Jackie

Smalltalk termin august 2016

246 indlæg i dette emne

Det er en lille pige der gemmer sig i maven :loveshower Storebror skal lige vænne sig til det, men er allerede begyndt at snakke om lillesøster :wub

Fantastisk! Stort tillykke!! :) Han skal nok finde ud af, at lillesøstre er irriterende, men dejlige :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor er det altså hyggeligt at mærke små bevægelser derindefra nu. Der går stadig længe i mellem jeg mærker noget, men hver gang jeg gør, er det skøøøønt :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det altså hyggeligt at mærke små bevægelser derindefra nu. Der går stadig længe i mellem jeg mærker noget, men hver gang jeg gør, er det skøøøønt :biglove

 

Det er bare den bedste følelse  :kuller  Mærker liv hver dag efterhånden, hvilket hende der scannede mig i går synes var helt fantastisk da min moderkage ligger ud mod maveskinnet  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare den bedste følelse  :kuller  Mærker liv hver dag efterhånden, hvilket hende der scannede mig i går synes var helt fantastisk da min moderkage ligger ud mod maveskinnet  :loveshower

 

Det gør min også :)  Dejligt det ikke er en hindring for at mærke liv så tidligt :wub 

 

Hvordan mærker du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør min også :)  Dejligt det ikke er en hindring for at mærke liv så tidligt :wub

 

Hvordan mærker du det?

Sådan lidt som at blive aet/puffet blidt på indersiden - sådan lidt boblende. Det er svært at forklare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan lidt som at blive aet/puffet blidt på indersiden - sådan lidt boblende. Det er svært at forklare

 

Hehe ja det er lidt uforklarligt, men kan helt sikkert relatere til det med at blive puffet blidt på indersiden  :kuller Hos mig kommer det lidt i "ryk", sådan at der er vild aktivitet med masser af puf i 5-10 minutter og så mærker jeg ikke noget i lang tid... Det er ikke dagligt jeg mærker noget endnu, men så i hvert fald hver 2. dag. Det bliver oftere og oftere :) Åh det er skønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jer andre? Her er så stille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det okay i forhold til graviditeten  :kuller  Prøver at forstå at vi rent faktisk skal have en pige denne gang, hvilket på en eller anden måde er meget uvirkeligt for mig. Men heldigvis er storebroderen begyndt at vænne sig til det og taler meget om lillesøster herhjemme  :loveshower

 

Jeg kæmper dog en kamp lige pt med mit arbejde hvorfra jeg er sygemeldt (siden september) med en arbejdsskade. Der er revurdering 1/4 men da jeg stort set ingen ferie har brugt pga. sygemeldingen, har jeg regnet ud kan jeg gå på ferie allerede 1 april og så slipper jeg jo for revurderingen. Desværre er det absolut ingen kommunikation fra min chef, så det er sku ret meget op ad bakke  :gal Men ja det er godt nok ingen ferie at være sygemeldt så jeg ser meget frem til at gå fra lige for tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det okay i forhold til graviditeten  :kuller  Prøver at forstå at vi rent faktisk skal have en pige denne gang, hvilket på en eller anden måde er meget uvirkeligt for mig. Men heldigvis er storebroderen begyndt at vænne sig til det og taler meget om lillesøster herhjemme  :loveshower

 

Jeg kæmper dog en kamp lige pt med mit arbejde hvorfra jeg er sygemeldt (siden september) med en arbejdsskade. Der er revurdering 1/4 men da jeg stort set ingen ferie har brugt pga. sygemeldingen, har jeg regnet ud kan jeg gå på ferie allerede 1 april og så slipper jeg jo for revurderingen. Desværre er det absolut ingen kommunikation fra min chef, så det er sku ret meget op ad bakke  :gal Men ja det er godt nok ingen ferie at være sygemeldt så jeg ser meget frem til at gå fra lige for tiden...

 

Jeg kender godt det med, at det føles uvirkeligt. Jeg skal også stadig vænne mig til at sige han og ham osv :D 

 

Åh så irriterende, at din chef ikke er til at snakke med. Man vil bare gerne have det lidt på plads, hvordan og hvornår i forhold til ferie og barsel. Håber han snart er til at snakke med!

Jeg glæder mig også til at gå fra. Men det er mere fordi vi har så MEGA travlt på hjemmefronten lige for tiden, så jeg kunne virkelig godt bruge tiden :D haha. Med ferie trukket fra, har jeg efter denne uge 9,5 uge tilbage på arbejde. Jeg tæller ned! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender godt det med, at det føles uvirkeligt. Jeg skal også stadig vænne mig til at sige han og ham osv :D

Åh så irriterende, at din chef ikke er til at snakke med. Man vil bare gerne have det lidt på plads, hvordan og hvornår i forhold til ferie og barsel. Håber han snart er til at snakke med!

Jeg glæder mig også til at gå fra. Men det er mere fordi vi har så MEGA travlt på hjemmefronten lige for tiden, så jeg kunne virkelig godt bruge tiden :D haha. Med ferie trukket fra, har jeg efter denne uge 9,5 uge tilbage på arbejde. Jeg tæller ned! :P

De 9,5 uger skal snart gå :) Er gået så småt i gang med lillepigens værelse. Vi er ikke meget til lyserød så her bliver gul (og lilla) farverne. Glæder mig sådan til at få sat puslebord og seng op. Få de små fine kjoler hængt i skabet og bare gå og hygge med at lave hendes værelse :loveshower

Har i fundet navn til lillemanden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle i skønne (kommende) mødre

 

Jeg har været noget tilbageholdende med at melde mig "ind i kampen" her, da jeg i efteråret har haft en SA efter en laaaaang PB process.

Jeg fik for knapt halvandet år siden konstateret en galopperende PCOS og et insulin-niveau som derfor var helt enormt.  

 

Nu er jeg heldigvis gravid igen og denne gang går det så meget bedre og alt ser ud som det skal. Insulinen er nede i et acceptabelt niveau og baby har det godt.

Grundet den tidligere SA og min PSOC bliver jeg scannet hver 14 dag frem til uge 20 og efter NF for 3 uger siden er termin fastsat til 14. august.

 

Og NØJ hvor jeg glæder mig.. (nu tør jeg godt  :))

Og selvom vi efterhånden har kigget ind til baby mange gange, ved vi stadig ikke om det bliver en dreng eller en pige - men en langbenet lille filur, det bliver det vist :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle i skønne (kommende) mødre

 

Jeg har været noget tilbageholdende med at melde mig "ind i kampen" her, da jeg i efteråret har haft en SA efter en laaaaang PB process.

Jeg fik for knapt halvandet år siden konstateret en galopperende PCOS og et insulin-niveau som derfor var helt enormt.  

 

Nu er jeg heldigvis gravid igen og denne gang går det så meget bedre og alt ser ud som det skal. Insulinen er nede i et acceptabelt niveau og baby har det godt.

Grundet den tidligere SA og min PSOC bliver jeg scannet hver 14 dag frem til uge 20 og efter NF for 3 uger siden er termin fastsat til 14. august.

 

Og NØJ hvor jeg glæder mig.. (nu tør jeg godt  :))

Og selvom vi efterhånden har kigget ind til baby mange gange, ved vi stadig ikke om det bliver en dreng eller en pige - men en langbenet lille filur, det bliver det vist :wub

 

Stort tillykke og velkommen :) Kan godt forstå du har været tilbageholdende, men dejligt du nu tør tro på det og melder dig ind her  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 9,5 uger skal snart gå :) Er gået så småt i gang med lillepigens værelse. Vi er ikke meget til lyserød så her bliver gul (og lilla) farverne. Glæder mig sådan til at få sat puslebord og seng op. Få de små fine kjoler hængt i skabet og bare gå og hygge med at lave hendes værelse :loveshower

Har i fundet navn til lillemanden?

 

Ja de går hurtigt!! Kan ikke forstå jeg allerede snart er 18 uger henne! Det er jo tæt på halvvejs :P

Vi indrettede også Dictes værelse med gul og lilla! Det er fint sammen. Det er så hyggeligt med redebyggeri! Jeg kommer desværre ikke til at kunne redebygge særligt meget, for vi er ved at renovere hus og bliver ikke færdige før engang i sommeren. Planen er juli. Men så må jeg bare planlægge redebyggeriet godt i ventetiden! :)

 

Nej vi har ikke fundet navn endnu. Synes det er vildt svært at finde drengenavne jeg kan lide! Har i fundet navn til lillepigen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle i skønne (kommende) mødre

 

Jeg har været noget tilbageholdende med at melde mig "ind i kampen" her, da jeg i efteråret har haft en SA efter en laaaaang PB process.

Jeg fik for knapt halvandet år siden konstateret en galopperende PCOS og et insulin-niveau som derfor var helt enormt.  

 

Nu er jeg heldigvis gravid igen og denne gang går det så meget bedre og alt ser ud som det skal. Insulinen er nede i et acceptabelt niveau og baby har det godt.

Grundet den tidligere SA og min PSOC bliver jeg scannet hver 14 dag frem til uge 20 og efter NF for 3 uger siden er termin fastsat til 14. august.

 

Og NØJ hvor jeg glæder mig.. (nu tør jeg godt  :))

Og selvom vi efterhånden har kigget ind til baby mange gange, ved vi stadig ikke om det bliver en dreng eller en pige - men en langbenet lille filur, det bliver det vist :wub

 

Velkommen til! :) Tillykke med graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de går hurtigt!! Kan ikke forstå jeg allerede snart er 18 uger henne! Det er jo tæt på halvvejs :P

Vi indrettede også Dictes værelse med gul og lilla! Det er fint sammen. Det er så hyggeligt med redebyggeri! Jeg kommer desværre ikke til at kunne redebygge særligt meget, for vi er ved at renovere hus og bliver ikke færdige før engang i sommeren. Planen er juli. Men så må jeg bare planlægge redebyggeriet godt i ventetiden! :)

 

Nej vi har ikke fundet navn endnu. Synes det er vildt svært at finde drengenavne jeg kan lide! Har i fundet navn til lillepigen?

 

Ja jeg fik den også lige vendt til at jeg er halvvejs om 3 uger  :blink  Det er jo lige om lidt.

Lyder spændende med husrenovering, og ja redebyggeriet er så hyggeligt - og samme er planlægningen :)

 

Sjovt som de drengenavne giver problemer. Vores søn fik først hans navn efter han var født for vi kunne ikke blive enige så det endte med en mellemting af de to navne vi hver i sær var mest vilde med (manden ville gerne have Nikolaj, jeg ville gerne have Niclas - så knægten fik navnet Nicolas  :wub )

Vi har fundet navnet til lillepigen og har haft det klar længe før vi planlagde børn. Men i frygt for at der er nogen jeg kender herinde så holder vi det lige hemmeligt lidt endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ny herinde, med termin 24 august ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg fik den også lige vendt til at jeg er halvvejs om 3 uger  :blink  Det er jo lige om lidt.

Lyder spændende med husrenovering, og ja redebyggeriet er så hyggeligt - og samme er planlægningen :)

 

Sjovt som de drengenavne giver problemer. Vores søn fik først hans navn efter han var født for vi kunne ikke blive enige så det endte med en mellemting af de to navne vi hver i sær var mest vilde med (manden ville gerne have Nikolaj, jeg ville gerne have Niclas - så knægten fik navnet Nicolas  :wub )

Vi har fundet navnet til lillepigen og har haft det klar længe før vi planlagde børn. Men i frygt for at der er nogen jeg kender herinde så holder vi det lige hemmeligt lidt endnu ;)

 

Det var da en smart løsning med drengenavnet! :) Nicolas er også fint! Lige nu snakker vi om Adam eller Asger, men håber at listen bliver noooget længere :P 

Helt okay, at i holder navnet tæt til kroppen.. :) Jeg har nævnt kort for min mor, at vi snakkede om Adam og nu kalder hun ham Adam. Det hedder han jo altså ikke!! :P Og jo mere hun tror at han absolut skal hedde det, jo mindre har jeg af en eller anden grund lyst til at han skal hedde det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ny herinde, med termin 24 august ☺️

Stort tillykke med spiren i maven :) Og velkomme til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en smart løsning med drengenavnet! :) Nicolas er også fint! Lige nu snakker vi om Adam eller Asger, men håber at listen bliver noooget længere :P

Helt okay, at i holder navnet tæt til kroppen.. :) Jeg har nævnt kort for min mor, at vi snakkede om Adam og nu kalder hun ham Adam. Det hedder han jo altså ikke!! :P Og jo mere hun tror at han absolut skal hedde det, jo mindre har jeg af en eller anden grund lyst til at han skal hedde det :D

Årh nej dog, ikke flere navne fortællinger :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor synes jeg det er træls, at min moderkage ligger foran. Det skjuler altså mange af bevægelserne derindefra. Kan dog mærke, at han er blevet større, for når han rammer ved siden af moderkagen er det begyndt at være nogle kraftfulde spark han kommer med :) Tror snart det kan mærkes udefra, hvis man er heldig. Han er dog viiirkelig aktiv, så jeg først kan få et spark i toppen af livmoderen for 1 minut efter at få et spark nederst i livmoderen :P Han må karte noget rundt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor synes jeg det er træls, at min moderkage ligger foran. Det skjuler altså mange af bevægelserne derindefra. Kan dog mærke, at han er blevet større, for når han rammer ved siden af moderkagen er det begyndt at være nogle kraftfulde spark han kommer med :) Tror snart det kan mærkes udefra, hvis man er heldig. Han er dog viiirkelig aktiv, så jeg først kan få et spark i toppen af livmoderen for 1 minut efter at få et spark nederst i livmoderen :P Han må karte noget rundt..

Min ligger også foran, men gun sparker rigtig meget i siderne.

Lyder da rigtigt som en vildbasse, som han tumler rundt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ligger også foran, men gun sparker rigtig meget i siderne.

Lyder da rigtigt som en vildbasse, som han tumler rundt :loveshower

 

Det kan være vi med tiden bliver glade nok for den foranliggende moderkage, så den tager en smule af sparkene, når de er så store, at det begynder at gøre ondt :P

Tjah, han var lige en vildbasse i nogle dage, men har næsten ikke mærket ham de sidste 2-3 dage :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder dejligt at i kan mærke dem! Jeg er lidt i tvivl. Er 17 uger henne.. Vi ved dog at det bliver en pige ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder dejligt at i kan mærke dem! Jeg er lidt i tvivl. Er 17 uger henne.. Vi ved dog at det bliver en pige ❤️

 

Ih velkommen i pigeklubben :biglove  Må jeg skrive det på terminslisten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker lillepigen flere gange dagligt nu. For ca 14 dage siden begyndte manden at kunne "høre" hende, når hun rumsterede rundt derinde, hvis han lagde øret til maven - og i sidste weekend kunne han så mærke hende på ydersiden for første gang. Det er nu fantastisk :loveshower

 

Alle mine graviditetsgener er stort set væk nu. Jeg kaster stadig op en enkelt gang imellem, men det er i forbindelse med hoste eller andet på tom mave - og det er faktisk til at leve med, når man ikke skal forholde sig til den der invaliderende kvalme døgnet rundt. Forstoppelsen har også lettet lidt - selvom den ikke er helt væk. Og så har jeg fået en mindre glædeligt gensyn med den hæmoride, jeg også havde selskab af i sidste graviditet :klap

 

Mit energiniveau er tilbage - og jeg føler mig faktisk ret meget på toppen. Jeg ved dog også godt, at det sikkert er en stakket frist frem til 3. trimester - derfor har jeg kastet mig over alt det praktiske, der gerne skal være på plads inden hun kommer.

 

  • Barnevognen er rengjort i mindste detalje og redt op med fiiint lyserødt sengetøj i liften (niks - jeg er ikke overtroisk)
  • Der er købt og samlet ekstra klædeskab. Vi regner med at hun skal sove i lift/barnevogn de første måneder, sådan så det passer med, at Alexander er stor nok til at komme i rigtig seng og hun kan overtage tremmesengen til den tid
  • Alt Alexanders tøj er gennemgået og alt det, der også kan gå til en pige det første leveår er sorteret fra, vasket og hængt op. Der er suppleret en smule, når jeg har fundet noget jeg bare MÅTTE eje - men ellers tænker jeg faktisk der allerede nu er ved at være nok til den første tid. Man får jo også typisk en del som gaver den første tid. Vi havde forholdsvist meget unisex.
  • Der er købt de få "store ting" ind der manglede. Voksipose (til et barn der kommer til at sove en del mere ude end sin storebror), ekstra dyner, puder, sengetøj, bleer, nyfødt indsats til højstol osv. Alt andet har vi fra Alexander.

 

Det eneste vi faktisk mangler på nuværende tidspunkt er en ekstra højstol, som vi regner med at købe brugt, når vi falder over en.

 

Igår lagde jeg barselsplan sammen med min chef (jeg regner med at arbejde under meget af min barsel ligesom sidst - og det kræver lige lidt planlægning at få det til at gå op)

 

Om 14 dage er der misdannelsesskanning - og den er jeg ikke specielt nervøs for, fordi vi er blevet så intensivt skannet tidligere, at jeg er ret sikker på, at de ville have opdaget det, hvis der havde været noget galt. Ellers glæder jeg mig til en 3D skanning senere i graviditeten - og så til fødslen og at få hende i armene :loveshower :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER