Calla

Billedspam af mine dyr :o)

13 indlæg i dette emne

Ville da lige lave lidt billedspam af alle mine dyr :glad

Først min dejlige og ældre hund, Spunk:

3478hab.jpg

Og så min HANkat Tilde, som er 8 mdr (striberen), og Silke på ?? mdr.. Der står 1/10-10 i sundhedsbogen,men er sikker på hun er ældre... Hun er en døv hittemis (Tortien):loveshower

107kjl1.jpg

Og min Sam, som er en grøn vandagame på 24 cm. Han tror han er ret farlig, så han har pustet sig op på billedet :lolhit

11m7rro.jpg

Og så har jeg to gekkoer, som jeg lige skal ha gravet billeder frem af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Sikke nogle dejlige dyr.

Jeg har haft en grøn leguan der også altid mente han var stor og farlig, hans krop var lige så lang som en hånd, så han var STUR STUR :loveshower

Nu er vi mere til gnavere (pga børnene, da jeg ellers også er til kryb, men det må vente til de små ikke er så små mere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Sikke nogle dejlige dyr.

Jeg har haft en grøn leguan der også altid mente han var stor og farlig, hans krop var lige så lang som en hånd, så han var STUR STUR :loveshower

Nu er vi mere til gnavere (pga børnene, da jeg ellers også er til kryb, men det må vente til de små ikke er så små mere)

Sån en har jeg også haft, min smukke Charlie :loveshower

EEEEELSKER krybdyr (de fleste ;) )

Har både haft leopardgekkoer,slanger(boaer og python),leguan,vandagamer,skægagamer,en 5linet skink, på et tidspunkt (meget kortvarigt) en steppevaran.. Og nu har jeg så bare en enkelt vandagame, og 2 gekko vittatus, også kaldet stribet tokay (de bider hårdt og snakker om natten, men ikke lige så meget og ligeså hårdt som tokay'en gør.. Og de bliver ikke helt så store, men de er i familie med dem).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sån en har jeg også haft, min smukke Charlie :loveshower

EEEEELSKER krybdyr (de fleste ;) )

Har både haft leopardgekkoer,slanger(boaer og python),leguan,vandagamer,skægagamer,en 5linet skink, på et tidspunkt (meget kortvarigt) en steppevaran.. Og nu har jeg så bare en enkelt vandagame, og 2 gekko vittatus, også kaldet stribet tokay (de bider hårdt og snakker om natten, men ikke lige så meget og ligeså hårdt som tokay'en gør.. Og de bliver ikke helt så store, men de er i familie med dem).

Jeg har haft min Leguan Gert og min skønne kongeboa Freja (fik hende i julegave før der kom børn til) min far havde som ung, kongepythoner, tigerpython og netpython og han er SÅ ked af at man ikke må have tigerpythoner i dk mere, for han elsker dem. Min mor og far sammen har haft brune og røde regnbueboaer/Epicrates cenchria maurus og Epicrates Cenchria Cenchria, træboaer/Corallus hortulanus, Sanzinia madagascariensis/den brune variant, kongeboaer i sp udgave. Og så havde de en kamæloen/Yemen, han var sær.

Jeg overvejer Leopardgekkoer til Mick og en skildpadde til Freja, hun elske min mors skildpadde (græsk dame med navn Rasmine)

Men pt har vi 2 kaniner, 2 chinchillaer, 3 skinnypiger (nøgne marsvin) 2 teddy piger og en han og en skinnybærer han, plus en smuk teddy han og en gravid teddy hun i vente, desværre har avler fået ringorm, men opdagede det først efter jeg overtog et dyr fra hende, så ja mine dyr har det også nu, dog kun 3 indtil videre.

Ej jeg sidder da bare og spammer din tråd om mine dyr, undskyld det var ikke meningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov vidste forresten ikke at tokayerne snakkede, men vidste at de i den grad bider hårdt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt ok :)

Jow, de larmer pænt meget faktisk. Men mest i parringstiden, når hannerne kalder på hunnerne ;)

De to jeg har, som er gekko vittatus, er stadig unge, så de er ikke yngleklare endnu. Er netop igang med deres nye terrarie,det skal lige indrettes, inden de kan flyttes. Så håber jeg at de vil begynde at give lidt yngel fra sig når de er klar til det.

Men de er så småt begyndt at snakke.. Og det er faktisk pænt irriterende, for de er jo nat og skumringsaktive, så går glip af noget nattesøvn indimellem ;) :lolhit

Leopardgekkoer er nogle søde og sjove fætre. Alletiders begyndergekko. Vi havde et par, som var importeret fra Pakistan meget små, som endte med at blive pænt store, og nåede den ene sommer at smide hele 23 æg.. Desværre opdagede vi dem for sent, så de var udtørret :(

Vores skægagamer kom til på en ret speciel måde.. Manden havde forelsket sig en skægagame, men jeg ville simpelthen ikke ha dem ind for dørene, syntes de var så klamme.. Vi har så en kammi, der på det tidspunkt, arbejdede en dyrhandel. Han havde fået den her skæggi med hjem, fordi den havde fået tarmudfald efter dvaleperioden (det sker desværre engang imellem). Den skulle så bare aflives, for ud over tarmudfald, havde den en defekt i det ene forben, som drejede indad. Kammien plejede den tilbage til livet, og ville så gerne forære den til min mand. Jeg gik med til det, for han var slet ikke så grim og klam alligevel, og de her pigge han havde, var helt bløde. Så Herman flyttede ind hos os i et 500L akvarie.

Han satte sån set gang i vore krybdyr. For da først han flyttede ind, så kom alle de andre bagefter.

Vi skiftede så lidt ud indimellem. Desværre måtte jeg sælge Charlie, for han fik simpelthen ejerfornemmelse over mig, og endte med at kaste sig imod glasset i terrariet, når min mand rørte ved mig. Og det var uudholdbart for både os og særligt Charlie, for han kunne jo skade sig selv voldsomt.

Så det var med stor sorg han blev solgt..

Herman sov desværre ind, efter kort tids sygdom, kort før jul 2009. Og det gjorde at vi solgte Daisy, hans kone, som på det tidspunkt var de eneste 2 krybdyr der var tilbage. Uden Herman, var der ikke noget ved at holde kryb.. Savner ham stadig hver dag.. utroligt så meget man kan knytte sig til et dyr..

I sommeren 2010 så jeg en annonce på de to grønne vandagamer, som en anden kammi havde sat op. Og de var temlig billige, så jeg slog til. Da de så skulle hentes, stod han med to gekkoer, han gerne ville give mig med i prisen, og da jeg havde pladsen, sagde jeg ja tak.

Så Sam & Dean, Mac&Cheese flyttede ind, og så kom der gang i lysten til kryb igen.. Mistede desværre Dean i sommers, under en flugt fra terrariet :boo

Jeg var egentligt på udkig efter en leguan, men da det koster knaster i strøm at have så stort et terrarie kørende, blev det til vandagame istedet.... Potato-pohtato :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt ok :)

Jow, de larmer pænt meget faktisk. Men mest i parringstiden, når hannerne kalder på hunnerne ;)

De to jeg har, som er gekko vittatus, er stadig unge, så de er ikke yngleklare endnu. Er netop igang med deres nye terrarie,det skal lige indrettes, inden de kan flyttes. Så håber jeg at de vil begynde at give lidt yngel fra sig når de er klar til det.

Men de er så småt begyndt at snakke.. Og det er faktisk pænt irriterende, for de er jo nat og skumringsaktive, så går glip af noget nattesøvn indimellem ;) :lolhit

Leopardgekkoer er nogle søde og sjove fætre. Alletiders begyndergekko. Vi havde et par, som var importeret fra Pakistan meget små, som endte med at blive pænt store, og nåede den ene sommer at smide hele 23 æg.. Desværre opdagede vi dem for sent, så de var udtørret :(

Vores skægagamer kom til på en ret speciel måde.. Manden havde forelsket sig en skægagame, men jeg ville simpelthen ikke ha dem ind for dørene, syntes de var så klamme.. Vi har så en kammi, der på det tidspunkt, arbejdede en dyrhandel. Han havde fået den her skæggi med hjem, fordi den havde fået tarmudfald efter dvaleperioden (det sker desværre engang imellem). Den skulle så bare aflives, for ud over tarmudfald, havde den en defekt i det ene forben, som drejede indad. Kammien plejede den tilbage til livet, og ville så gerne forære den til min mand. Jeg gik med til det, for han var slet ikke så grim og klam alligevel, og de her pigge han havde, var helt bløde. Så Herman flyttede ind hos os i et 500L akvarie.

Han satte sån set gang i vore krybdyr. For da først han flyttede ind, så kom alle de andre bagefter.

Vi skiftede så lidt ud indimellem. Desværre måtte jeg sælge Charlie, for han fik simpelthen ejerfornemmelse over mig, og endte med at kaste sig imod glasset i terrariet, når min mand rørte ved mig. Og det var uudholdbart for både os og særligt Charlie, for han kunne jo skade sig selv voldsomt.

Så det var med stor sorg han blev solgt..

Herman sov desværre ind, efter kort tids sygdom, kort før jul 2009. Og det gjorde at vi solgte Daisy, hans kone, som på det tidspunkt var de eneste 2 krybdyr der var tilbage. Uden Herman, var der ikke noget ved at holde kryb.. Savner ham stadig hver dag.. utroligt så meget man kan knytte sig til et dyr..

I sommeren 2010 så jeg en annonce på de to grønne vandagamer, som en anden kammi havde sat op. Og de var temlig billige, så jeg slog til. Da de så skulle hentes, stod han med to gekkoer, han gerne ville give mig med i prisen, og da jeg havde pladsen, sagde jeg ja tak.

Så Sam & Dean, Mac&Cheese flyttede ind, og så kom der gang i lysten til kryb igen.. Mistede desværre Dean i sommers, under en flugt fra terrariet :boo

Jeg var egentligt på udkig efter en leguan, men da det koster knaster i strøm at have så stort et terrarie kørende, blev det til vandagame istedet.... Potato-pohtato :lolhit

Min fars store han leguan stak af sommeren 09, nej hvor var han ked, men næste morgen sad han ude i deres have på rækværket og slikkede morgensol, og så kunne min mor bare tage ham med ind igen, desværre døde han kort tid efter, det var koldt om natten på det tidspunkt desværre.

Skægagamer har jeg hørt lugter rigtig meget af kattetis, er det bare en skrøne ?? for synes selv det er vildt herlige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de lugter ikke af kattetis ;) Deres afføring lugter grumt, men det er bare at fjerne det og smide det ud så snart de har skidt. Dem vi havde gjorde hver morgen, så det var rimlig nemt bare lige at fjerne, så snart de var færdige. Ligefør man kunne stille uret efter dem, så regelmæssige var de.

Men hvis man er vant til krybdyr og deres efterladenskaber, så er skægagamerne kun lidt værre end fx. leguan (synes jeg). Men synes altså ikke pogonaerne lugter, hverken af afføring eller kattetis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine gekko vittatus/white lined geckoes:

Hunnen: 29wlili.jpg

Hannen: 16itwkk.jpg

Og så synes jeg da lige jeg ville dele lidt af de kryb der har boet her :glad

Først min elskede Herman: 206bfat.jpg

Herman i et gab (ser vildt farligt ud :lol 2e376us.jpg

Og min Smukke Charlie (Iguana Iguana "Blue Diamond": 23hn88j.jpg

Sega og Atari:

2w3cn6p.jpg

Leoparderne: nqscps.jpg

Lady with an attitude: rljlox.jpg

Nogle af Hermans bebser: frin5.jpg

2dgqbm0.jpg

Sam og Dean da lige var flyttet ind, der er nu kun Sam tilbage : vyqcqt.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange skønne dyr!!! :loveshower

Er især forelsket i Herman og hans (hendes?) bebser! Nåååårh!!!!! :kuller:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

hvor er de bare SKØNNE !!!!!!! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange skønne dyr!!! :loveshower

Er især forelsket i Herman og hans (hendes?) bebser! Nåååårh!!!!! :kuller:

Hans ;) Konen hed Daisy. Hende solgte vi da Herman gik bort :( Har ikke nogen billeder af hendes på denne pc, de ligger på back-uppen :(

Det blev til 23 æg til udrugning, hvor af der kun overlevede 6 unger, resten var ubefrugtet og/eller gik til. Det er en lidt bøvlet proces at udruge dem, og holde dem i live de første 3 mdr.. Desværre havde vi en enkelt der valgte at drukne sig selv i en underkop :blink Der var ellers meget lidt vand i, hovedet kunne ikke engang dækkes, men den har været sårbar i forvejen højst sandsynligt. 2 blev solgt, 1 døde af ukendte årsager, og de sidste to blev byttet væk. Er ret ked af det den dag idag, over at jeg ikke beholdte nogle af ungerne :( Savner min Herman :(

Leoparderne gav samlet 10 æg, men desværre fandt vi dem for sent (de ligger normalt 2 æg af gangen), da de åbenbart var gravet godt ned . Så det blev ikke til så meget :( Men er da rimlig imponeret over at hunnen har været så produktiv undervejs, og var rimlig træt af at hun ikke havde lagt æggene i den rugebøtte jeg havde sat ind <_< :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

hvor er de bare SKØNNE !!!!!!! :wub

:blush Tak

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER