Blupimaven

Alle de kemikalier.. !!

16 indlæg i dette emne

Nå men nu er jeg igang med hormoner op til vi skal insemineres i næste uge.. Og NU kommer alle tankerne om kemikalier i alt.. shampoo.. cremer osv.

Hvad har i andre tænkt om det ? Ville i skifte shampo'en (Kerastase) ud med noget økologisk ? Alle mine cremer er uden parabener og parfume og sådan. Mit vaskemiddel er neutral.. Men min håndsæbe er med parfume..

Jeg er vist ved at blive skør og kan bare godt bruge et par ord og råd på vejen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skiftede så vidt muligt til parfume/parabenefri. Undtagen min deo for jeg kom til at lugte under armene og det gider jeg altså ikke! ;) og så undlod jeg at farve hår. Så alm sund fornuft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fravalgt kemi og parfume i alle de ting, hvor det ikke generer mig voldsomt.. Altså, min mascara er stadig fra Dior og fyldt med kemi, men det er den eneste jeg synes er ordentlig! Til gengæld har jeg ikke mascara på når jeg er hjemme - kun når jeg er på arbejde osv. 

Andre plejeprodukter har jeg løbende skiftet ud, og jeg bruger ikke parfume. Til gengæld kan jeg godt komme til at drikke noget lightsodavand.. :blush Så alt med måde! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget det lidt med måde denne gang. Mine cremer er uden skidt og møg, for de bliver smurt ud over er større areal, og bliver suget ind i huden. Hårshampoo er med parfume, og det retfærdiggør jeg med, at det er så lille en del af shampooen, der er i kontakt med huden. Håret er jo dødt. Jeg bruger ikke parfume eller neglelak, og minimalt makeup med skidt i. Men min deo har også lidt parfume, ellers kommer jeg til at lugte som et vådt håndklæde der har ligget i en pose i 2 uger. 

 

Mærk efter med dig selv og hvad du har det bedst med. selvfølgelig er det ikke en god ide at bade i parfume hver dag, men det lyder i forvejen ikke til, at det er det, du har gang i ;) 

 

Og vær obs på, at økologisk ikke er det samme parfumefrit. Der kan stadig være nogle (naturlige) allergifremkaldende stoffer i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ikke noget med parfume og de skadelige parabener og så videre. Jeg skiftede dog mit lang tid inden jeg blev gravid første gang, så for mig har det ikke haft betydning for en graviditet. Det eneste jeg har ændret er at jeg ikke bruger parfume som gravid. Som ikke-gravid sprøjter jeg en gang imellem lidt på blusen men aldrig direkte på huden. 

 

Jeg har noget allergi og har på et tidspunkt slået ud overfor parfume, som så heldigvis gik i sig selv igen, men derfor er jeg også blevet ret striks med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mine cremer og bade"sæber" er alle uden parfume. Deo er jeg nødt til at bruge med duft i .. ellers lugter jeg af gnu.

Min sminke er primært fra Clinique.. Men har enkelte dele fra andre mærker. Men der vil jeg skifte det ud til noget uden kemikalier i nu her i januar. Kender i nogle gode mærker man kan bruge af sminke ? Jeg er vant til bare at have eyeliner, øjenskygge og mascara på..

Men hold nu op man tænker pludselig meget over det hele.. !! Og jeg er ikke engang gravid endnu !! hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, så valgte jeg i høj grad kunstige sødemidler fra. Altså, jeg drak slet ikke light sodavand (som i øvrigt også smagte hæsligt mens jeg var gravid) eller andet, som jeg selv var "herre" over, men vi har en del sukkersyge i familien, så hvis der blev lavet dessert med kunstigt sukker, spiste jeg bare det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mineralmakeup er jeg ret glad for. Jeg har købt noget der var ret billigt. Hmmm, kan virkelig ikke huske hvad det hedder. Måske andre kan? Mener det er engelsk og så kan man bestille nogle meget meget billige prøver derfra. Må vende tilbage med mærke, når jeg kommer på det

Mascara er jeg både glad for BareMinerals (mener den er derfra?) og Blinc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mine cremer og bade"sæber" er alle uden parfume. Deo er jeg nødt til at bruge med duft i .. ellers lugter jeg af gnu.

Min sminke er primært fra Clinique.. Men har enkelte dele fra andre mærker. Men der vil jeg skifte det ud til noget uden kemikalier i nu her i januar. Kender i nogle gode mærker man kan bruge af sminke ? Jeg er vant til bare at have eyeliner, øjenskygge og mascara på..

Men hold nu op man tænker pludselig meget over det hele.. !! Og jeg er ikke engang gravid endnu !! hehe

 

Jeg er rigtig glad for nilens jord. De laver lækker make-up, uden skrammel. Ellers er Gosh lidt bedre end andet almindeligt makeup, fordi det er et dansk mærke, og de derfor er underlagt nogle strengere regler i forhold til skadelig kemi end andre mærker er. Har jeg i hvert fald hørt. 

 

Jeg har den her eyeliner fra Clinique lige nu, men har før haft en flydende fra Nilens jord. Jeg har været glad for dem begge. 

Af øjenskygge har jeg et par af dem her fra Nilens Jord, og de er virkelig lækre at have på og arbejde med. Marcara tænker jeg ikke så meget over, øjenvipperne er jo døde, og den mikrosmule der kommer i kontakt med huden, kan jeg ikke have ondt i maven over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg startede med at skifte alt ud -jeg var storforbruger af både vaskepulver, skyllemiddel, sæber, cremer, makeup, neglelak you name it -ALT med parfume. Det skulle dufte! Men det kom så nok af at jeg gennem hele min barndom og ungdom har boet i et meget røgfyldt hjem, og hvis folk skulle kunne holde ud at være i nærheden af mig var det nødvendigt.

I dag, hvor jeg er gravid, har jeg vendt det lidt og tænker mere over tingene -men jeg er absolut ikke fanatisk. Tværtimod.

Vaskepulver og skyllemiddel er uden parfume. Kropssæber er uden parfume. Jeg har skiftet cremer ud med babyolie som jo er uden parfume. Dagcreme er parfumefri. Jeg bruger luksusshampoo og balsam samt hårkur fra matas -uden parfume.

Jeg havde også købt makeup uden parfume, men det sidder SÅ grimt på mig og jeg kan ikke finde noget der matcher min hud, så jeg er stoppet med makeup bortset fra en smule mascara en gang i mellem og lidt læbestift i alm læbefarve.

Så har jeg valgt at beholde vores håndsæbe med parfume for selvom man jo hyppigt vasker hænder så har jeg i den grad brug for at få vasket latex lugten af mine hænder når jeg kommer hjem fra job, og det klare neutral altså ikke. Nogle gange kan jeg godt finde på at sprøjte et sprøjt parfume udenpå mit tøj hvis jeg skal mødes med nogen :) og så bruger jeg deo med parfume i :D

Ellers tænker jeg ikke så meget over det synes jeg :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres indput :) Jeg er meget som jer andre kan jeg høre.. :) Så idag har jeg købt parfumefri og allergi/svanemærket håndsæbe. Og jeg tager ud og køber den der gode shampoo uden noget som helst.. og så ingen neglelak (hvilket jeg ikke bruger så meget alligevel, for jeg må ikke på mit job.)

Og så skære jeg ned for mit indtag af sukker - idet begge mine forældre har diabetes 2. Og jeg er jo overvægtig med BMI på 33-34 stykker. Så jeg er i ret stor risiko for at udvikle graviditetssukkersyge. Og så vil jeg prøve at skære med for min PepsiMax (jeg har i flere år ikke drukket rigtig cola pga sukkerindholdet)

Jeg drikker måske en Pepsimax om dagen.

Men nu bliver det spændende i morgen.. Hvor den står på scanning ovenpå 5 dage med hormoner. Så krydser vi bare fingre for at æggene har fået den rigtige størrelse og vi dermed kan blive insemineret :) Yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger. Nu er jeg blevet insemineret. Og jeg skal vente 11 dage før jeg skal teste. Nu står jeg så midt i at skulle købe shampoo. Den shampoo jeg har set på er af mærket Maria Nila. Det er svensk og de har lige så høje krav som i Danmark, så der er uden thalater , parabener og sulfitter. Men den indeholder så lidt parfume !! Frisøren ville helst anbefale den da den er bedst trods det lave indhold af parfume.. Hvor at den 100 % økologiske ikke gør så meget godt for håret. Hvad ville i gøre ? Kender i nogle andre rene produkter som er gode for håret ?? Jeg kan ikke bruge de billige som neutral.. Da mit hår bliver som en høstak !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger. Nu er jeg blevet insemineret. Og jeg skal vente 11 dage før jeg skal teste. Nu står jeg så midt i at skulle købe shampoo. Den shampoo jeg har set på er af mærket Maria Nila. Det er svensk og de har lige så høje krav som i Danmark, så der er uden thalater , parabener og sulfitter. Men den indeholder så lidt parfume !! Frisøren ville helst anbefale den da den er bedst trods det lave indhold af parfume.. Hvor at den 100 % økologiske ikke gør så meget godt for håret. Hvad ville i gøre ? Kender i nogle andre rene produkter som er gode for håret ?? Jeg kan ikke bruge de billige som neutral.. Da mit hår bliver som en høstak !!

 

Har du prøvet Matas Natur? Jeg kan heller ikke bruge neutral e.l., men Matas Natur er super. Eller Matas striber luxus mener jeg også er uden noget og er god til mit hår.

 

Ellers ville jeg nok bare prøve den shampoo som frisøren anbefaler. Hvis der kun er lidt parfume i, og det er trods alt til håret, og ikke til at smøre direkte på huden, så ville jeg have det helt OK med det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for Stuhr uden parfume og ellers også matas natur :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet Matas Natur? Jeg kan heller ikke bruge neutral e.l., men Matas Natur er super. Eller Matas striber luxus mener jeg også er uden noget og er god til mit hår.

 

Ellers ville jeg nok bare prøve den shampoo som frisøren anbefaler. Hvis der kun er lidt parfume i, og det er trods alt til håret, og ikke til at smøre direkte på huden, så ville jeg have det helt OK med det. 

Nej jeg har ikke prøvet den fra matas. Det kunne jeg måske gøre. Det er ikke så dyrt og hvis det ikke fungere for mig så kan jeg sætte det i omklædningen på arbejdet og give det væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for Stuhr uden parfume og ellers også matas natur :).

Men det er uden parabener, thalather og sulfitter ?? og hvad koster det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER