lpd

Nytårsmenu

25 indlæg i dette emne

Hvad skal I have?

Jeg mangler lidt inspiration til forretten og desserten. Jeg tror ikke jeg magter noget vammelt og sødt ovenpå juledagene.

Vi er bare mig og min kæreste hjemme. Til hovedret skal vi have bisonbøffer med noget tilbehør til som jeg ikke liiige har fundet ud af endnu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal holde det med min mand, datter, mor, stedfar og bedsteforældre. De er virkelig kræsne og af den gamle skole ;)

Forret: tunmousse på salat med masser af rejer, tomat, stembiderrogn og lækker ciabatta brød til.

Hovedret: langtidsstegt oksemørbrad med kartoffeltårne (kartoffelskiver stablet med mornaysovs imellem lagene, revet ost på toppen og bacon viklet omkring), hjemmelavet bearnaisesovs, karamelliserede perleløg, stegte rosenkål med hvidløg og dampede grønne bønner.

Desset: forskellig is og hjemmelavet kransekage

Natmad: tarteletter med høns i asparges

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er bare os selv.

Vi skal have lidt tapas til nytårstalen (eller sammen med børnene) når børn en så er lagt skal vi have hjemmelavet rørt tatar med hjemmelavede fritter og til dessert chokoladefondant med vaniljeis. :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til et hold venner og aner intet om menuen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er bare os selv.

Vi skal have lidt tapas til nytårstalen (eller sammen med børnene) når børn en så er lagt skal vi have hjemmelavet rørt tatar med hjemmelavede fritter og til dessert chokoladefondant med vaniljeis. :sandie

Åh nom nom :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Confitterede (hedder det ikke det?) andelår på salatbund

Oksemørbrad med kartofler - måske en kartoffelret fra slagteren ellers flødekartofler

Til dessert tænker jeg en flødeis. Enten vanille med chokoladestykker eller appelsinis med makroner og chokolade. Men er åben for inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med inspiration, det lyder ret lækkert alt sammen!

Kæresten foreslog at jeg kunne lave små Cheesecakes til dessert, men spørgsmålet er om det er fordi han rent faktisk synes det kunne være lækkert, eller om det er fordi han har set en opskrift hvor det blev anrettet i glas der blev stillet skævt, for det synes han så ret sejt ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi får to hold venner med deres børn på besøg - vi skal have:

Forret: forskellige bruchetta (avocado, gedeost med honning og valnødder, laksetartar, tomat, tigerrejer)

Hovedret: entrecote til mændene og oksemørbrad til damerne (mændene vil helst have marmoreret kød), pommes Anne, rødvinssauce (måske også en lille hjemmerørt bearnaise), en salat.

Dessert: en lille tiramisu, en lille creme brulee, og en lille overraskelse

Hjemmebagt kransekage til midnat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forretten bliver noget laks. Mere ved jeg ikke fordi vores venner kommer med den. Hovedret lammeryg - har ikke besluttet tilbehøret. Dessert formentlig hjemmelavet is. Chokoladeis og en rabarber ribs sorbet, som er en meget lækker kombination, synes jeg (og som jeg har i fryseren i rå mængder - altså ribs og rabarber ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Øj, den ser god ud!

Pas på den er farlig vanedannende :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en lille bid til nytårstalen (forslag modtages gerne ;) )

Så skal vi have tarteletter, og til dessert luksus bananasplit.

Og nytårspølser til midnat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde nytår hos mim søster og hendes familie sammen med mine forældre :) vi skal have den, for os, traditionelle nytårsmenu som består af

Forret: Rejer, krebsehaler og indbagte rejer på en salatbund.

Hovedret: Oksefilet med kartofler og beanaise sauce og whiskey sauce.

Dessert: ? Ikke altid at vi får noget fordi vi er så forspiste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt gastronomiets nytårsmenu med 4 retter. Vi fik også derfra sidste år, og det var nok noget af det absolut lækreste mad der er blevet serveret i mit hjem, så dét skal klart gentages.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, sidder og slås med menuen. Det skal være meget meget nemt, noget vegetarisk til mig, lækkert kød til manden og noget børnevenligt som Aksel forhåbentlig vil spise. Lige nu er jeg blank, men sidder så også med storslem kvalme, så det er lidt op af bakke at tænke mad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt gastronomiets nytårsmenu med 4 retter. Vi fik også derfra sidste år, og det var nok noget af det absolut lækreste mad der er blevet serveret i mit hjem, så dét skal klart gentages.

Her er det cofocos, men ellers ditto til alt. Jeg glæder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have lakseroulade til forret lavet med Avokado, friske spinatblade og oste-dildcreme. Hovedretten står svigerforældrene for, men noget oksesteg. Desserten bliver en cheesecake. :Sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det lækkert alt det I skal have! Hyggeligt at læse med.

Vi har fået styr på menuen nu:

Til forret skal vi have to forskellige slags bruschetta og sveske og dadel med bacon rundt om.

Til hovedret skal vi have ribeye steaks, kartoffeltårne (skal kartoflerne koges først?) og en salat med spidskål, appelsin, granatæble pg nødder.

Til dessert har jeg lavet miniislagkager bestående af browniebund pg jordbæris ovenpå pyntet med chokoladespåner, som tilbehør frugt der er penslet med honning og bagt i ovnen. Er spændt på menuen, men håber det bliver godt. Glæder mig til den ribeye :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have mad udefra. 3 retter. Først laks og rejer og dild creme. Så okse filet med kartofler, marinerede grøntsager og sky sovs og så vanille panacotta og Brownie . Tror det bliver vildt lækkert og så synes jeg prisen var rimelig god, 170 for alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skal have fire retter:

Forret

Hummer bisque med julienne urter i Pernod

Rillette af kongekrabbe

Nybagt filonebrød og smør

Mellemret

Kulmule med grape kaviar og Isbegonie blomster

Bakskuldsauce skilt med citronverbena olie

Hovedret

300 gram Aberdeen oksefilet med sauce demiglace

Jordskokker i variation:

Røget, friteret, pureret i napoleonshat, bagt, saltet og syltet i Douglas Gran

Dessert

Mojito Royal sorbet med limestone

B52 chokoladedrøm

Crunch på vilde puffede ris med citron malto

Info: B52 er skabt af mørk chokolade med Kalua, mælkechokolade med Baileys og

hvid chokolade med Grand Maniér

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ha skinkehapsere til forret

(Wraps med hakket skinke, blandet med pinkantost, løg og rød peber + salat)

Til hovedret skal vi ha vildsvinekølle med flødekartofler, salat og hvidløgsflutes.

Til dessert skal vi ha Italiensk is med blødende hjerte- kage

Og senere står den på chips+dip og snolder.

Kl. 12, kransekage og bobler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forret: Rejecocktail

Hovedret: Oksesteg med bagte kartofler, glaserede rødløg, bearnaise sauce, baconbønner

Dessert: cheesecake m. Friske bær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cuvettesteg, halverede aspargeskartofler i ovn, hjemmebagt flute, hvidløgssmør og noget salat :sandie

Chips og kransekage til hyggen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en porterhouse steak af øko limousinekød, pommes og hjemmelavet Bernaise. Forretten er lidt grønt med tigerrejer vendt i sød chili og hvidløg på panden. Desserten er Hansen is med hindbærcoulis. Stille og roligt, vi er kun os 3 i år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER