****

Valdemars vej til verdenen

18 indlæg i dette emne

Så er det vist tid til at få skrevet min fødsels beretning ned :)

Jeg var sat til den 5. november og den kom og gik, uden der var sket det mindste. Jeg har heldigvis været forskånet for det meste i min graviditet. Var hverken blevet stor eller havde fået bækkenløsning, graviditetsidabetest o.l.

Jeg vidste at jeg max måtte gå en uge over tid grundet alder og astma.

Jeg var sat til igangsættelse på Roskilde sygehus, om aftenen den. 9. november, hvor jeg fik min første pille. Jeg mødte ind på hospitalet den efterfølgende dag, hvor jeg fik mine piller med timers interval uden fremgang. Den sidste jordemor forsøgte derfor med hindeløsning inden jeg blev sendt hjem om aftenen.

Kunne mærke at det murrede godt i maven, men det blev ikke rigtig til noget, og endte med at gå i sig selv igen i løbet af natten den. 10. november.

Jeg mødte derfor ind onsdag morgen den 11. november for at fortsætte min igangsættelse. De havde rigtig travlt på barselsgangen, så hver gang jeg havde fået min pille, blev jeg sendt ud på egen hånd. Jeg gik lidt ned i byen, eller bevægede mig rundt på hospitalets område. Manden var taget hjem begge dage, for at arbejde med telefonen tændt.

JM Janne tog sig af mig. Da jeg fik pillen omkring middag var aftalen at jeg skulle møde ind igen kl. 14.00. Jeg gik ned i byen og tog en tur i Matas for at blive lidt inspireret til julegaveønsker og endte med at sætte mig på en cafe og spise lidt frokost, velvidende at det måske var sidste chance. Da jeg var færdig passede det med at jeg gik stille og roligt tilbage til barselsgangen.

Her tog Janne vandet 14.35 og satte gang i de første forsigtige veer. Vi blev enige om at ringe efter manden, og Stine min faste JM blev tilkaldt til at møde ind kl. 17.00

De ankom nogenlunde samtidig, og jeg blev ført over på fødselsgangen, hvor veerne begyndte at komme med fast interval. Jeg blev sendt ud under bruseren, for at lindre en smule, hvilket var dejligt, men ikke et must, da veerne ikke føltes ubehagelige. Efterfølgende tog vi turen på trapperne, for at sætte noget mere gang i det. Veerne kom nu med 5. minutters interval. Her var kl. blevet omkring 18.15

Veerne blev dog ikke ikke kraftige nok og vi blev enige om vedrop. JM Stine havde problemer med at lægge drop, og måtte til sidst få anæstesilægen til at komme. Ve droppet blev derfor først lagt lidt i 20.00

Stine kom med en varmepude til ryggen, der var helt vildt behagelig. Den tog lige toppen af ubehaget, når veerne kom rullende.Jeg var nu 6 cm. åben.

Nu begyndte det at gå stærkt, og jeg fik tilbudt lattergas, hvilket hjalp mig igennem veerne der nu kom med 2-3 minutters mellemrum. Jeg var dog stadig ikke helt udvidet. Nu var kl. blevet 21.00 og Valdemar var stadig ikke helt på plads.

Omkring 21.30 ville Valdemar ud. Han pressede voldsomt på men stod en smule skævt, og jeg var udvidet med 9 cm, men kunne simpelthen ikke holde pressetrangen tilbage. Så jeg var nødt til at gå med men uden at presse for aktivt. Stine masserede for at få kanten så meget væk som hun kunne, så der var plads. Det gjorde rigtig av! da det foregik under veerne. Men hun kunne godt mærke at presset var ekstremt voldsomt indefra.Valdemars hjertelyd begyndte at droppe lidt, så der blev taget blodprøve fra hans hoved og der blev lagt hjertemåler på ham.

Det endte med at der blev tilkaldt læge og ekstra personale, da Valdemars hjertelyd blev ved med at droppe længere og længere ned. På et tidspunkt kan jeg høre, at han skal ud nu, eller skal der lægges sugekop. Jeg beslutter at ud skal han, og begynder at presse igennem ved veerne. Jeg har været lidt i tvivl om jeg måtte presse med 100%, da jeg ikke er fuldt udvidet.

Hans hoved kommer ud i den næste presseve og i den næste kan min kæreste mærke at mit bækken giver sig, da resten af kroppen kommer ud. Valdemar har haft navlestrengen viklet stramt omkring kroppen, så hans skulder og arm var holdt fast. Han bliver født den 11.11.15 kl. 22.19

Valdemar blev skrigende lagt på mit bryst, og begyndte straks at sutte, hvilket simpelthen var så dejligt! Vi var blevet forældre!!! Kæmpe stort. Kiggede op på min kæreste der står med tårer i øjnene. Hvilket øjeblik . Kæresten får lov at klippe navlesnoren.

Moderkagen kommer efter et par minutter, hvilket er en kæmpe lettelse for min krop. Den slapper helt af efter det. JM Stine kigger nu på skaderne, og får mig syet bagtil og på en af skamlæberne. Hun kan dog mærke at jeg er sprækket hele vejen op indvendig, da han er kommet ud med skulderen fastklemt til kroppen. Tre mennesker kigger og roder rundt dernede, for at se om de kan sy det på stuen, hvilket på ingen måde er behageligt. Det ender med at jeg spørger om jeg ikke kan sendes på OP gangen og få det syet ordentligt, hvilket vi bliver enige om er en god ide.

Jeg ryger derfor på OP og får en saddelbedøvelse, bliver syet og vurderet frisk nok til at komme tilbage på stuen igen efter en times tid. Her sidder den nybagte far med sin søn i armene og fejre fødselsdag, jheg heldig vis får lov at være med til.

Vi ender med at sove på fødestuen, da barselsgangen er fuldt belagt.

Så nu er 11 års venten forbi, og jeg kan kigge på min dejlige søn hver dag og forundres over vores dejlige gave.

Det var min lidt rodet fødselsberetning. Resultatet er dog helt perfekt :)

Redigeret af Stine74

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh :wub stort tillykke med ham ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang stort tillykke med jeres lille vidunder... :wub Endelig er han her :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med Valdemar og med at I endelig fik lov at blive forældre :loveshower

 

Flot at han ku komme ud trods navlesnor og fastholdt arm/skulder. Avs! Han må jo ha slået nogle kolbøtter i maven den lille bandit  :rolleyes Håber I alle er kommet ovenpå og kan nyde barselstid og jul med baby snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Saga :)

Ja han fyldte lidt rigeligt på vej ud :D Men hvor er det bare skønt at kunne kalde sig en familie på tre :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Stine :kuller Stort tillykke - hvor er det dog fantastisk, og hvor har I ventet længe på ham. Og sikke et skønt navn (vi har valgt det samme, haha :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, kæmpe tillykke! :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget dejlig beretning! Kæmpe stort tillykke med jeres dreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have. Det var da pudsigt Sparks haha. Men ja, det er et dejligt navn.

Her er lillemanden meget træt efter en nytårsaften :)

post-9422-0-50829000-1451779236_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er altså kær :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Didda :)

Hvordan går det med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig beretning. Endnu en gang tillykke med ham :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Didda :)

Hvordan går det med dig?

Sikke et lækkert billede du har fået langt ind af lækre Valdemar :kuller

Det går rigtig fint. Vi fik en høj risikovurdering til NF, så vi valgte, at få fortage en moderkagebiopsi. Den har vi fået svar på i dag og alt ser fint ud med vores lille baby. Så det var en lettelse. Så vi er ved at være klar til, at give resten af familien besked :yay :yay Er dog stadig ramt af kvalme og opkast, men det tager jeg gerne med ;)

Hvordan går det med Valdemar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et lækkert billede du har fået langt ind af lækre Valdemar :kuller

Det går rigtig fint. Vi fik en høj risikovurdering til NF, så vi valgte, at få fortage en moderkagebiopsi. Den har vi fået svar på i dag og alt ser fint ud med vores lille baby. Så det var en lettelse. Så vi er ved at være klar til, at give resten af familien besked :yay :yay Er dog stadig ramt af kvalme og opkast, men det tager jeg gerne med ;)

Hvordan går det med Valdemar?

Hvor er det bare en god nyhed!! Stort tillykke med prøven :)

Ja, så kan man klare en masse ubehag, så længe man ved at baby har det godt :kuller

Valdemar vokser sig stor. Det er ret vildt, så hurtigt det går :) nu er vi ved at gøre klar til dåb om halvanden uge.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham  :kuller

Tak skal du have Helle :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare en god nyhed!! Stort tillykke med prøven :)

Ja, så kan man klare en masse ubehag, så længe man ved at baby har det godt :kuller

Valdemar vokser sig stor. Det er ret vildt, så hurtigt det går :) nu er vi ved at gøre klar til dåb om halvanden uge.

Knus

Tak :kiss Det var en vildt sus der gik igennem kroppen, da hun fortalte hvor hun ringede fra. Så det var en lettelse, at det var godt svar. :kuller

Det er jo snart. :yay Det er vildt som de ændrer sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER