Barbamama

Brystbetændelse?

17 indlæg i dette emne

Kan man godt få det, når ens baby er 5 mdr og man slet ikke har haft betonbryster eller følelse af overproduktion?

Mit venstre bryst er ømt "indeni" og hårdere end det højre, men ikke stenhårdt. Måske lidt varmt men ikke BRAND varmt. Ømt, men ikke mega smertefuldt (men nok til at jeg ikke vil have et stort kram...) og lidt rødligt, men ikke mere end at jeg næppe ville kunne fange det på kamera - hvis jeg ellers gad flashe :hophop herinde :lolhit

Nogle bud og/eller løsningsforslag? :unsure Helst nogen, der ikke indebærer en Vagtlæge, for det magter jeg bare ikke :badgirl + det føles som overkill... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En fra min Facebook terminsgruppe har lige fået det, og hendes baby er 6 mdr.

Jeg tror nok, jeg havde noget begyndende brystbetændelse. Jeg sad med varmepude på, tog langt, varmt bad og masserede under strålerne. Det gik lynhurtigt væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ok tak. Jeg har også lige taget et langt bad, jeg tror det hjalp lidt. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en varmepude? Det var klart det, der hjalp mest for mig. Man kan lave dem selv, hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde begyndende brystbetændelse da W var næsten 2 ;)

Medmindre du har høj feber, så kan du godt nå at rede det!

Du skal aaaaaaaammeeeee, meget, hele tiden. Altså, det er i dag hun godt må bruge dig som sut, sove på din krop, i skal ligge hud til hud. Om muligt så gå ind i dobbeltsengen og put med hende og bliv til du er frisk igen. Husk varme sokker, gode tørre (!!) indlæg. Varme bade. Hvile.

Du kan også evt pumpe ud.

Am så hendes hage er der hvor brystet er mest ømt/varmt/hårdt. Stryg med din hånd over brystet oppefra og ned imens du ammer.

Og ring til vagtlægen hvis du for feber :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og kig efter om dine mælkegange er fri :) god bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan laver man en varme pude og hvordan tjekker man om mælkegangene er fri? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal stadig amme på begge bryster selvom det kun er vendte, der er rødt, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal stadig amme på begge bryster selvom det kun er vendte, der er rødt, ikke?

Jo det bliver du nød til, men du må godt favorisere det dårlige bryst lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det bliver du nød til, men du må godt favorisere det dårlige bryst lidt ;)

Okay godt godt. Puh bliver paranoid af sådan noget her. Sådan "Er jeg bare træt eller faktisk syg?" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan laver man en varme pude og hvordan tjekker man om mælkegangene er fri? :unsure

En tennissok med grødris, bind en knude og så i microovnen :) hvis du presser mælk ud, kan du se om der er kommet hud ud over mælkegange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En tennissok med grødris, bind en knude og så i microovnen :) hvis du presser mælk ud, kan du se om der er kommet hud ud over mælkegange :)

Smart! Hvor længe i micro?

Og måske var en af mælkegangene ikke fri, for jeg havde noget, som jeg troede var en vabel, som jeg så krattede hul på :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik det?

Ja, det gjorde. :) Det var stadig lidt rødt igår, men er helt normalt igen idag :)

Tak fordi du spurgte :kiss Og undskyld jeg glemte at følge tråden til dørs ved at opdatere af mig selv :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart! Hvor længe i micro?

Og måske var en af mælkegangene ikke fri, for jeg havde noget, som jeg troede var en vabel, som jeg så krattede hul på :chin:

Jeg plejer at give min 3 min :) det lyder som om du havde en tilstoppet mælkegange :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at give min 3 min :) det lyder som om du havde en tilstoppet mælkegange :(

Good to know :super Og ja, det lyder det da til. :unsure Men heldigvis har jeg det ikke længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Good to know :super Og ja, det lyder det da til. :unsure Men heldigvis har jeg det ikke længere :)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER