Barbamama

Babyvenlige caféer i Aalborg

22 indlæg i dette emne

Ja eller andre steder, der er sikkert andre end mig, der søger anbefalinger :)

Men hvor tager man hen med sin bebs og spiser frokost eller drikker kaffe med en veninde?

Mine egne bedste bud er:

- Salling (amme og puslerum lige ved siden af bistroen og plads til barnevogn ved siden af bordet. På minus siden vil jeg ikke kunne få mig til at amme der, når der er ammerum ved siden af)

- Jensens Bøfhus (man må amme ved bordet og der er barnevognsparkering indenfor, dog ikke ved bordene)

Ellers ved jeg ikke? :unsure :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bones. Har haft baby med, men har dog ikke siddet og ammet. Det har jeg dog set andre gøre uden problemer eller løftede øjenbryn.

 

Hmmm, kan ikke lige komme på mere. Jeg var ikke god til at komme ud det første stykke tid, og da jeg endelig tog mod til mig, timede jeg det typisk med at jeg kunne sidde i bilen og amme.

 

Der er for øvrigt ammerum i Friis, så der kunne man sikkert godt finde et sted. Dog måske ikke lige Joe, da musikken er ret høj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Enig i at IKEA og Bones (i hvert fald i City syd) er gode :super Bones i centrum tænker jeg dog er mindre god hvis man har vogn med? :chin: Men ja, jeg har ammet flere gange både i IKEA og Bones uden problemer. :)

Og ja Friis har ammerum, men jeg synes ikke at maden på deres café er ret god :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Bones tænkte jeg også Skalborg. Det glemte jeg.

Er der ikke flere steder at sidde/spise i Friis? Kommer der sjældent, så har ikke lige super meget styr på det.

I storcenteret er der selvfølgelig også ammerum og flere steder at sidde.

De mere hyggelige cafeer i byen har jeg ikke rigtig kendskab til. Kunne dog aldrig finde på at tage på Stygge. Der har været lidt for mange grumme historier derfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Friis havde engang spisested både ovenpå og nedenunder, men tror kun de har nedenunder nu :chin: Men altså jeg har fået brunch både oppe og nede og begge gange var jeg ret uimponeret. :blush

Storcenteret har også ammerum ja, endda er ganske glimrende et, synes jeg :) Men det er jo stadig et ammerum og ikke en café, og selvom jeg godt kan amme inden jeg spiser, så er det ingen garanti for, at min baby ikke vil have mere it minutter senere (og ti minutter senere igen). :D

Og jeg mangler nogle steder i centrum - skal med en veninde derind på onsdag :chin:

Sjovt du nævner Stygge - dem så jeg også lige omtale i amme-negative vendinger, da jeg googlede, så der skal vi vist ikke ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers så find nogle steder, der kunne være en mulighed og så ring og spørg.

Det gjorde jeg engang med en restaurant i Blokhus, fordi jeg ikke ville overraskes negativt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer ikke så meget i Jylland ;) men på Sjælland i hvert fald, har jeg aldrig oplevet at få negativ respons på amning. Det eneste jeg har oplevet at have problemer med, er at få barnevognen med ind på små cafeer. Men så har den bare stået ude foran!

Jeg nægter altså at spørge om lov til at give mit barn mad! Jeg tager altid hensyn, dækker lidt til osv. Men jeg nægter at deltage i at gøre amning til noget skammeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cafe bord 1 i storcenter (Aalborg) har jeg ammet inde dog med en stofbleer over skulderen og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ammet ved bordet på flammen og vesterå :) nu vi snakker midtbyen ;) city syd nærmest alle steder :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle jeg have præciseret, at det nok mindst lige så meget er det der med at have barnevogn med ind/et synligt sted udenfor som amning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

cafe vi 2 og cafeministeriet er ammevenlige har jeg fået afvide :)

Vi2 har jeg selv været på med min eks svigerinde som ammede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det ikke er i Aalborg, men cafe2 og restaurant lilleheden i Hirtshals.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også tro at café bedste her i Nibe er ammevenlig :)

vi skal holde barnedåb der til januar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med friends?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med friends?

Jeg ved den i Hjørring frabeder sig(tror jeg nok det hedder) at man ammer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med cafeministeriet, er det til at have baby med derind? Der er vel ikke så meget plads når det ikke er sommer så man bare kan sidde ude med barnevognen ved siden af? Ville nemlig gerne invitere min mor derind i forbindelse med deres kampagne nu her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved den i Hjørring frabeder sig(tror jeg nok det hedder) at man ammer

Godt at vide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at vide!

De henviser til ammerummet i metropol ved toiletterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med cafeministeriet, er det til at have baby med derind? Der er vel ikke så meget plads når det ikke er sommer så man bare kan sidde ude med barnevognen ved siden af? Ville nemlig gerne invitere min mor derind i forbindelse med deres kampagne nu her :)

Aner det ikke men vil meget gerne vide det hvis du finder ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst på Facebook at stygge krumpen byder babyer og køretøjer velkommen :yay (nye ejere - nye tider)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende. Har ellers ikke været begejstret for deres service tidligere, men måske bliver det bedre så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER