Kanelkamel

Ballet er åbnet - præsentation

32 indlæg i dette emne

Jeg tør godt at tage hul på denne terminsgruppe med en lille præsentation.

MIT RIGTIGE NAVN:Nanna

TERMIN: 4. September 2016, men jeg er meget i tvivl om befrugtningstidpunket!

FØDESTED: det bliver enten Aalborg eller Randers, men jeg ved det ikke endnu.

SCANNINGER: tror jeg kan finde på at købe mig til en tidlig skanning for at gøre det hele lidt mere virkeligt, ikke mindst for min partner, for hvem det stadig "bare" er en surrealistisk tanke

JM KONSULTATIONER: det ved jeg ikke lige hvad jeg skal svare til. Jeg har end ikke været ved lægen endnu. Men det kommer jo!

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: forhåbentlig kun én ad gangen. Og jeg ved af naturlige årsager ikke hvad det bliver endnu.

MULIGE NAVNE: jeg har forelsket mig i Ellinor, Nora, Ben og Vincent. Men det kan nå at ændre sig 1000 gange. I minuttet.

STØRRE SØSKENDE:nej. Det er den første. Men vi har hund og kat. Tæller det lidt?

TAGET PÅ I KILO: ikke noget endnu. Målet er, kun at tage det "nødvendige" på. Er i forvejen overvægtig, så tror også det bliver et emne hos læge/jordemoder, det det med overvægt.

GENER:jeg bliver ret let svimmel ganske kortvarigt. Har forbigående kvalme, og oplevet en enkelt lillebitte rosa blødning da jeg var 4+3. Jeg har ømme bryster...

SÅDAN VIL JEG FØDE: almindeligt. Måske ikke med epidural. Men det kan jeg jo også nå at gøre om flere gange inden da.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: min mand. Ikke andre, tror jeg.

ANDET: det er lykkes i første forsøg. Ganske uventet, eftersom min mand er stærkt medicineret, og vi faktisk troede vi skulle have hjælp. Men det her er helt fantastisk! Jeg glæder mig. Og det er han også begyndt at gøre.

Jeg glæder mig til at høre fra jer andre der også skal have kærlighedsbarn i september!

Her er til copypaste

MIT RIGTIGE NAVN:

TERMIN:

FØDESTED:

SCANNINGER:

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE:

TAGET PÅ I KILO:

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt)

SÅDAN VIL JEG FØDE:

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN:

ANDET:

De kærligste hilsner!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløj

 

Jeg melder mig også forsigtigt på banen;

 

RIGTIGE NAVN: Mette

BOPÆL: Nørrebro

ALDER: 35

TERMIN: 11/9-2016

CIVILSTAND: Samlevende

JOB: Læser jura og arbejder i en fagforening

FØDESTED: Hvidovre - Jeg er GBY-opereret i 2010

SCANNINGER: 25/1 fordi vi er i behandling

JM-KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Vi vil ikke vide kønnet

MULGIE NAVNE: Noget der fungerer på fransk

STØRRE SØSKENDE: Clara på 10 fra et tidligere forhold

TAGET PÅ I KILO: 0

GENER: Ingen endnu

SÅDAN VIL JEG FØDE: Antageligt planlagt kejsersnit, dels pga. Claras fødsel og dels pga. GBY

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste

ANDET: Baby lavet i 5 IUI - Tidligere 2 MA i 2015, begge gange ca. i uge 9. Håber 3. gang er lykkens gang.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Mette! Glæder mig til at følges med dig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Mette! Glæder mig til at følges med dig. :)

I lige måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Charlotte 
TERMIN: 15 September
FØDESTED: Det ved jeg ikke endnu :)
SCANNINGER: Ingen endnu

JOB: Jeg studere til sosu hjælper, og skal ud som elev i marts, hvilket jeg så skal have sat på pause, 8 uger før termin
JM KONSULTATIONER: Ingen endnu
VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Min kæreste satser på trillinger, jeg satser på en! :)
MULIGE NAVNE: Det har vi ikke snakket om endnu
STØRRE SØSKENDE: Nej, det her er vores første
TAGET PÅ I KILO: Intet endnu, jeg er bare opppustet
GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Jeg sover lidt ustabilt, har en lille smule kvalme, og ellers almindelig rumlen i kroppen
SÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne så naturligt som jeg kan, og gerne i vand.. 
HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste
ANDET: Jeg er 4+3 idag, hvis jeg regner rigtigt, og har haft flere svage streger, og en clearblue der skrev 'gravid' indenfor 1 minut.. Vi har kun prøvet siden december, så det er altså sket i første hug, og kommer lidt hurtigt for os. Men vi er glade! :D

 

Jeg glæder mig til at følges med jer, og lære jer og jeres spirer, at kende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Charlotte

TERMIN: 15 September

FØDESTED: Det ved jeg ikke endnu :)

SCANNINGER: Ingen endnu

JOB: Jeg studere til sosu hjælper, og skal ud som elev i marts, hvilket jeg så skal have sat på pause, 8 uger før termin

JM KONSULTATIONER: Ingen endnu

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Min kæreste satser på trillinger, jeg satser på en! :)

MULIGE NAVNE: Det har vi ikke snakket om endnu

STØRRE SØSKENDE: Nej, det her er vores første

TAGET PÅ I KILO: Intet endnu, jeg er bare opppustet

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Jeg sover lidt ustabilt, har en lille smule kvalme, og ellers almindelig rumlen i kroppen

SÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne så naturligt som jeg kan, og gerne i vand..

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste

ANDET: Jeg er 4+3 idag, hvis jeg regner rigtigt, og har haft flere svage streger, og en clearblue der skrev 'gravid' indenfor 1 minut.. Vi har kun prøvet siden december, så det er altså sket i første hug, og kommer lidt hurtigt for os. Men vi er glade! :D

Jeg glæder mig til at følges med jer, og lære jer og jeres spirer, at kende :)

Velkommen til, Charlotte! Og tillykke med, at det er lykkes i første forsøg. Glæder mig til at følges med dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til, Charlotte! Og tillykke med, at det er lykkes i første forsøg. Glæder mig til at følges med dig!

 

Tillykke til dig også, og i lige måde! Spændende tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og et velkommen fra mig :) Og tillykke! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og et velkommen fra mig :) Og tillykke! :)

Tak! I lige måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Tillykke til jer alle med jeres graviditet. Nu tør jeg også at bevæge mig herind i september terminsgruppen.

MIT RIGTIGE NAVN:Vil jeg gerne lade være anonymt indtil familien ved det.

TERMIN:har selv regnet mig frem til 14.09.16

FØDESTED:?

SCANNINGER:skal til tidlig scanning den 19. Januar = betaler selv

JM KONSULTATIONER:ikke endnu

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:har en eller anden ide om det er tvillinger, ved ikke lige hvorfor

MULIGE NAVNE:vil jeg ikke fortælle endnu

STØRRE SØSKENDE:nej dette er vores første

TAGET PÅ I KILO: ikke endnu

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) er sulten og træt konstant,skal tisse hele tiden.

SÅDAN VIL JEG FØDE:naturligt

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN:min mand

Glæder mig til at følge jer andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at følge jer andre

 

Tillykke! Og i lige måde! Denne tidlige scanning, hvad har du givet for sådan en?  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! Og i lige måde! Denne tidlige scanning, hvad har du givet for sådan en?  :yay

Jeg skal vidst give 400 kr for den. Det ligger deromkring de fleste steder, ud fra det jeg kunne se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Catrine
TERMIN: 20/9-16
FØDESTED: Hvidovre Hospital
SCANNINGER: Ingen endnu
JM KONSULTATIONER: Ingen endnu
VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: ?
MULIGE NAVNE: Hvis pige Stephanie dreng Micas (men intet sikkert endnu)
STØRRE SØSKENDE: Nanna fra nov. 2011 og Naya fra juli 2013
TAGET PÅ I KILO: ?
GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Træt som i MEGET træt, humør svingninger.
SÅDAN VIL JEG FØDE: Gerne i badekar
HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste
ANDET

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig været en relativt stille "lurer" herinde siden jeg oprettede min profil tilbage i 2011, da jeg blev gravid med mit første barn, men nu fik jeg lyst til at være med :-). Jeg har kun lige lige testet positiv, så det føles helt skørt at kalde sig gravid, og jeg tror vist ikke helt på det endnu, men nu prøver jeg :-). 

 

MIT RIGTIGE NAVN: Anne
TERMIN: 23. september
FØDESTED: Randers - men er ikke helt afvisende over for en hjemmefødsel (min kæreste er dog ikke varm på ideen)
SCANNINGER: Overvejer tidlig tryghedscanning, da jeg synes, der er lang tid til NF. Derudover kan der nok også godt komme en kønsscanning i spil. Det fik jeg sidst og var rigtig glad for den mini MD-scanning, hun også udførte. Gav lidt ekstra ro i maven indtil den rigtige MD-scanning.
JOB: Arbejder med kommunikation og PR i en større virksomhed
JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Det vil tiden vise...
MULIGE NAVNE: Ved ikke
STØRRE SØSKENDE: Min dreng på 3,5 år fra et tidligere forhold og min kærestes dreng på knapt 4 år, som også er fra et tidligere forhold.
TAGET PÅ I KILO: Går forhåbentlig lidt tid før det bliver aktuelt. 
GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Mærker en del til, hvad der vel må være ligamentsmerter og føler mig lidt træt, men ellers ingenting endnu. Var meget kvalmeramt gennem det meste af min sidste graviditet, men jeg håber ikke, det bliver helt så slemt denne gang :-).
SÅDAN VIL JEG FØDE: Naturligt og evt. hjemme. Gik ret smooth sidste gang. 
HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min kæreste og måske min jordemoderveninde, som tog imod min søn i sin tid :-)
ANDET: Er noget der ligner 4+1 i dag. Har taget tre positive tests. Den første torsdag morgen og så igen fredag eftermiddag og her til morgen. Jeg fik fjernet min spiral i slutningen af november, og vi "passede" på i december for at undgå julefrokost-brandert med potentiel baby in the making og for at min krop lige kunne finde sig selv efter spiralen, så det er i princippet lykkedes i første forsøg, hvilket var lidt af en overraskelse for både min kæreste og mig. Spændt, glad, nervøs og meget overrasket. 

Tillykke til jer andre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Cindy
TERMIN: 26/9-116
FØDESTED: Horsens sygehus
SCANNINGER: Så langt er jeg slet ikke nået endnu, fandt ud af det hele i går, og har ikke en gang været ved lægen endnu. 
JM KONSULTATIONER: ^_^
VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Det vides ikke endnu. 
MULIGE NAVNE: Har kun styr på mellemnavne, Margrethe, hvis det er en pige efter min Bedste, Michael hvis det er en dreng, efter min bedste kammerat som døde for et par år siden. 
STØRRE SØSKENDE: Ingen, jeg har en kat hvis det tæller lidt :P 
TAGET PÅ I KILO: Ingenting tror jeg, har ikke været på vægten :D 
GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt) Jeg har faktisk ikke haft de vilde gener indtil i går, havde lidt små kvalme i går og i dag + lidt svimmelhed. 
SÅDAN VIL JEG FØDE: Naturligt tror jeg, men det kan jeg nå at ændre mange gange i løbet af de næste mange måneder. 
HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mor. 
ANDET: Jeg kender knap faren og har kun mødt ham en enkelt gang. Så skal nok blive spændende at breake the news for ham. Håber han reagere pænt. 

Jeg tog den første test i går som viste klar positiv, og en mere til morgen som vidste svagt positivt, Har en læge tid på mandag. 

Lige umidelbart siger de forskellige udregninger at jeg er 4+4 i dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesamen, så melder jeg mig også til september gruppen :)

 

MIT RIGTIGE NAVN: Pernille
TERMIN: 27/09-2016

ALDER: 37

JOB: Er uddannet pædagog, men arbejder lige nu deltid som Ads Quality rater ( Jeg vurderer Googles annoncer, søgesystemer osv..)
FØDESTED: Et mindre hospital her i Los Angeles 
SCANNINGER: Ingen endnu selvfølgelig, men ønsker en tidlig scanning ca i uge 8.
JM KONSULTATIONER: Tror ikke det er så brugt herovre desværre...
VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: ?
MULIGE NAVNE: Ingen endnu :)
STØRRE SØSKENDE: Nej
TAGET PÅ I KILO: Heldigvis ingen, men det kommer nok ;)
GENER: Ømme bryster og meget træt.
SÅDAN VIL JEG FØDE: Naturligt regner jeg med.
HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand 
ANDET: Jeg bor i LA med min mand og er derfor lidt langt væk fra DK. Men jeg vil meget gerne være en del af en dansk Terminsgruppe og have mulighed for at tale med andre i samme situation. Faktisk er jeg lidt nervøs og har været i tvivl om jeg ville melde mig ind så tidligt, jeg har haft to aborter i 2015, en kirurgisk og en spontan, håber bare det lykkes denne gang!!

 

Glæder mig til at følges med jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN:Hemmeliiiigt :)

ALDER: 30 år

TERMIN:22/9

FØDESTED: Rigshospitalet

SCANNINGER: 16/2 TS - NF 8/3

JM KONSULTATIONER: -

VENTER PIGE/DRENG: -

MULIGE NAVNE: -

STØRRE SØSKENDE: Det er nr. 1 :)

TAGET PÅ I KILO: 1 kg (har allerede pres)

GENER: Jeg er TRÆT! Har kvalme og madlede. Ondt i underlivet.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Helst naturligt på hospital. Men der er risiko for kejsersnit, da jeg har skruer i ryggen.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

ANDET: Det var faktisk slet ikke planlagt! Jeg stoppede med p-piller i december fordi min cyklus var helt skør, og vi ville gerne i gang til efteråret. Men det skete altså allerede, så vi er lidt overraskede... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg melder mig på banen jeg kan ikke copy paste på iPad men kort og godt så er jeg 33, termin omkring 7 sep. Ved ikke endnu hvor jeg skal føde, er scannet en del gange allerede, så ved at jegventer tvillinger ❤❤ Har en dreng på 8 og bonus datter på 15. Har taget 3 kilo på Regner med planlagt KS, hvor min mand skal med. Vi har været i behandling i en del år, så er lettet over at det endelig lykkedes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN:Lisbet

Alder: snart 29.
TERMIN: 23 september, hvis beregningerne passer
FØDESTED: Aalborg
SCANNINGER: Ingen endnu men skal om ca 14 dage
STØRRE SØSKENDE: har inden børn, og er også første gang jeg nogensinde prøver at være gravid.
TAGET PÅ I KILO: Tabte mig en del i starten pga. kvalme og utilpashed, men er nu tilbage på min før vægt, trods vedvarende kvalme :-P
GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt). Kvalme med tilhørende opkast fra ca. uge 6, super træt om dagen.... Måtte skifte til løse bukser allerede i uge 6 pga, ekstra fylde midt på maven, og det på trods af at jeg er godt i stand!
SÅDAN VIL JEG FØDE: det har jeg ikke taget stilling til endnu, vandfødsel lyder dog lokkende.
HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand :-)
ANDET:  Er Pco pige og er ret overbevist om at jeg er blevet gravid efter jeg har skiftet kost ;-) det er skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN:Stine

Alder: 30

TERMIN: 13. September

FØDESTED: Esbjerg

SCANNINGER: 2 stk. 1 da jeg var 10+3 pga blødning og nf d. 2/3.

STØRRE SØSKENDE: Har en pige på 4 og en pige på 2 år, den store glæder sig vildt meget.

TAGET PÅ I KILO: Har taget 1 kg på. Regner med 10-12 kg sådan gik det med de to andre.

GENER:Jeg er meget forskånet som gravid. Indtil videre har jeg været lidt træt, men ikke mere end at jeg kan klare en lang arbejdsdag uden problemer. Derudover fryser jeg helt vildt meget

SÅDAN VIL JEG FØDE: Mine ønsker og muligheder hænger desværre ikke sammen. Ville gerne føde naturligt, men har fået 2 akutte kejsersnit, så 3. Gang må man ikke føde selv. Jeg har fået meget store børn de andre gange så det er nok godt :)

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand.

ANDET: Glæder mig meget til at finde ud af om vi venter os en dreng eller pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OPDATERET!

MIT RIGTIGE NAVN:Hemmeliiiigt :)

ALDER: 30 år

TERMIN:22/9

FØDESTED: Rigshospitalet

SCANNINGER: 16/2 TS - NF 8/3 - Køn 26/3 - MD 2/5

JM KONSULTATIONER: 6/4

VENTER PIGE/DRENG: Pige <3

MULIGE NAVNE: Lila

STØRRE SØSKENDE: Det er nr. 1 :)

TAGET PÅ I KILO: 2,5 kg pr. 28/3

GENER: Jeg er stadig træt! Og har stadig lidt kvalme - øv!

SÅDAN VIL JEG FØDE: Helst naturligt på hospital. Men der er risiko for kejsersnit, da jeg har skruer i ryggen.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

ANDET: Det var faktisk slet ikke planlagt! Jeg stoppede med p-piller i december fordi min cyklus var helt skør, og vi ville gerne i gang til efteråret. Men det skete altså allerede, så vi er lidt overraskede... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Kristine

ALDER: 31 år

TERMIN: 14/9

FØDESTED: Hillerød Hospital

SCANNINGER: har haft tre scanninger indtil videre og min MD er 18/4

JM KONSULTATIONER: 20/4

VENTER PIGE/DRENG: Pige <3

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: Vega, som fylder 3 til august

TAGET PÅ I KILO: op og ned, har kastet dagligt op i 10 uger, men også spist meget sidst på dagen

GENER: Her 16+4 kaster jeg ikke længere op, kvalmen er på retur, men er stadig træt ;) edit: kastede dog op til 22+..

SÅDAN VIL JEG FØDE: Helst naturligt på hospital. Fødte naturligt sidste gang

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Kristine

ALDER: 31 år

TERMIN: 14/9

FØDESTED: Hillerød Hospital

SCANNINGER: har haft tre scanninger indtil videre og min MD er 18/4

JM KONSULTATIONER: 20/4

VENTER PIGE/DRENG: Pige <3

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: Vega, som fylder 3 til august

TAGET PÅ I KILO: op og ned, har kastet dagligt op i 10 uger, men også spist meget sidst på dagen

GENER: Her 16+4 kaster jeg ikke længere op, kvalmen er på retur, men er stadig træt ;)

SÅDAN VIL JEG FØDE: Helst naturligt på hospital. Fødte naturligt sidste gang

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

Velkommen til. Dejligt med flere i gruppen :)

Sikke tidligt du skal til md. Bliver helt misundelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til. Dejligt med flere i gruppen :)

Sikke tidligt du skal til md. Bliver helt misundelig ;)

Det anbefalede de faktisk! At man kom i uge 19 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER