Finemor

IUI vs IVF??

7 indlæg i dette emne

Vi var til scanning idag med henblik på insemination mandag eller tirsdag. Men da det er 3. IUI forsøg spurgte jeg sygeplejersken om hvad planen var hvis det ikke lykkedes. Det kunne hun ikke læse noget om, men sagde at det fil vi at vide ved inseminationen, og at hun regnede med at vi skulle videre til IVF. Hun bad os over at tænke over hvad vi så ville, og sagde at vi godt kunne ønske et IUI forsøg mere. Men hvad tænker I?? Hvad er fordelene og ulemperne ved at fortsætte med IUI eller at gå videre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv været i IUI, men kom direkte i ICSI (som minder meget om IVF, bortset fra befrugtningen af ægget).

 

Fordelene ved IUI er, som jeg kan se (og igen, uden selv at have prøvet det), at det er en langt mildere procedure.

 

I IVF skal du igennem en hormonbehandling, ægudtagning og ægoplægning igen. Det kan godt være en hård process, både psykisk (det siger jeg ikke IUI ikke er, men kan som sagt ikke udtale mig om det), men også fysisk.

Fordelene ved IVF er, at succesraten er høj idet de dyrker og befrugter flere æg på en gang, og udvælger det stærkeste til at lægge op igen.

 

Om du skal vælge det ene eller det andet, kan jeg ikke udtale mig om, men der er mange, der har haft succes med IVF efter en del mislykkede IUI-forsøg.

 

Håber slet ikke det bliver nødvendigt, at I får gevinst denne gang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv tænkt på det du skriver. Derudover tænker jeg at skulle det ikke lykkedes med de tre IVF forsøg så kan man vel ikke gå tilbage til IUI igen, så man kan sige at man giver forsøg fra sig. Omvendt kan man være heldig at IVF giver gratis fryseforsøg til barn nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg blev enige om på vej til inseminationen at blev vi spurgt om hvad vi gerne ville, ville vi ønske et IUI forsøg mere, men havde de ligesom besluttet sig inden så var det også fint.

Sidstnævnte var tilfældet, hvilket vi også havde regnet med. Og det er jeg SÅ glad for. For lige fra vi satte os ud i bilen igen og til nu 12 dage efter insiminationen har jeg næsten ikke haft skyggen af tro på at jeg skulle være gravid. Det er som om at jeg helt har mistet troen på at det skal lykkedes. Ihvertfald med IUI.

Så selvfølgelig håber jeg på en positiv test om 4 dage, men derudover trænger jeg vist bare til at komme videre til IVF til februar hvor der er lidt bedre odds.

De næste 4 dage skal under alle omstændigheder ihvertfald bare overståes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var selv igennem 3 x IUI som ikke lykkedes. Derefter fik vi 1 x ICSI (IVF) og der lykkedes det i første forsøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke!

Håber at vi er lige så heldige! Kan godt mærke frygten for om det overhovedet vil lykkes melde sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kontakt inforhope11965@gmail.com hvis du er interesseret i børneadoption, min mand og jeg adopterede herfra privat. Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER