr. Dp foreslog at droppe formiddagsluren, og det gik fint. Hun "styrede" det, så det var kørt ind da vi nåede weekenden;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linea var 11 mdr og droppede den i forbindelse med dp. start.  at går fra 2 til 1 lur gjorde mange ting meget bedre for os, mht søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER