Camilla_krøier

Gode rejsemål med 7-8 måneders baby

23 indlæg i dette emne

Nåååååå vi skal til at bestemme ferie... Vi havde faktisk bestemt at vi skulle til USA, men så fik vi lidt kolde fødder fordi vi synes man skal ud og se en masse når man rejser så langt og det passer måske dårligt med en baby der kan have off dage hvor det er bedre bare at hænge ud på en legeplads eller lign..... Og så er det måske også sjovere at skulle i Disneyland, Seaworld osv når Leonora er 3-4 år og rent faktisk får noget ud af det....

Nå så vi er tilbage til start.... Vi er ikke de store chartermennesker og jeg får decideret knopper at hoteller hvor personalet svare en på dansk... Umiddelbart tænker vi at det er mest fleksibelt med ferielejlighed af en art, men vi er åbne for det meste....

Så har I været nogle fantastiske steder???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde har været på Roadtrip i USA, med et barn på 1 år :)

De kørte som sagt rundt, og tog det på barnets præmisser - det betød bare at de var lidt flexible i forhold til overnatninger de forskellige steder :) det var mange timer i bil, men de havde lejet en med en rigtig god autostol, så barnet fik sin lur i den hver dag, og det passede med de kunne nå at køre 100-200km på sådan en lur :)

Jeg ville nok ikke tage derover, medmindre det var en længere ferie - netop fordi jeg tænker man skal se en masse :) så måske 10-14 dage.

Skal i "bare" afsted i 1 uge, så ville jeg tage til en hovedstad, eller storby i Europa :)

Jeg har været i Amsterdam med min store pige mange gange, og det er en dejlig by!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan potentielt tage afsted i 3 uger, men det er rigtig mange timer i en bil, naturligvis med stop og oplevelser på vejen, men vi er bange for at hun simpelthen brænder sammen efter et par dage med så mange indtryk når hun ikke er ældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i sommerferien I vil afsted? Jeg forestiller mig et sted med godt vejr og smuk natur, så man kan gå nogle lange dejlige ture. En ferielejlighed lyder godt, evt GM airb'n'b.

Storbyer kan også være fede, men man skal være opmærksom på at det mange steder er svært at komme rundt. F.eks skal man i Paris klappe sin vogn sammen både i bus og metro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu dyrker vi sommerhusferie (hvilket er nemt fordi mine forældre har sommerhus). Vitus oplever vildt meget ved en tur på havnen, stranden, skoven. Der er en petting zoo med gratis adgang og hvis han ser en traktor, helst blå, bliver det ikke større. Så vi gør alt det, hvor vi nemt bare kan bryde op, hvis det alligevel ikke spiller den dag. Så sommerhus - hvis I er til det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i sommerferien I vil afsted? Jeg forestiller mig et sted med godt vejr og smuk natur, så man kan gå nogle lange dejlige ture. En ferielejlighed lyder godt, evt GM airb'n'b.

Storbyer kan også være fede, men man skal være opmærksom på at det mange steder er svært at komme rundt. F.eks skal man i Paris klappe sin vogn sammen både i bus og metro.

Tror vi satser på maj/juni så det ikke ligger lige i højsæsonen nu jeg er på barsel og vi ikke behøver at rette os efter mit studies ferietid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu dyrker vi sommerhusferie (hvilket er nemt fordi mine forældre har sommerhus). Vitus oplever vildt meget ved en tur på havnen, stranden, skoven. Der er en petting zoo med gratis adgang og hvis han ser en traktor, helst blå, bliver det ikke større. Så vi gør alt det, hvor vi nemt bare kan bryde op, hvis det alligevel ikke spiller den dag. Så sommerhus - hvis I er til det? :)

Vi kunne sagtens tage op i svigerfars sommerhus, men vil gerne have en smule varme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thailand? :) Vi var der med Theo, da han var 2,5, og hvis pengene var til det, tog vi gerne afsted igen med Lily som baby. Jeg synes det er meget mere spændende, lækkert og eksotisk end de sædvanlige chartermål :) Og maden er fantastisk!

Ellers var vi på Tenerife med Theo, da han var 8 mdr., men det er selvfølgelig total charter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne sagtens tage op i svigerfars sommerhus, men vil gerne have en smule varme

Ahr, come on, dansk sommer? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i USA / Florida med Laura da hun var 8 måneder, vi havde lejet hus derovre.

Det var super fedt! Vi havde hendes klapvogn med som hun sov sine lure i. Det var et rigtig godt tidspunkt fordi hun havde en alder hvor hun gad sidde og kigge på det hele.

Det er noget vi klart vil overveje at gøre igen når vi skal have en toer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i USA / Florida med Laura da hun var 8 måneder, vi havde lejet hus derovre.

Det var super fedt! Vi havde hendes klapvogn med som hun sov sine lure i. Det var et rigtig godt tidspunkt fordi hun havde en alder hvor hun gad sidde og kigge på det hele.

Det er noget vi klart vil overveje at gøre igen når vi skal have en toer :)

Hvor lang tid var I afsted? Og hvor boede I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid var I afsted? Og hvor boede I?

18 dage vi boede først en uge ved Miami og resten af tiden ved Orlando

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i LA med Aksel i efteråret, hvor han var 2,2. For os var det en perfekt alder og vi er enige om at vi ikke ville have gjort det, mens han var yngre. Han fik bare så meget ud af det, morede sig helt vildt og var stor nok til at rumme indtrykkene.

Det vildeste vi rejste, da han var baby, var i Lalandia Billund. Måske ikke særlig eksotisk, men det var vildt hyggeligt og meget i hans ånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 dage vi boede først en uge ved Miami og resten af tiden ved Orlando

Lyder lækkert ellers

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i LA med Aksel i efteråret, hvor han var 2,2. For os var det en perfekt alder og vi er enige om at vi ikke ville have gjort det, mens han var yngre. Han fik bare så meget ud af det, morede sig helt vildt og var stor nok til at rumme indtrykkene.

Det vildeste vi rejste, da han var baby, var i Lalandia Billund. Måske ikke særlig eksotisk, men det var vildt hyggeligt og meget i hans ånd.

Det er nok det der er vores "bekymring" at hun ikke kan rumme det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale Thailand (R var 5 måneder), Mallorca (R var 7 måneder), De Kanariske Øer (8 mdr, samt 1 år senere) til den størrelse. Men jeg ville vælge ikke at ikke rejse så meget rundt, men at opholde jer primært et eller to gode steder. 

 

Vi ville prioritere at have et lækkert værelse, at det er varmt nok til at bade i pool selv for den størrelse og så måske at der er en lille legeplads eller lignende. Det er i hvert fald de ting vi har haft succes med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg jo ikke lige hvad jeres budget er men vi har lige booket 3 uger på bali til maj hvor Astrid er 7.5 mdr. Vi havde også snakket om USA men har valgt at vente med det. Ellers Thailand som LilleMi også forslår, eller Grækenland nu du gerne vil have varme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Kroatien. Det er vildt lækkert og ikke så dyrt. Man kan både køre dertil eller flyve. Vi lejede en lejlighed nær split, tror ikke vi mødte en eneste dansker. Der er både mulighed for at dase eller tage på tur til drypstenshuler og nationalparker. Så et vandfald ved krka, vildt smukt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for forslag, så har jeg lidt ideer at undersøge videre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eilat, Isreal:) jeg har ikke været dernede med baby, men der var rigtig lækkert, der var varme, og rimelig rent, masser af hoteller i forskellige prisklasser, vi følte os trygge, da der er masser af militær og politi på gaderne, og vagter på hotellerne. Det var også en vild oplevelse fordi det er så anderledes end hjemme:) der var delfiner, og undervandskik til koralrev og den slags... Jeg glæder mig til jeg en dag skal have mine børn med derned:)

Ellers har vi været i torrevieja i Spanien 2 gange i foråret 2015, Silas var godt nok 2 år, men det var også utroligt dejligt, der var små strande og store strande, varme, billige spisesteder helt ud til vandet, meget børnevenlige tjenere, natur reservater, osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eilat, Isreal:) jeg har ikke været dernede med baby, men der var rigtig lækkert, der var varme, og rimelig rent, masser af hoteller i forskellige prisklasser, vi følte os trygge, da der er masser af militær og politi på gaderne, og vagter på hotellerne. Det var også en vild oplevelse fordi det er så anderledes end hjemme:) der var delfiner, og undervandskik til koralrev og den slags... Jeg glæder mig til jeg en dag skal have mine børn med derned:)

Ellers har vi været i torrevieja i Spanien 2 gange i foråret 2015, Silas var godt nok 2 år, men det var også utroligt dejligt, der var små strande og store strande, varme, billige spisesteder helt ud til vandet, meget børnevenlige tjenere, natur reservater, osv..

Der må jeg indrømme at vi er nogle kyllinger, ville slet ikke turde at tage til Israel selvom det med garanti er super lækkert... Sune er den største pylrefar ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Rhodos med S, da hun var 6 måneder, og der var flyvetiden ret passende, synes jeg. Jeg ville ikke have syntes, det var et hit med 6+ timer i fly. Derudover var det et helvede at køre i bil med hende. Hun skreg en del, når vi skulle køre. Dels skyldtes det varme, men hun var bare heller ikke glad for det. I det hele taget var varmen lidt svær for hende, selvom vi primært var i skygge og det var under 30 grader. Børn er jo forskellige, men jeg ville ikke turde satse på lang flyvetid og slet ikke på meget bilkørsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu overvejer vi Rom, jeg har været der før under hedebølge, men nu regner vi med at tage afsted omkring maj så satser på at temperaturen er tilpas på det tidspunkt.... Nogen med erfaring med storby ferie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER