Guest

Skift fra body til 2-delt undertøj?

12 indlæg i dette emne

Åh, jeg ved godt, det nok er meget individuelt, men hvornår skal man sådan ca. regne med, at junior skal droppe bodyer og i stedet bruge 2-delt undertøj? Jeg tænker, at det især må hænge sammen med, at det er nemmere at træne toilet, hvis man bare kan hive underbukser og up-and go-ble ned? Pt er S 13 måneder og bruger str.86. Hun har gået i 3 måneder, og jeg har en idé om, at hun vil begynde at interessere sig for at sidde på toilettet i løbet af sommeren eller efteråret, hvor hun nok bruger str.92, så min umiddelbare tanke var, at hun skulle have bodyer op til str. 92 og derefter undertøj, men skyder jeg mon helt ved siden af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved Aron var han ca 2 år, og vi begyndte at sidde på toilettet sådan nogenlunde fast nogle gange om dagen, hvor vi også gik mere igang med at øve selv at tage tøj af og på helt selv.

Nu er han knap 3 og tager selv tøjet af, og får kun lidt hjælp til at tage tøj på.

Og det var også deromkring vi skiftede til buksebleer derhjemme. I børnehaven / dagplejen vil de stadig gerne de alm bleer, så det får de. Det gider jeg slet ikke kæmpe for :-)

 

Ok, super. Det bekræfter meget godt, det jeg tænkte :) ....så vil jeg nok gå efter 2-delt undertøj frem for bodyer, hvis jeg falder over noget billigt/pænt str. 98 til januarudsalget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel bruger 92 og er stille og roligt på vej i 98. Vi begynder at skifte til to delt nu her lige så stille. Han er først for nylig begyndt at interessere sig for toilettet. Han er 2,4 forresten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede først da han kom i bhv da det var der han så småt begyndte at finde interesse for toilet + at han selv kunne tage tøj af og på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede da hun overgik til str 92. Jeg sys det med bodyer var for besværligt i den alder. (2) hun er nu 2.5 år og jeg nyder at det er todelt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt bodyer i str 98 også, fordi han nåede op i str 98 her tidlig i efteråret, og vi synes han skal have body på til det bliver lidt varmere til foråret. Han har absolut heller ingen toilet interesse. Han blev to år i november. Vi har også nogle to-delte undertøj sæt klar i str 98/104 som vi regner med at tage i brug til foråret. Vi har ham tit ude kun i jakke (altså ikke flyverdragt) her når vinteren er så mild, og så synes vi det er smart han ikke "skiller" på midten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres input. Det er jo selvfølgelig ikke til at vide med toiletinteresse, og det med størrelser kan jo også være ret forskelligt fra barn til barn, men jeg tror i hvert fald indtil videre, at jeg vil undlade at lade mig friste af gode tilbud på bodyer i str. 98 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres input. Det er jo selvfølgelig ikke til at vide med toiletinteresse, og det med størrelser kan jo også være ret forskelligt fra barn til barn, men jeg tror i hvert fald indtil videre, at jeg vil undlade at lade mig friste af gode tilbud på bodyer i str. 98 :)

 

Det jeg mente med mit indlæg var egentlig også mest at vi først købte bodyer i str 98 da han nåede den størrelse og stadig ikke havde toiletinteresse. Men nu er min dreng også en lang, slank en, så jeg tror det er helt fornuftigt at holde dig til at købe dem i str 92 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg mente med mit indlæg var egentlig også mest at vi først købte bodyer i str 98 da han nåede den størrelse og stadig ikke havde toiletinteresse. Men nu er min dreng også en lang, slank en, så jeg tror det er helt fornuftigt at holde dig til at købe dem i str 92 :)

 

Det fangede jeg godt, og det synes jeg også lyder fornuftigt :) Men ja, indtil videre afventer jeg, og så må vi se. Det kan også være, hun skyder i vejret og allerede skal i 98 uden at have toiletinteresse til efteråret. Men jeg venter lige og ser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede ved min datter da hun nåede har været 1 år og 7-8 mdr. Det passede ned at hun var på vej i 92 :)

Jeg tænker vi gør det samme med Mi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah kom i todelt da han gik fra 92 og til 98. Der var han lige omkring to år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot begyndte med todelt undertøj da han kom i str 92. Her begyndte vuggestuen så småt at træne med at tage tøj af og på selv, og vi begyndte at tilbyde toilet herhjemme. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER