Emilie

Højtlæsningsbøger til dreng på 8 mdr?

6 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, vil jeg rigtig gerne høre, hvilke bøger, I kan anbefale til en dreng, der lige er blevet 8 mdr.?

Vil indføre et putteritual (i forbindelse med sovecoaching), hvor der skal læses en bog, men jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal købe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi læser Kaninen der så gerne ville sove, som vi er rigtig glade for, men Aksel er jo så 2. Ved ikke om det duer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Karla var den alder var det ikke så vigtigt hvad jeg læste op, mere det at jeg læste for hende. Så vi læste eventyr og bøger vi ogå selv syntes var interessante, fx havde vi en om kongerækken fortalt for børn. Hun forstod ikke så meget af det alligevel. 

 

De bedste bøger jeg har læst til de helt små, når de kan forstå mere af handlingen, har været "kaj-bøgerne". Vi har hvor han får nye støvler og hopper i vandpytter med den. Der står ikke så meget på hver side, så der er rig mulighed for at snakke om, at det er så sjovt at hoppe i vandpytter eller at man da ikke må tage støvlerne af uden for. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved, at han får Kaninen, der så gerne ville sove i julegave :)

Ja, han forstår jo nok ikke så meget endnu, men tænker at det vil være godt med nogle bøger, som også er gode, når han begynder at forstå mere af det :)

Tager et kig på Kaj bøgerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi læste papbøger om Rasmus Klump :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil har til Simon været meget glade for serien med beskæftigelser :

"Lasse er langturschauffør" , "Pernille passer børn" "Helle er blomsterhandler" osv. Der er en 10-12 titler i serien.

Totte bøgerne er også en succes hos os og alt om toget Thomas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER