Maj 2014

Urolig putning

5 indlæg i dette emne

Min datter er 13 mdr nu ca. Og hver aften i øjeblikket er det som om hun laver fis med mig. Hun er dødtræt, men hver gang hun er ved at falde i søvn begynder hun at kravle rundt i stedet, når jeg lægger hende ned igen bliver hun stiktosset. Er det fordi hun tester hvor grænsen går?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart tænker jeg at det lyder til at hun som så mange børn forsøger at holde sig selv vågen?

Jeg ved ikke om det er relevant for jer, men jeg læste for noget tid siden en artikel om børn som gør sådan, at det for nogle børn kan handle om, at de ikke vil falde i søvn, fordi de ikke kan finde ud af at mor er der når jeg lægger mig til at sove, men er pist væk når jeg vågner? Så jeg ved ikke om det vil hjælpe hende hvis I forlader værelset selvom hun er vågen - så længe hun jo selvfølgelig hverken er ked eller utryg?

Begge mine børn ligger og snakker og leger i sengen efter de er blevet puttet, og så går der som regel max 15 minutter, så sover de begge, men de ligger bare og hygger sig derinde. Jeg kan heller ikke selv bare lægge mig ned og sove - jeg skal også rumstere rundt inden :)

Hun ligger på en madras ved siden af vores seng. Vi sover på en hems alle sammen, så vi er ikke væk når hun vågner, men lige ved siden af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på at børn som udgangspunkt prøver grænser omkring sengetid, altså i forhold til at holde sig vågne, men ingen tvivl om at børn ikke vil gå glip af noget! Så måske hun bare synes det er kamp hyggeligt at ligge og kigge på mor?

Det kan være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hurtigt svar:

Jeg gik ikke væk sådan "på en gang", men stod først ved sengen, så gik jeg et skridt væk, et minut eller to senere gik jeg et skridt mere væk osv. til jeg var uden for synsvidde. Blev han utryg gik jeg bare tilbage og startede forfra ved sengen. Det tog vel en uge eller måske mere (det er lang tid siden), og så kunne jeg til sidst gå helt væk med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et hurtigt svar:

Jeg gik ikke væk sådan "på en gang", men stod først ved sengen, så gik jeg et skridt væk, et minut eller to senere gik jeg et skridt mere væk osv. til jeg var uden for synsvidde. Blev han utryg gik jeg bare tilbage og startede forfra ved sengen. Det tog vel en uge eller måske mere (det er lang tid siden), og så kunne jeg til sidst gå helt væk med det samme.

Jeg har egentlig ikke noget ønske om at gå væk. For mig er det sindsygt vigtigt at det er trygt når man skal sove, ville bare ønske, at hun ikke lavede fis med mig når hun skal sove. Det er svært at gå væk fra sengen fordi vi sover på en hems, så det er svært at liste væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER