Guest

Størrelse til sommer?

9 indlæg i dette emne

Jeg har en lille nedsmeltning  :blush

 

Hvilken størrelse skal jeg købe til lillebror, som han højst sandsynligt kan bruge til sommer?

 

Jeg har termin 18. februar og føder ikke små børn. Aksel vejede 3980 og målte omkring 52, så vidt jeg lige husker og vi har aldrig brugt str 50. 

 

Er det 62 eller skal jeg mon op i en 68? Det kan jeg seriøst overhovedet ikke gennemskue lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Str. 62 er 2-4 mdr. og str. 68 er 4-6 mdr. Men hvorfor tænke i sommertøj allerede nu. Det er jo svært at gætte hvor hurtigt han vokser. Min dreng fra feb. brugte str. 68 i sin første sommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt rigtig meget tøj på forhånd til A. Jeg kunne jo regne ud, hvornår han skulle bruge hvad, så det var smart. Troede jeg! Vi har så meget tøj, han aldrig har haft på, fordi han voksede så ekstremt hurtigt, så det varme efterårstøj kunne han passe, mens det stadig var sommer. Jeg lærte i hvert fald, at jeg absolut ikke skal købe mange str frem, når vi skal have nr to. Nogle ting kan selvfølgelig bruges året rundt, men de mere årstidsbestemte ville jeg ikke købe så lang tid før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså selvom den første er/var stor betyder det altså ikke at nummer 2 er.

Vores den første var en bette fis på 2720g og 48cm og brugte til at starte med str 44.

Eigil som er fra august i år var en kæmpe samlinget med Ida. 4000g og 54cm.

Eigil bruger nu i en alder af tre måneder str 68 og kan se i idas gamle bog at str 68 brugte hun først da hun var 8 måneder.

Så ville aldrig købe sommertøj nu, selvom det er billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, Jeg ville for det første ikke turde at købe sommertøj nu - til en der ikke er født endnu :)

Begge mine børn er vokset relativt hurtigt indtil videre. Clare, som er fra 27. december, brugte vist 74 da hendes første sommer startede og rykkede op i 80 som sommeren gik på hæld - hvis jeg husker rigtigt :)

Jeg regner med, at Aedan nok er omkring str 80 til sommer. Men jeg tør ikke give mig i kast med shopping nu på baggrund af mit gæt ;) Han er 26 dage i dag, og har brugt 62 siden han var ca 2 uger. Han var 54 cm og 3960 gram ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaeh. Dreng er vel ca 5 måneder i midten af sommeren. Min datter (som var 4610 og 52 ved fødslen men har vokset lidt langsomt og dalet et par kurver) er 5 måneder nu og er godt igang med str 74 garderoben, men har også stadig en del 68.

Så jeg tænker 68 og 74 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med BBM. Men nok mest 68.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg nupper i 68 så.

 

Og jo, jeg tør godt købe til sommeren allerede nu ;) I værste fald så får han en cardigan udover bodyen. Det er jeg nu ikke bange for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak for jeres svar for øvrigt :)

Jeg vil købe en body uden ærmer, som højst sandsynligt alligevel skal have en cardigan til, så det har vitterlig ingen betydning om jeg præcis rammer sommer. Jeg vil bare gerne ca nå derhen af. Det skyldte jeg vist lige at forklare i mit lidt kortfattede svar ovenover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER