Guest

Hjælp omkring feber hos en på 2 mdr

11 indlæg i dette emne

åh altså man skal bare lade være med at Google skal man!

Nå men Signe har fået feber, eller det vil sige den ligger lige over. Da jeg for noget tid siden ringede til lægevagten pga væske ved øret sagde han at børn under 3 mdr har feber hvis temperaturen ligger over 37,5 (hun havde ikke feber dengang) - den ligger nu på 37,6. Hun har ondt i halsen, er hæs, snottet og det gør ondt når hun hoster.

Ud fra de symptomer tænker jeg at hvis det var alvorligt så ville hun have højere feber, hun lyder som en der burde have 39,5, men den er altså kun lige på grænsen. Jeg kan høre hun trækker vejret og synker, hun græder når hun hoster og det gør ondt at græde, hun får et helt panisk "så hjælp mig dog" blik men er forholdsvis nem at trøste. Hun Smiler, pludrer og spiser. Altså er hun ret meget som hun plejer.

På nettet står der alle mulige forfærdelige ting om feber hos spædbørn, at indlæggelse bør overvejes :chin: men bortset fra den voldsomme lyd så er hendes almen tilstand jo fin. Og 0,1 grad for meget er jo ikke meget!

Hvad tror I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville holde nøje øje med hende, men ikke panikke over 37,6. Kommer hun op på 38,0 ville jeg nok ringe og høre vagtlægen ad - fordi hun er så lille :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville holde nøje øje med hende, men ikke panikke over 37,6. Kommer hun op på 38,0 ville jeg nok ringe og høre vagtlægen ad - fordi hun er så lille :kram2

Enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville holde nøje øje med hende, men ikke panikke over 37,6. Kommer hun op på 38,0 ville jeg nok ringe og høre vagtlægen ad - fordi hun er så lille :kram2

:ditto

Og god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe hendes almen tilstand ikke er påvirket, ville jeg ikke være bekymret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe hendes almen tilstand ikke er påvirket, ville jeg ikke være bekymret :)

:ditto god bedring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til vagtlægen og sagde at jeg ikke var voldsomt bekymret men ville gerne have en lægefaglig vurdering på hvordan jeg skulle forholde mig. Og han sagde at alt under 38 er helt ok så længe hun spiser og er kontaktbar og ud fra hvad jeg fortalte så lød det ret fredeligt. Men jeg skal holde øje med om hun stopper med at spise/spiser mindre pga smerter i halsen og ellers generelt holde øje med om hun får det værre ( No shit Sherlock :p )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifht indlæggelse så var Mikkel ca 2 måneder da han havde 39,6 2 dage i træk.

Han blev tilset af både vagtlæge og egen læge og blev på 2. Dagen sendt ind til tjek på børneafdelingen.

Alle steder var beskeden at så længe han spiste og var kontaktbar, så kunne de ikke gøre andet for ham på sygehuset end vi kunne hjemme.

Så selvom de små skal tjekkes så er det ikke ensbetydende med indlæggelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men stort :kram til jer

Det er aldrig sjovt når de små er syge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke bekymret:

govinadehepotoho.jpg

Jeg tror hun er feberfri nu, jeg tager ikke temperatur når jeg ikke er bekymret. Tager hende jo bare som hun er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER