Jackie

Smalltalk termin august 2016

246 indlæg i dette emne

Jeg mærker lillepigen flere gange dagligt nu. For ca 14 dage siden begyndte manden at kunne "høre" hende, når hun rumsterede rundt derinde, hvis han lagde øret til maven - og i sidste weekend kunne han så mærke hende på ydersiden for første gang. Det er nu fantastisk :loveshower

 

Alle mine graviditetsgener er stort set væk nu. Jeg kaster stadig op en enkelt gang imellem, men det er i forbindelse med hoste eller andet på tom mave - og det er faktisk til at leve med, når man ikke skal forholde sig til den der invaliderende kvalme døgnet rundt. Forstoppelsen har også lettet lidt - selvom den ikke er helt væk. Og så har jeg fået en mindre glædeligt gensyn med den hæmoride, jeg også havde selskab af i sidste graviditet :klap

 

Mit energiniveau er tilbage - og jeg føler mig faktisk ret meget på toppen. Jeg ved dog også godt, at det sikkert er en stakket frist frem til 3. trimester - derfor har jeg kastet mig over alt det praktiske, der gerne skal være på plads inden hun kommer.

 

  • Barnevognen er rengjort i mindste detalje og redt op med fiiint lyserødt sengetøj i liften (niks - jeg er ikke overtroisk)
  • Der er købt og samlet ekstra klædeskab. Vi regner med at hun skal sove i lift/barnevogn de første måneder, sådan så det passer med, at Alexander er stor nok til at komme i rigtig seng og hun kan overtage tremmesengen til den tid
  • Alt Alexanders tøj er gennemgået og alt det, der også kan gå til en pige det første leveår er sorteret fra, vasket og hængt op. Der er suppleret en smule, når jeg har fundet noget jeg bare MÅTTE eje - men ellers tænker jeg faktisk der allerede nu er ved at være nok til den første tid. Man får jo også typisk en del som gaver den første tid. Vi havde forholdsvist meget unisex.
  • Der er købt de få "store ting" ind der manglede. Voksipose (til et barn der kommer til at sove en del mere ude end sin storebror), ekstra dyner, puder, sengetøj, bleer, nyfødt indsats til højstol osv. Alt andet har vi fra Alexander.

 

Det eneste vi faktisk mangler på nuværende tidspunkt er en ekstra højstol, som vi regner med at købe brugt, når vi falder over en.

 

Igår lagde jeg barselsplan sammen med min chef (jeg regner med at arbejde under meget af min barsel ligesom sidst - og det kræver lige lidt planlægning at få det til at gå op)

 

Om 14 dage er der misdannelsesskanning - og den er jeg ikke specielt nervøs for, fordi vi er blevet så intensivt skannet tidligere, at jeg er ret sikker på, at de ville have opdaget det, hvis der havde været noget galt. Ellers glæder jeg mig til en 3D skanning senere i graviditeten - og så til fødslen og at få hende i armene :loveshower :7himmel

 

Hold da op der fik jeg lige stress  :bye  Sikke meget du har styr på allerede. Havde du det meget skidt i 3. trimester sidst?

Dejligt at med lillesøsters rumsteren, glæder mig til mand og søn kan få samme fornøjelse her  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu med barnevogn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu med barnevogn :loveshower

Sejt! Hvilken? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! Hvilken? :)

Har købt en Brio sense. Den havde vi også til vores søn og nu var den lige på tilbud i bilka :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op der fik jeg lige stress :bye Sikke meget du har styr på allerede. Havde du det meget skidt i 3. trimester sidst?

Dejligt at med lillesøsters rumsteren, glæder mig til mand og søn kan få samme fornøjelse her :kuller

Det var ikke fordi jeg havde det meget skidt sidste gang - men tingene bliver bare tunge. Det er ikke fordi man lige har overskud til at ligge på knæ og samle skabe (eller bakse dem hjem fra IKEA for den sags skyld). Vask af barnevogn er jo også "hårdt" arbejde hvis man bliver forpustet af ingenting og ikke kan stå foroverbøjet uden at få plukveer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynder at blive ret så spændt på hvad MD scanningen siger i dag  :kuller Fik jo gennemgået hjertet og hjernen til kønsscanning så regner ikke med der er noget galt i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begynder at blive ret så spændt på hvad MD scanningen siger i dag  :kuller Fik jo gennemgået hjertet og hjernen til kønsscanning så regner ikke med der er noget galt i dag :)

 

Uhh, jeg har også MD scanning i dag.. :loveshower 

Jeg er efterhånden blevet scannet 7-8 gange, og umiddelbart har der ikke været noget at bemærke, men vi krydser alligevel fingrene..

Og så håber jeg inderligt at min lille blop i dag vil afsløre om den er med eller uden tap :stork 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare dagen for MD! :) Vi var til MD 10.20. Alt var som det skulle være, han var aktiv og skøn og forsøgte at sparke scanneren væk flere gange :D Han vejer 338 gram! Perfekt lille skabning :wub

Hvordan er det gået med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, jeg har også MD scanning i dag.. :loveshower 

Jeg er efterhånden blevet scannet 7-8 gange, og umiddelbart har der ikke været noget at bemærke, men vi krydser alligevel fingrene..

Og så håber jeg inderligt at min lille blop i dag vil afsløre om den er med eller uden tap :stork 

 

 

Uh hvor spændende :)

Håber den lille var samarbejdsvillig  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare dagen for MD! :) Vi var til MD 10.20. Alt var som det skulle være, han var aktiv og skøn og forsøgte at sparke scanneren væk flere gange :D Han vejer 338 gram! Perfekt lille skabning :wub

Hvordan er det gået med jer andre?

 

Ja hold da op  :D

Årh en fin størrelse dreng. Vores pige (3 dage yngre) vejer 333g  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med alle de vellykkede MD skanninger :D Vi var også til MD i fredags, og vores lille blop er stadig en dreng, og han fik en masse ros med på vejen af skannings damen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor spændende :)

Håber den lille var samarbejdsvillig  :loveshower

 

Desværre ikke.. :(

De havde selv (!) booket mig ind til scanning i går hvor jeg var 19+2, men over-scanningsdamen var helt uforstående, for jeg var jo slet ikke langt nok henne til at de kunne se alt det de skulle kunne..

Så nu får vi et nyt forsøg igen med MD scanning om 14 dage..

 

Og ikke engang køn kunne de se, lillefisen insisterede på at ligge med helt samlede ben og nægte at flytte sig :zzz    Møgunge fra starten :kuller  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ikke.. :(

De havde selv (!) booket mig ind til scanning i går hvor jeg var 19+2, men over-scanningsdamen var helt uforstående, for jeg var jo slet ikke langt nok henne til at de kunne se alt det de skulle kunne..

Så nu får vi et nyt forsøg igen med MD scanning om 14 dage..

 

Og ikke engang køn kunne de se, lillefisen insisterede på at ligge med helt samlede ben og nægte at flytte sig :zzz    Møgunge fra starten :kuller  :yay

 

Det lyder da mærkeligt at de mener du ikke er langt nok henne. :blink  MD scanning er jo fra 18+0 - 22+0. Sidst var jeg 18+3 da jeg var til MD scanning. Men dejligt med en ekstra scanning når det nu skal være  :loveshower Så håber vi der er mere velvilje til at vise frem næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi også klaret en MD scanning i onsdags. 

 

Alt så helt fint ud, og beregningen sagde 301 g, og sonografen sagde gennemsnittet var 300 g... så det kan man vel kalde rimelig gennemsnitligt  :yay

 

Hun var super hyggelig, og rigtig god til at fortælle, så det er jo også i top  :yay

 

Vi venter os en pige mere, så manden mener helt bestemt at jeg ikke behøver at købe noget som helst - men han kan godt tro om igen  :rolleyes  :rolleyes  :rolleyes  :rolleyes

 

Vi var allerede enige om fornavn, alt efter hvilket køn det blev.. til gengæld er vi ikke kommet så langt med mellemnavn - og det skal hun have - så der må vi prøve at komme på noget  :P  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi også klaret en MD scanning i onsdags.

Alt så helt fint ud, og beregningen sagde 301 g, og sonografen sagde gennemsnittet var 300 g... så det kan man vel kalde rimelig gennemsnitligt :yay

Hun var super hyggelig, og rigtig god til at fortælle, så det er jo også i top :yay

Vi venter os en pige mere, så manden mener helt bestemt at jeg ikke behøver at købe noget som helst - men han kan godt tro om igen :rolleyes :rolleyes :rolleyes :rolleyes

Vi var allerede enige om fornavn, alt efter hvilket køn det blev.. til gengæld er vi ikke kommet så langt med mellemnavn - og det skal hun have - så der må vi prøve at komme på noget :P :P

Ih stort tillykke med en veloverstået MD og med endnu en pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 arbejdsdage tilbage :O Hvad med jer andre, hvornår går i fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da mærkeligt at de mener du ikke er langt nok henne. :blink  MD scanning er jo fra 18+0 - 22+0. Sidst var jeg 18+3 da jeg var til MD scanning. Men dejligt med en ekstra scanning når det nu skal være  :loveshower Så håber vi der er mere velvilje til at vise frem næste gang

 

Well, det var nu "bare" fordi jeg både er til den tykke side, og har moderkagen liggende foran.

2. forsøg gik meget bedre og alt ser helt perfekt ud. Og denne gang fik blop ikke lov at gemme sig længere, og vi venter en dreng  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 arbejdsdage tilbage :O Hvad med jer andre, hvornår går i fra?

26 arbejdsdage, sidste dag 10/6

Tæller virkelig også ned. Er gået på lidt nedsat tid, bækkenløsning igen er ikke noget hit :/ men har alligevel arbejdet længere denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører til juli-terminen og skulle da aldrig have kigget herind, for nu er jeg død-misundelig på at i går fra før mig! Jeg har sidste arbejdsdag 9/6 ligesom lostidlslos, men såvidt jeg kan tælle mig frem til skal jeg stadig arbejde 37 dage... Og jeg har termin 6.juli! Meen, jeg har selv valgt det, så er også selv ude om det - derfor kan man godt fortryde lidt når man nu er nået et stadie hvor det også kunne være rart bare at gå derhjemme ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører til juli-terminen og skulle da aldrig have kigget herind, for nu er jeg død-misundelig på at i går fra før mig! Jeg har sidste arbejdsdag 9/6 ligesom lostidlslos, men såvidt jeg kan tælle mig frem til skal jeg stadig arbejde 37 dage... Og jeg har termin 6.juli! Meen, jeg har selv valgt det, så er også selv ude om det - derfor kan man godt fortryde lidt når man nu er nået et stadie hvor det også kunne være rart bare at gå derhjemme ;)

Hehe jeg kan godt forstå dig :) jeg holder både sommerferie i perioden op til, har 8 ugers barsel før som offentlig ansat.. Og så arbejder jeg stadig i vagter, så det giver en del frihed på andre tidspunkter :) til gengæld har jeg arbejdet julenat, 1/1 en del af påsken og skal også have Kr himmelfart.. Så det er så ulemperne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører til juli-terminen og skulle da aldrig have kigget herind, for nu er jeg død-misundelig på at i går fra før mig! Jeg har sidste arbejdsdag 9/6 ligesom lostidlslos, men såvidt jeg kan tælle mig frem til skal jeg stadig arbejde 37 dage... Og jeg har termin 6.juli! Meen, jeg har selv valgt det, så er også selv ude om det - derfor kan man godt fortryde lidt når man nu er nået et stadie hvor det også kunne være rart bare at gå derhjemme ;)

 

Kan godt forstå du blir lidt misundelig :P Jeg går fra 8 uger før (offentligt ansat) og holder 3 ugers ferie inden + jeg har ferie i den første uge i maj for at køre min datter ind i børnehave. Det er derfor det kun bliver til 20 dage. Har sidste arbejdsdag d. 20. maj.

For mit vedkommende er det egentlig ikke hårdt fysisk at være på arbejde endnu. Men det bliver dejligt at kunne fokusere bare en lille smule på, at vi snart skal være forældre igen... Det har slet ikke fået lov at fylde noget endnu pga. renovering af hus og en mand der arbejder mange timer på jobbet = alene mor for min store pige + fuldtidsjob. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik fra 1/4 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har næsten 3 måneders arbejde endnu - plus det løse..

 

Jeg gider slet ikke tælle dage efter at have set jeres tal :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan står det til med vægten hos jer andre? Jeg har stadig intet taget på, vægten sige 2,5 kg under start vægt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan står det til med vægten hos jer andre? Jeg har stadig intet taget på, vægten sige 2,5 kg under start vægt

 

Puh så tør jeg da slet ikke sige hvad jeg har taget på :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER