MaleneB

erfaringer med moslende baby ved putning?

7 indlæg i dette emne

Hej med jer, jeg leder lidt efter nogle fif, råd og tips til aften putningen.

Freya er simpelthen så aktiv når hun skal i seng - ingen tvivl om at hun holder sig i gang for at undgå at sove.

Vi kører fast putteritual der slutter med det der hedder trykkemassage som skulle hjælpe til at geare ned. Men synes ikke det virker.

Nogle andre gode råd?

Noget andet. Så aktiv som hun er, så ligger hun jo og vender sig og rejser sig op i sengen, og jeg er i tvivl om hvordan jeg skal takle det. Skal jeg holde hendes hænder og holde hende lidt fast så hun ikke kan mosle sådan rundt og derfor kan finde ro sådan. Skal jeg lade hende mosle rundt og gå ud af værelset. Skal jeg komme ind og lægge hende ned når hun rejser sig, eller kun komme ind hvis hun bliver ked af det?

Mange spørgsmål.. sorry.. Men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg bedst får hende ned i gear og falde i søvn...

Edit: hun fylder 10 måneder den 9. December

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er hun?

Vi havde mange af de faser med Aksel. De gik over igen, men det var en pain in the ass mens det stod på.

På et tidspunkt købte vi en sovepose fra Ikea. Den virkede faktisk ret godt for os. Den holdt ham lidt nede og gav samme tryghed som voksien. Den var vi rigtig glad for.

Og ellers var det noget med masser af tålmodighed og ind utallige gange og lægge ham ned igen og igen og igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, da han ikke var helt så gammel endnu (inden han begyndte at rejse sig op), sad vi typisk ved ham med en hånd på brystet til han sov. Det virkede på uroen i en lang periode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at i kan svøbe hende, så hun bliver holdt tæt. Det giver tryghed og ro. En fra min mødregruppe gør det stadig med hendes 1-årlig. Så løsner de dynen når han sover, så han ikkr bliver for varm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun?

Vi havde mange af de faser med Aksel. De gik over igen, men det var en pain in the ass mens det stod på.

På et tidspunkt købte vi en sovepose fra Ikea. Den virkede faktisk ret godt for os. Den holdt ham lidt nede og gav samme tryghed som voksien. Den var vi rigtig glad for.

Og ellers var det noget med masser af tålmodighed og ind utallige gange og lægge ham ned igen og igen og igen

Nårh ja, manglede at skrive alderen. Hun er 10 måneder på onsdag.

Jeg har også tænkt om man skulle prøve en sovepose. Hun sover i barnevogn i voksi om dagen og der er intet problem.

Tak for råd.. og ellers må vi indtil videre ind og lægge hende ned mange gange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, da han ikke var helt så gammel endnu (inden han begyndte at rejse sig op), sad vi typisk ved ham med en hånd på brystet til han sov. Det virkede på uroen i en lang periode

Det har vi egentlig også gjort længe.. Men synes hun er begyndt at blive sur over det nu.. og så er det ikke længe siden hun fik ny seng - gik fra slyngevugge til tremmeseng så hun kunne slet ikke bevæge sig så meget før..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har sådan en blød børste hun børster deres yngste med over hele bagsiden af kroppen inden sengetid, så mærker han sin krop pg bliver helt afslappet. Han er 3 år. Børster hun ikke tager putningen, fra de siger godnat første gang til han sover, gerne 2 timer men med børsten tager det 30-45 min.

Ellers ville jeg prøve bare at lade hende mosle rundt en dag du har overskuddet og se om hun selv finder roen indenfor et par timer, prøv det af, det sker der jo ikke noget ved :) går det ikke så pyt, så ved i at DET ikke er vejen frem.

Ved Mie fandt vi i hvert fald ud af at vores tilstedeværelse gør hende mere urolig, mens hun selv fandt roen hvis vi ikke var der. Signe er vist helt anderledes og finder roen i kraft af os og vores ro.

Sovepose forslaget lyder også fornuftig.

Men spørg sundhedsplejersken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER