Girl Next Door

Flaskemødre - hvilken mme?

47 indlæg i dette emne

Jeg ved det ikke helt. Hverken hans far eller jeg er allergikere, og han har ikke nogle reaktioner andet end at han oftest gylper meget lige efter måltidet.

Det er jo et typisk tegn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad bruger I så nu? Jeg synes simpelthen det er SÅ voldsomt nogle gange, hvor det nærmest ligner, at al maden kommer op igen..

Har i prøvet at røre pulveret i vandet i stedet for at ryste det? Det giver mindre luft i flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo et typisk tegn :)

 

Hmm, det må jeg vist lige læse mere op på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet at røre pulveret i vandet i stedet for at ryste det? Det giver mindre luft i flasken.

 

Nej, det har vi faktisk ikke! Tusind tak for forslaget, det vil jeg prøve, næste gang han skal spise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det har vi faktisk ikke! Tusind tak for forslaget, det vil jeg prøve, næste gang han skal spise :)

Tobias døjede meget med reflux og gylp og det hjalp en hel del hos ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også endt på Nan sensilac. Valdemar fik hård mave af Pro'en, og som en af jer skriver, fik vi at vide det ikke var en god ide at shoppe rundt i mærkerne. Så vi endte på Sensilac. Det fungere okay, undtagen at han gylper ret meget. Men maven er begyndt at fungere som den skal. Dog hjulpet lidt på vej af lidt lactulose ;) Vi skal dog ud og have fundet nogle andre D dråber. Han ormer sig og bliver rigtig ked hver gang han har fået dråberne. Så har læst at man kan købe nogle på kokosolie istedet for. Det må vi så lige afprøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også endt på Nan sensilac. Valdemar fik hård mave af Pro'en, og som en af jer skriver, fik vi at vide det ikke var en god ide at shoppe rundt i mærkerne. Så vi endte på Sensilac. Det fungere okay, undtagen at han gylper ret meget. Men maven er begyndt at fungere som den skal. Dog hjulpet lidt på vej af lidt lactulose ;) Vi skal dog ud og have fundet nogle andre D dråber. Han ormer sig og bliver rigtig ked hver gang han har fået dråberne. Så har læst at man kan købe nogle på kokosolie istedet for. Det må vi så lige afprøve.

De D dråber der hedder latocare er med mælkesyrebakterier og skulle være gode for maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De D dråber der hedder latocare er med mælkesyrebakterier og skulle være gode for maven :)

Tak Alice :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Alice :)

Velbekomme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha frygter lidt at Niklas ikke bliver ordentlig mæt på den grønne allomin...

Han tog her til aften 200 ml indenfor en time....hvilket jo er meget for en 10 dage gammel baby....og her 2 timer senere var han helt hys og sulten igen...

Hvis det fortsætter vil jeg lige snakke med sp på tirsdag omkring den mængde...

Godt nok er han en stor baby...men han skal altså have noget mad der mætter og som kan være i den lille mave...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha frygter lidt at Niklas ikke bliver ordentlig mæt på den grønne allomin...

Han tog her til aften 200 ml indenfor en time....hvilket jo er meget for en 10 dage gammel baby....og her 2 timer senere var han helt hys og sulten igen...

Hvis det fortsætter vil jeg lige snakke med sp på tirsdag omkring den mængde...

Godt nok er han en stor baby...men han skal altså have noget mad der mætter og som kan være i den lille mave...

Wow det er meget! Astrid på knap 3 måneder spiser max 150 ml pr gang. Enkelte gange 180 ml. Tror det var JustMe der havde erfaring med at grøn allomin ikke mættede særlig godt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det er meget! Astrid på knap 3 måneder spiser max 150 ml pr gang. Enkelte gange 180 ml. Tror det var JustMe der havde erfaring med at grøn allomin ikke mættede særlig godt? :chin:

Ja har godt hørt det med den ikke mætter så godt for alle. Med vores ældste søn var det dog ikke et problem han landede på 210 ml i alt til slut da han var på flaske...men da ikke som helt lille baby.

Os derfor jeg mistænker det med mætheden nu.

Men ved ikke hvilken der så ku være bedre ? For med Tobias var vi på movicol pga mave problemer...og det vil jeg nødig med lillebror hvis vi kan undgå det...og Tobias gylpede meget...det gør lillebror nemlig heller ikke pt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken der mætter mere kan jeg desværre ikke hjælpe med. Men tænker at det måske er noget SP kan hjælpe med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger nan sensilac og nan Pro som vi blander indtil vi løber tør for pro så får han udelukkende sensilac derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grøn allomin mætter ikke så godt som Nan, det har keg fået at vide fra sygehus, sp og egen erfaring. Når det så er sagt, så er 200 ml godt nok meget i den alder!!! Aron endte i sin tid på 240 hver 3. Time.

Du er godt klar over at babyer ikke kan mærke forskel på sult og smerte, ikk???? Så hvis fx han har ondt i maven eller noget, så vil han vise tegn på sult...

Men hvordan - gylpede han efter de mængder???

Han har slet ikke gylpet efter den flaske på 200 kl 21 og heller ikke efter den på 60 til midnat....men han har så sovet fra 1 til 7.45 cirka...så han har faktisk sprunget sit nat måltid over...hmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har slet ikke gylpet efter den flaske på 200 kl 21 og heller ikke efter den på 60 til midnat....men han har så sovet fra 1 til 7.45 cirka...så han har faktisk sprunget sit nat måltid over...hmm

Jeg tror bare at han tanker godt op til natten. Milan spiste altså heller ikke efter den angivne mængde til de små ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare at han tanker godt op til natten. Milan spiste altså heller ikke efter den angivne mængde til de små ;)

Det gør min bonus søsters dreng heller ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været så glad for nan HA - det var Sp der foreslog det da jeg gik fra amning til flaske. Og det har jeg ik fortrudt siden. August er en stor dreng på 5 mdr og 9,5 kg - og han spiser omkring 180 ml hver 3. Time.. Og så får han lactocare d-dråber - det er sjældent at vi har oplevet noget med maven - det var kun i overgangen fra amning til MME og nu fra MME til grød...

Den eneste ulempe ved nan HA er at afføringen stinker helt forfærdeligt og bliver grønt. Men hellere det end gylp og luft i maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp sagde faktisk at det var godt at bruge lidt forskelligt mme, fordi det smager forskelligt og de derfor skulle blivr mindre kræsne.

Girly: amilia spiste også 200 da hun var så lille af gangen og hun endte med at få 240 inden hun stoppede med mælk, så det behøver ikke betyde at han vil fortsætte den stigning i indtaget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har sp været her og Niklas har taget 250 gram på, på en uge...tror jeg da pokker han spiser jo godt ;-)

Vi kører jo grøn allomin og vi vil nu prøve at erstatte en af aften flaskerne med en alm mme i håb om bedre mæthed så den sidste flaske hvor han gylper mest måske kunne være mindre mængde når han tanker op på kort tid...så må vi se hvordan maven reagerer på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var indlagt forrige uge, fik Astrid almindelig nan. Efterfølgende havde hun dårlig mave i 2 dage. Ved selvfølgelig ikke om det var feberen, men sensilac er vist bare det bedste til hendes bette mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har siden mit sidste indlæg prøvet både alm Nan og Nan Ha...og Arla...er pt på ren Arla nu som ser ud til at fungere bedst for vores søn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER