Solvej99

Babysvøm - Loneb og Tumlepigen?

9 indlæg i dette emne

Jeg synes jeg kan huske, at I gik til babysvømning og efterfødselstræning i Vestbadet. Hvordan var det? Kan det anbefales? :)

Det ser ud til at man både kan vælge efterfødselstræning i vand og i træningssal :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillader mig lige at komme med et indsprøjtning, har de sidste 5 måneder gået til babysvømningen i vestbadet.

Der er super gode forhold. Stort bassin i aflukket rum med højt til loftet osv. Eneste minus er instruktøren. Jeg har gået til det a 2 omgange og er endnu ikke stødt på nogen der bryder sig om hende. Hun er ret kommanderende og bedrevidende. Men det er jo kun 1/2 time man skal holde hende ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at komme med et indsprøjtning, har de sidste 5 måneder gået til babysvømningen i vestbadet.

Der er super gode forhold. Stort bassin i aflukket rum med højt til loftet osv. Eneste minus er instruktøren. Jeg har gået til det a 2 omgange og er endnu ikke stødt på nogen der bryder sig om hende. Hun er ret kommanderende og bedrevidende. Men det er jo kun 1/2 time man skal holde hende ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt rigtigt :)

Det er efterhånden 4 år siden så noget kan jo have ændret sig.

Jeg valgte det kun fordi det var eneste ledige hold ;) Det var træning i vand og det var fint men jeg fravalgte det bevidst anden gang. Jrg synes det var stressende at Filippa ikke sov mens jeg trænede og ville hellere hjem så hun kunne få en ordentlig lur hjemme.

Jeg ved godt hvilken instruktør Henri87 taler om og jeg har intet problem med hende. Ja, jeg kender mit barn bedst men hvor godt kender jeg det i uvante omgivelser som vand? Jeg ser hende som en erfaren svømmelærer der ved noget om hvad der er godt og mindre godt når baby er i vand.

Man kan vælge hold med andre instruktører.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt rigtigt :)

Det er efterhånden 4 år siden så noget kan jo have ændret sig.

Jeg valgte det kun fordi det var eneste ledige hold ;) Det var træning i vand og det var fint men jeg fravalgte det bevidst anden gang. Jrg synes det var stressende at Filippa ikke sov mens jeg trænede og ville hellere hjem så hun kunne få en ordentlig lur hjemme.

Jeg ved godt hvilken instruktør Henri87 taler om og jeg har intet problem med hende. Ja, jeg kender mit barn bedst men hvor godt kender jeg det i uvante omgivelser som vand? Jeg ser hende som en erfaren svømmelærer der ved noget om hvad der er godt og mindre godt når baby er i vand.

Man kan vælge hold med andre instruktører.

Okay tak :super

Jeg ville nok også stresse over, hvis Lily ikke sov. For så kan man jo rigtig nok ikke få træner bagefter :chin:

Hvad laver man i vandet? Er det sådan lidt vandaerobic-agtigt? :)

Jeg har indtil videre meldt mig på et pilates efterfødselshold. Det er jeg spændt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på holdet med træning i vand (kunne bare anbefale Nina, og jeg ved at hun har land-holdet nu).

Vores program så sådan her ud:

- opvarmning (gang og cykling på "orm")

- styrketræning (cirkeltræning med vægte under vand, både arme, mave og ben)

- bækkenbundsøvelser på "orm"

- udstrækning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på holdet med træning i vand (kunne bare anbefale Nina, og jeg ved at hun har land-holdet nu).

Vores program så sådan her ud:

- opvarmning (gang og cykling på "orm")

- styrketræning (cirkeltræning med vægte under vand, både arme, mave og ben)

- bækkenbundsøvelser på "orm"

- udstrækning

Synes du det var hårdt nok? Altså gav det noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal nok lave noget ved siden af for rigtig at få noget ud af det. Der er stort set ikke noget der får pulsen helt i vejret (selvfølgelig, da vand jo sagtner farten).

Der er effektiv muskeltræning i 20-30 minutter så det er fint som supplement til den øvrige træning. Det er også en anderledes måde at træne musklerne på. Jeg træner selv på land og derfor ville jeg gerne have træning i vand, netop for at få en anden træning end jeg selv kan lave derhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal nok lave noget ved siden af for rigtig at få noget ud af det. Der er stort set ikke noget der får pulsen helt i vejret (selvfølgelig, da vand jo sagtner farten).

Der er effektiv muskeltræning i 20-30 minutter så det er fint som supplement til den øvrige træning. Det er også en anderledes måde at træne musklerne på. Jeg træner selv på land og derfor ville jeg gerne have træning i vand, netop for at få en anden træning end jeg selv kan lave derhjemme.

Tak :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER