Girl Next Door

Flaskemødre - hvilken mme?

47 indlæg i dette emne

Hvilken mme bruger i, og hvorfor? Vi bruger nan sensilac og prøver nu også baby and me - den økologiske fra Arla. Dog synes jeg det pulver er træls og ikke så løs og nem at få ud af måleskeen. Hvad bruger i og hvorfor? Lad os dele erfaringer herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger Nan Sensilac og er rigtig glade for det :)

Vi startede ud med alm Nan, men J fik sten-hård mave. SP anbefalede at vi kombinerede med grøn allomin - og faktisk gav det rent til maven var i iorden. Det skete bare ikke rigtig :( de har så ændret i opskriften på grøn allomin, viser det sig. J fik dog latterligt meget luft i maven af det..

Vi valgte derfor at forsøge med Sensilac og siden dag 1 har maven fungeret fuldstændig upåklageligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte grøn allomin fuldt ud sidste gang. Det virkede godt for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge vores unger har siden fødsel brugt NAN (det findes også i SA ;) ) de har begge tendenser til sart mave, men det har fungeret super for dem. Og det har aldrig været noget problem at ryste pulveret ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi brugt grøn allomin..

Vi startede på Nan som gav forstoppelse...og prøvede kortvarigt Arlas baby and me som heller ikke var god...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte to flasker alm Nan og så en flaske Nan Sensilac. Sådan fungerede Noahs mave bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gad faktisk godt at man kunne kæbe mindre mængder, så man kunne afprøve de forskellige mærker uden at skulle give 60-90 kr for en kasse/bøtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Baby and Me, og det har været det eneste gode for A.

Vi har prøvet Nan Ha, Nan Sensillac som han gylpede meget af, grøn Allomin som slet ikke mættede ham, og blå Allomin også kortvarigt. Hans mave har klart fungerer bedst på Arlas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Baby and Me, og det har været det eneste gode for A.

Vi har prøvet Nan Ha, Nan Sensillac som han gylpede meget af, grøn Allomin som slet ikke mættede ham, og blå Allomin også kortvarigt. Hans mave har klart fungerer bedst på Arlas :)

Nu du skriver det, så synes jeg faktisk heller ikke at Astrid gylper så meget på baby and me. Må lige holde lidt mere øje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er glade for Arla's :) Storebror fik Nan og han havde problemer med maven, det har hun slet ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger baby & me. Jeg har ikke turde skifte, fordi han sover så godt og længe på det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille fik nan ha, pga hun fik hård mave på almindelig nan.

Leah får nan sensilac, og har altid fået det.. hun fik en periode også grøn allomin, men gylpede vildt af det...

Hun har kunnhaft meget lidt mave problemer, og nu kan det afhjælpes med lidt svesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv evt den økologiske fra netto - åh jeg kan ikke huske hvad den hedder. Pulveret er mere fluffy end Arlas og en af grundene til jeg foretrak Arla ;)

Ellers var vi glade for ænglamark men ved ikke om de har fået mme igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger nan ha og har været rigtig glade for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp opfordrede til ikke at shoppe rundt i mærkerne. Tænker at det kan være hårdt for den lille mave at omstille sig hele tiden.

Vi brugte blå allomin på nær 2-3 flasker i døgnet som var grøn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron fik grøn allomin fordi Nan gav ham mega hård mave, Nan ha gav ham tynd mave, blå allomin gylpede han af - og ja, så blev det så grøn allomin...

Pt får lillepigen Nan. Men... Hun er begyndt at græde når hun presser, og jeg synes hendes afføring er lige fast nok. Så vi skal nok skifte over til noget andet. Vi har indkøbt grøn allomin, men overvejer også at afprøve Nan Sansilac.

Som jeg har skrevet ovenfor er grøn allomin ikke det samme som der var engang - de ændrede opskriften i december -_- på J havde det kun meget lidt effekt (og var ikke alle prutterne værd hvertfald :p), men de er selvfølgelig alle forskellige, så måske det virker ved jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

forkert tråd - med andre ord jeg er træt :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Nan Sensilac, og har ingen problemer med maven. Til gengæld gylper A ret meget, og jeg kunne godt mistænke, at det er modermælkserstatningen der gør det, for han gylpede ikke før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger HiPP, fordi vi ville have noget økologisk som vi kan købe både i Danmark og Sverige da vi handler ind på begge sider af broen....

Det fungere super.... Eneste lille negative ting er at deres brikker ikke kan åbnes uden saks, en meget lille ting men det irritere mig nogle gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Nan Sensilac, og har ingen problemer med maven. Til gengæld gylper A ret meget, og jeg kunne godt mistænke, at det er modermælkserstatningen der gør det, for han gylpede ikke før.

Astrid gylper også ret meget på sensilac. Og baby&me giver luft i maven..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid gylper også ret meget på sensilac. Og baby&me giver luft i maven..

 

Hvad bruger I så nu? Jeg synes simpelthen det er SÅ voldsomt nogle gange, hvor det nærmest ligner, at al maden kommer op igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad bruger I så nu? Jeg synes simpelthen det er SÅ voldsomt nogle gange, hvor det nærmest ligner, at al maden kommer op igen..

Vi bruger stadig sensilac og en gang imellem fåe hun baby&me. Men den giver så meget luft i maven ;) Jeg har ikke prøvet flere slags så ved ikke om der findes en perfekt mme til Astrid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milan fik også Nan Sensilac og han gylpede også meget af den, men mest hvis vi kom til at tumle lidt for meget under puslingen efter mad :) Det gjorde så stor forskel for maven, så han fik altid 2-3 flasker Sensilac og resten almindelig Nan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad bruger I så nu? Jeg synes simpelthen det er SÅ voldsomt nogle gange, hvor det nærmest ligner, at al maden kommer op igen..

Kan han have allergi?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan han have allergi?

 

Jeg ved det ikke helt. Hverken hans far eller jeg er allergikere, og han har ikke nogle reaktioner andet end at han oftest gylper meget lige efter måltidet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER