Vinnus

Uld tæppe stinker

8 indlæg i dette emne

Min mors nabo har strikket et baby tæppe til os i uld. Det er rigtig fint, men det stinker vildt grimt. Ikke af hjem, røg eller den slags, men noget jeg ikke kan sætte min finger på.

Det er blevet vasket i uld vaskemiddel og lagt til tørre, er blevet luftet, men det stinker stadig

Er der noget jeg kan gøre for at få den lugt til at gå væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at ligge det en dag eller 2 i fryseren. Det er i hvert fald meget skånsomt, og virker nogle gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad det hænge ude i et par dage. Gerne i nætter med frost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, den lugt kender jeg og den er vist fra noget anti-moel middel, der bruges til noget uld. 

 

Haeng det ud og al slags vejr og gerne i et par uger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må prøve at hænge det ud, for efter 1,5 uge i fryseren stinker det stadigt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med fryserum tror jeg ikke på...

Men vi arver jo tøj fra en mor, som er ganske, ganske fint og dels rigtig lækkert, udover at det stinker helt vildt parfumeret. Det går kun ud ved at hænge det ud i lang tid og gerne regn og blæst. Det man kun være nemmere at finde i Danmark :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også strikke dit eget med garn og sørge for at det ikke stinker ved at opbevare det indenfor og undgår fugt. Der er mange forskellige typer af garn, og derfor har de også mange forskellige funktioner. Vi er rigtig glade for de vi selv har strikket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/16/2015 at 0:46 AM, Vinnus said:

My mother's neighbor has knitted a baby blanket for us in wool. It's really nice, but it stinks really bad. Not from home, smoke or anything like that, but something I can't put my finger on.

It has been washed in wool decent and hung to dry, has been aired, but it still stinks

Is there anything I can do to make the smell go away?

You can try the following steps to remove the odor from the wool blanket:

  1. Soak the blanket in a solution of equal parts white vinegar and water for 30 minutes.

  2. Wash the blanket in lukewarm water with a small amount of baking soda added to the detergent.

  3. Rinse the blanket thoroughly in lukewarm water and hang it to dry, avoiding direct sunlight.

  4. Once the blanket is dry, store it in a well-ventilated area to prevent any musty odors from developing.

For more information, you can also me. I will do my best to guide you.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER