Babysitteren

Den modløse...

7 indlæg i dette emne

Hej med jer.

 

Jeg har en dreng på 4,5 år og vil rigtig gerne give ham en lillebror/søster, hvorfor vi har forsøgt igennem lang tid efterhånden. Vi overvejer at gå i behandling, hvilket vi også overvejede med vores søn, indtil vi pludselig blev gravide.

 

Min mand er endnu ikke dansk statsborger, da hans ansøgning er under behandling, så vi tvivler på, om vi kan modtage statsstøtte til behandlingerne.

 

Vi overvejer en lille smule at tage et forbrugslån bare for at komme i gang hurtigst muligt, eftersom banken er no go.

 

Men hvad siger I, skal vi bare være tålmodige og arbejde videre på at blive naturlige gravide, eller er det med at få sine børn så tæt på hinanden, som ens krop nu kan holde til? Vi vil nemlig gerne have dem tæt på hinanden, så de kan lege med hinanden og være jævnalderende søskende.

 

Ps. Vi har prøvet alverdens tip og husmodertricks til at blive gravide uden held, og som ekstra bonus info skal det nævnes at jeg er 36 år og min mand 38 år. Så det er også ved at være sidste udkald :boo

 

På forhånd tak for jeres hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeres søn er fælles, ville i alligevel ikke kunne få hjælp på statens regning, uanset om din mand var dansk statsborger. Og med jeres alder og din søns alder tror jeg ikke at jeg ville vente ret meget længere når drømmen nu er et barn mere. 

 

Jeg ville starte med 3 X IUI. Det er relativt billigt og kan klares uden de store lån. Det køber jer lidt tid og der er en stor chance for at der ikke skal mere til for at lykkes når nu i har et barn fra før. Og det er alligevel det som de fleste behandlingssteder vil anbefale at starte med. Jeg mener vi gav 1000 kr pr IUI i sin tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tsecret, og tak for dine input. Det sætter jeg pris på i denne trælse situation.

 

Vores barn er fælles, så havde egentlig troet, at vi godt kunne få hjælp, såfremt vi begge var danske statsborgere. Men du lyder ret sikker på, at det ikke er en mulighed for os uanset hvordan vi så var sammensat statsmæssigt.

 

Jeg vil prøve at undersøge IUI, hvis der ikke sker noget inden længe. For kommer der meget længere mellem børnene, så er det jo som at have to enebørn. Og skal der ikke mere end 3 X IUI til (3.000 kr. i alt), så er det jo peanuts!

 

Tusind tak tsecret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige give tsecret ret..

 

Der er absolut ingen tilskud til andet fælles barn... Desværre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men havde det været første fælles barn, havde der derimod været tilskud? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men havde det været første fælles barn, havde der derimod været tilskud? 

 

Ja. Reglerne er dybt åndssvage :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja virkelig! Man kan naturligvis sige, at så har parret fået deres ønskebarn, og så skal de selv finansiere de øvrige. Men man hører så mange klage over, at der bliver født for få børn og bla bla bla. Så er det jo netop sådanne steder, at man skal prioritere fra statens side, så fødselsraten stiger...

 

Nå, nok om politik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER