girly1988

Kroppen efter fødslen

8 indlæg i dette emne

Hvordan havde i andre det de første dage efter fødslen?

Mit væske i kroppen er blevet meget værre særligt i mine fødder...lig så det gør ondt...

Mit bækken er utrolig ømt omend det heldigvis er i bedring.

Dertil kommer min ryg som er helt umulig pt. Har aldrig haft ondt i den på den måde før som nu.

Disse gener gør at jeg ikke kan gå ret meget eller løfte drengene længe ad gangen. Osv.

Min krop låser lyn hurtigt når jeg placerer mig i en position.

Blødningen er relativ slem men heldigvis også i bedring selvom jeg pt sover på sofaen da jeg har svært ved at placere mig ordentligt i vores seng endnu.

Nå men hvornår tror i min krop begynder at finde sig selv igen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det tre år siden jeg fødte sidst(skal snart igen) så vidt jeg lige husker smuttede væsken i løbet af de første 2 uger, men hold nu op.. Jeg blødte i 7 uger tror jeg, men ikke mega meget bare sådan lidt hele tiden. Men sådan helt ærligt så synes jeg der gik 6 mdr før jeg følte mig "normal" igen.. Og maven og de nedre dele følte jeg ikke som normale før der var gået et år....

Om det er normalt at fæle sig "ikke rigtig" så længe det ved jeg ikke. Men det er min erfaring at det kan tage sin tid:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ryg havde og bækken havde det helt elendigt, i over 2 måneder bag efter. Øv det var ikke sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik jeg voldsomt meget vand i kroppen efter fødslen og jeg blødte længe, men ikke ret meget. Jeg tror der gik nogle uger før jeg følte mig som mig selv igen.

Anden gang blødte jeg ret meget (dog legal mængde - fik det tjekket flere gange :blush) men følte mig derudover ret meget som (en lidt kvabset udgave af) mig selv i løbet af få dage. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kan da høre og mærke jeg var ret heldig efter første fødsel for der kom min krop meget hurtigere til sig selv igen end denne gang.

Nu er det en uge siden jeg fødte og endelig er væsken i mine fødder blevet bedre så nu kan jeg få sko på igen frem for klipklapper. Men kan stadig mærke der er væske endnu...

Mine rygsmerter er også gået væk igen heldigvis.

Så er der mit bækken som stadig driller on off selvom det klart er bedre. Har nu sovet et par nætter i min seng igen.

Blødningen er ikke så slem men det svinger også stadig meget.

Igår kørte jeg bil hvilket gik ok men kan godt mærke kroppen stadig skal komme sig.

Min mave er stadig ikke skrumpet hvilket gør mig irriteret for vil altså gerne snart kunne bruge andet tøj end graviditets tøj når nu jeg ikke er gravid mere.

Så en anden ting...har to gange skulle af med afføring...men føler ikke rigtig jeg selv kan presse eller holde det helt så godt tilbage...er det normalt ?

Mindes ikke jeg oplevede det på den måde første gang nemlig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kan da høre og mærke jeg var ret heldig efter første fødsel for der kom min krop meget hurtigere til sig selv igen end denne gang.

Nu er det en uge siden jeg fødte og endelig er væsken i mine fødder blevet bedre så nu kan jeg få sko på igen frem for klipklapper. Men kan stadig mærke der er væske endnu...

Mine rygsmerter er også gået væk igen heldigvis.

Så er der mit bækken som stadig driller on off selvom det klart er bedre. Har nu sovet et par nætter i min seng igen.

Blødningen er ikke så slem men det svinger også stadig meget.

Igår kørte jeg bil hvilket gik ok men kan godt mærke kroppen stadig skal komme sig.

Min mave er stadig ikke skrumpet hvilket gør mig irriteret for vil altså gerne snart kunne bruge andet tøj end graviditets tøj når nu jeg ikke er gravid mere.

Så en anden ting...har to gange skulle af med afføring...men føler ikke rigtig jeg selv kan presse eller holde det helt så godt tilbage...er det normalt ?

Mindes ikke jeg oplevede det på den måde første gang nemlig....

Jeg tror, det er normalt. Laver du knibeøvelser? Det er vejen frem til at få kontrol over bækkenbunden og dermed tis og afføring igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det er normalt. Laver du knibeøvelser? Det er vejen frem til at få kontrol over bækkenbunden og dermed tis og afføring igen.

Har været så fysisk hæmmet at jeg først skal igang med knibe øvelserne nu :-) håber det vil hjælpe så ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været så fysisk hæmmet at jeg først skal igang med knibe øvelserne nu :-) håber det vil hjælpe så ;-)

Det tror jeg helt sikkert det vil! :) Og god bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER