Maustique

Ekstraordinær scanning på mandag - skræmt :-(

10 indlæg i dette emne

Hej tøser...

 

Jeg går og tæller dage ned til på mandag. Der skal jeg til scanning på Næstved Sygehus.

 

Vi var igennem et rigtig ubehageligt forløb i foråret, med en baby, hvor det blev tydeligt til NF at baghovedet ikke var lukket korrekt og at barnet ikke ville overleve udenfor livmoderen. Den efterfølgende kromosomanalyse viste at det havde været en lille pige uden genetiske fejl. Det var, sagt med lægens ord, sort, sort uheld - og jeg skulle ikke have større risiko for noget som helst denne gang som følge af det.

 

Men jeg kan bare ikke slippe det. Jeg er DØDNERVØS - sådan nærmest skrækslagen for den scanning. Oplevelsen af at ligge på den briks og lige nå at se fingre og tæer og en fin lille næsetip - kun for sekundet senere at blive konfronteret med et "Jeg bliver altså nødt til at tilkalde en læge - jeg ser noget, jeg ikke burde se på nuværende tidspunkt" har bare for altid ødelagt al glæde ved scanninger. :boo

 

Det kommer til at være en overlæge der scanner - og det kommer til at foregå på gynækologisk, og ikke på svangerskabsambulatoriet som normalt. Det er en skanning inden NF fordi baghovedet og rygraden burde være færdig-dannede på nuværende tidspunkt. Der er evigheder til på mandag - jeg både glæder mig til at få det overstået og gruer for det. :wacko

 

:numse for irrationel frygt, der ødelægger graviditetsglæde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, sikke da rn oplevelse :( Jeg kan sørme godt forstå du er nervøs. Håber din scanning viser en sund og rask baby :hug:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg tror ikke, der findes et menneske i verden, der ikke ville have det, præcis som du har det nu!

Jeg har ikke oplevet præcis det samme som dig, men i min første graviditet, blev jeg scannet i uge 7 og konstaterede at hjertet ikke var begyndt at slå. For en sikkerheds skyld gav vi det en uge mere. På det tidspunkt slog hjertet, men langsom og dårligt og yderligere en uge efter, var det helt slut. Når man er ude for sådan noget, mister man sin uskyld. Jeg har ikke anden måde at forklare det på. Det kan godt være, at man i teorien ved, at man jo ikke er "sikret" et barn, bare fordi man bliver gravid, men det med at opleve, at det ikke går - det gør noget ufravendeligt ved en. Jeg tror ikke, jeg for alvor troede på det, før jeg rent faktisk stod med min søn i armene.

 

Så jeg FORSTÅR dig godt. Og ved, at jeg formentlig ikke kan sige noget, der får dig til at slappe af. Men lad mig nu gentage det, du allerede godt ved: Det skal nok gå. Det der skete første gang var så usandsynligt og derfor også tragisk. Det kan nærmest ikke lade sig gøre, at det sker 2 gange i træk. Din scanning kommer til at gå så fint, og selvom det bliver et par lange dage, så er det lige pludselig overstået, og så kan du trække vejret roligt igen i visheden om, at du venter et sundt og raskt barn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker dig en god scanning i dag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønsker dig en god scanning i dag :kram

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med scanningen i dag! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger ❤️

Scanningen gik godt og jeg fik bekræftet at jeg er 9+6 idag... Der var en fin lille baby med sprællende arme og ben.

De kunne desværre ikke se så meget af hovedet at de ville begynde at scanne efter misdannelser. Må vente til NF d 29.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre det gik godt, omend de ikke kunne berolige i forhold til misdannelser. Håber tiden for jer vil gå hurtigt og i snart vil blive beroligede med billeder af en sund og rask baby :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da rigtig godt! :) Når baby har det godt nu og hjertet slår og alt det der, så er det jo fordi at det næsten med 100% sikkerhed er i orden! Hvor er det dejligt!

 

Jeg kan godt forstå, at du glæder dig til at få det bekræftet 100% til NF. Der er jo heldigvis ikke så lang tid til! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre det var en god scanning, selvom de ikke 100% kunne se det de ville :) Og så kan jeg se vi skal til NF den samme dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER