MariaPiesen

Hudlæge ?

7 indlæg i dette emne

Kan man komme til huslæge uden en henvisning fra lægen ??

Ida har længe kløet på låret og klør ofte hul så hun bløder. Vores læge mener at vi bare skal smører med noget creme. Det har vi så gjort i over er halvt år og hun klør stadigvæk.

Det skal lige siges at cremen er en creme lægen har givet os recept på.

Vi var ved læge med hende i starten af december hvor lægen bare udskrev endnu en recept på creme og vi fik endnu engang at vide at vi skal smører hende morgen og aften med cremen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan vist betale dig fra det - hos Mølholm fx.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mulighed for at få en anden læge til at kigge på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ofte og hvor meget smører du på?

Apotek og alm læger siger, at man skal smøre er tyndt lag på, men hudlæge siger, et helt almindeligt lag, da man ellers skal smøre i hundrede år for at se en effekt..

Begge mine børn har børneeksem og Anabellas er kun på inderlårene.

Du skal smøre 2-3 gange om dagen i 14 dage og så trappe lige så stille ned. Du må ikke bare stoppe fra den ene dag til den anden.

Prøv at undgå lange og varme karbade for ofte. Anabella kommer i karbad én gang ugentligt og brusebad hvis nødvendigt.

Efter bad smøres hun i olie eller creme, hvis ikke forværres eksemen med det samme!

Når udslættet er væk, skal du dagligt smøre med fugtighedscreme. Vi har tre forskellige - A-derma, Warming creme og en mere jeg ik lige kan huske navnet på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mulighed for at få en anden læge til at kigge på det?

Vi har bestilt tid ved en anden læge i lægehuset her i januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ofte og hvor meget smører du på?

Apotek og alm læger siger, at man skal smøre er tyndt lag på, men hudlæge siger, et helt almindeligt lag, da man ellers skal smøre i hundrede år for at se en effekt..

Begge mine børn har børneeksem og Anabellas er kun på inderlårene.

Du skal smøre 2-3 gange om dagen i 14 dage og så trappe lige så stille ned. Du må ikke bare stoppe fra den ene dag til den anden.

Prøv at undgå lange og varme karbade for ofte. Anabella kommer i karbad én gang ugentligt og brusebad hvis nødvendigt.

Efter bad smøres hun i olie eller creme, hvis ikke forværres eksemen med det samme!

Når udslættet er væk, skal du dagligt smøre med fugtighedscreme. Vi har tre forskellige - A-derma, Warming creme og en mere jeg ik lige kan huske navnet på.

Jamen smører et godt lag på og smører hende tre gange om dagen, selvom vi kun skal smører en gang om dagen ifølge lægen. Og vi har slet ikke været stoppet med at smører hende endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER