Guest

Søskenderabat

10 indlæg i dette emne

Okay, jeg kunne ikke lige finde ud af hvor denne her skulle ligge, så det blev lige herinde fordi det lidt omhandler lillebror.

 

Jeg har læst mig til at der er søskenderabat på pasning. 50% i rabat på den billigste af pladserne står der på min kommunes hjemmeside.

 

Men gælder det også når vuggestuen er privat?

 

Børnehaven er kommunal eller hvad det hedder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I den kommune jeg bor i gælder det kun hvis begge dele er kommunale. Altså man kan stadigvæk få tilskud til den private dagpleje/vuggestue til den mindste, men både børnehave(kommunal) og den private er fuld pris.

Men man kan også får det ved fx tvillinger i den private dagpleje Ida gik i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den kommune jeg bor i gælder det kun hvis begge dele er kommunale. Altså man kan stadigvæk få tilskud til den private dagpleje/vuggestue til den mindste, men både børnehave(kommunal) og den private er fuld pris.

Men man kan også får det ved fx tvillinger i den private dagpleje Ida gik i.

Det forstår jeg ikke lige. Hvilket tilskud kan man få til den private så?

 

Men okay, det må jeg lige forhøre mig af hos kommunen så, for det lyder til at der ikke er søskenderabat så.

 

Vi skal have storebror i kommunal børnehave og lillebror i privat vuggestue, så det må jo så nok være fuld pris for begge umiddelbart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg ikke lige. Hvilket tilskud kan man få til den private så?

Men okay, det må jeg lige forhøre mig af hos kommunen så, for det lyder til at der ikke er søskenderabat så.

Vi skal have storebror i kommunal børnehave og lillebror i privat vuggestue, så det må jo så nok være fuld pris for begge umiddelbart.

Jamen tilskud til den private dagpleje er fx. At dagplejen koster 7004kr, men kommunen giver 5404kr i tilskud. Det vil sige at man selv betaler 1600kr for dagplejen.

Men prøv at hør på pladsanvisningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen tilskud til den private dagpleje er fx. At dagplejen koster 7004kr, men kommunen giver 5404kr i tilskud. Det vil sige at man selv betaler 1600kr for dagplejen.

Men prøv at hør på pladsanvisningen.

Arh, det var det du mente. Jep, den er er jeg helt med på. Vi har Aksel i privat vuggestue nu, og lillebror skal så også gå der, hvor Aksel så flytter til kommunal børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik for øvrigt spurgt lederen af vuggestuen idag, og der er søskenderabat, selvom man både bruger privat og kommunal pasning. Så nu er der ihvertfald styr på det til budgettet. Det er jo også en besparing at tage med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik for øvrigt spurgt lederen af vuggestuen idag, og der er søskenderabat, selvom man både bruger privat og kommunal pasning. Så nu er der ihvertfald styr på det til budgettet. Det er jo også en besparing at tage med :D

 

Ja det er da noget at tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er da noget at tage med :)

Ja, det er altså ikke helt dårligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lollerberg, on 1

1 Dec 2015 - 21:38, said:

Ja, det er altså ikke helt dårligt :)

 

Jeg skal i hvert fald have ringet til vores pladsanvisning igen og hørt om det også er sådan her i kommunen - kunne være rart, da jeg så gerne vil have Eigil i dagpleje, men de er kun private her i området

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal i hvert fald have ringet til vores pladsanvisning igen og hørt om det også er sådan her i kommunen - kunne være rart, da jeg så gerne vil have Eigil i dagpleje, men de er kun private her i området

Åh ja, få da lige det tjekket. Lederen var helt sikker på at vi kan få rabat i børnehaven. Jeg håber I også kan så og at det ikke er knyttet til kommuner men ens overalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER